Nee, helaas, dat zit hem in het feit dat Duitsland er geen nieuw nummer voor aanmaakt, maar dat schijnt ook alleen te gebeuren als ze de onderdelen binnen hebben. Die moeten uit Korea komen... Ze hebben het onderdeel nog niet gediscontinueerd, dus er zit nog wel een sprankje hoop in dat het ooit wel weer beschikbaar wordt. Balen...
Wel kan ik nog originele E1 bodemplaten uit Duitsland bestellen, voor nét iets minder nog dan een immitatie van Klokkerholm. En ook die is E1. Champion bodemplaten zijn nu nergens beschikbaar. Ziet er vooralsnog naar uit dat deze delen erg schaars zullen worden in de toekomst! Tenzij Korea voor de dag komt met die bodemplaat, dat is dan ook een Champion plaat. Zelfs met de grotere gatafstand voor de 22mm stabilisator. Die is dan wel weer totaal niet geschikt voor de E1, want dan moet de ingrijpende schakelstang ombouw worden gedaan. Hoewel ik net een ombouw heb mogen aanschouwen met schakelpook op kabel op een F20 en zoals dat schakelt is echt fenomenaal! En dan kun je de pook zelfs op het dak schroeven als je wil, zonder al te veel gezeik, gaatje boren, kabel er door draperen met een wartel en het zit dicht! Maar heb wel eens berichten gezien dat kabelschakelen minder soepel gaat, die geruchten zijn voor mij in elk geval wel volledig ontkracht!