crash zn e kadett gt gaan we m redden??

mooie plek om je restauratie techniek te oefenen.

reparatie blik per kant kost ongeveer 20 euro kan ook voor minder.

en het hoeft niet perse in de kleur verdwijnt achter de bumper.

en ja als de auto op de brug staat zul je vast nog meer vinden.

zo wil van de week ff wat spullen gaan bestellen,maar wat heb ik nu eigelijk allemaal nodig(zeg maar plan van aanpak ;) )?

lasprimer,lasnadenkit en dan zinkspray eroverheen?en dan lak of tectiel?

voor de 'nog niet' zo nodige roestplekjes wil ik dan gaan behandelen met z'n roest vertrager,dat is dan ook gewoon een kwestie van meeste (opervlakige)roestweghalen en inspuiten?

zo vandaag 2 lekbakjes en 2 stukken plaatstaal besteld(1/0,5 9mm)

ga zo nog even op zoek na lasprimer en roest vertrager

yep,ga zo dat rustico(of zoiets)halen zit hier een bedrijf dat dat verkoopt,ik denk dat die ook wel lasprimer hebben,

nu zei alleen dat bedrijf waar ik me plaat delen vandaan had,dat lasprimer niet nodig was,en dat alleen epoxi ook wel goed was,maar zit zelf te denken,om gewoon bijde te gebruiken(heb hier nog epoxi primer en coating liggen)maar zou ik dan alsnog de naden moeten afkitten?

@theunm wrote:mooie plek om je restauratie techniek te oefenen.

reparatie blik per kant kost ongeveer 20 euro kan ook voor minder.

en het hoeft niet perse in de kleur verdwijnt achter de bumper.

en ja als de auto op de brug staat zul je vast nog meer vinden.

Ik had ook zo'n plek in de lekbak en ik heb dat met een oude kentekenplaat opgelost.

zo weer even een updateje.

heb de bitume matjes weggehaald

:cry

tussen door wat roestplekjes met dat rustico behandeld

het is iets meer werk als op de verpakking staat,maar het werkt wel een beetje

toch ben ik er niet echt tevreden mee,en ga denk toch voor dat mx spul.

ik kan helaas nog niet op de brug terecht,en weet ook nog niet hoelang dat kan duren :swear

iemand trouwens een idee hoe ik dit moet gaan aanpakken?

@crash 750 wrote:

iemand trouwens een idee hoe ik dit moet gaan aanpakken?

Dit is het makkelijkst met de dorpel er af, dan ook gewoon de binnendorpel weer aanwerken. Alle rot beetje secuur er uit slijpen/zagen, dan van karton een malletje pas maken en dat uit plaat knippen.

Las primer:

http://www.rubenco.nl/rx5-rx7-rx10-...inox-spay-puntlas-spray-inoxspray-500-ml.html" onclick="window.open(this.href);return false;

(Heet ook wel inox spray)

Absoluut geen zinkspray nemen! Dat is best leuk voor beugels aan een H balk lassen om dan de lassen mee af te werken, maar is voor op een auto niet optimaal.

Nee, na het inox en lassen (inox enkel op de overlappende delen!) pak je gelijk een goede 2K zinkfosfaat (ets) primer en dan kun je kitten met soepele naden kit (liever geen strijkkit op naden, want dat barst en krimpt meer/sneller) en dan kan er lak over. Als je goede ZF primer hebt is dat niet poreus en kan het inprincipe als eindcoating dienen voor delen die niet in het zicht zitten.

dat van dat 'gewone'zink spray wist ik ook niet,khad namelijk al een busje gehaald,en voor tijdelijk over de kale delen heen gespoten,

waar is dat dat 2k zinkfosfaat dan te verkrijgen?

was gister nog even langs een sloop geweest,hadden ze gewoon geen kadettjes meer :shock: zelfs op de sloop worden ze zeldzaam ;)

ben trouwens ook nog op zoek na een alternatieve werkplek,iemand nog ideén?

is dus voor omgeving gouda,en t liefst een beetje betaalbaar :angel

o.? epoxi dat heb ik nog wel liggen,alleen dan van poly service ;) (heb ook nog een zeilboot ;) )

ik dacht echt 2k zink,

maar dat kan dan alleen over (mooi)kaal metaal?en niet waar de roest heeft gezeten?

Het beste resultaat bereik je op gestraald metaal, beter nog dan mechanisch geschuurd/geruwd. En inderdaad zo schoon mogelijk, maar wou je het dan over de roest aanbrengen? Dan moet je gewoon hammerite pakken en met een beetje geluk blijft dat 8 jaar mooi (dat is de gemiddelde test leeftijd van die coating, wat lang niet slecht is op een verroest oppervlak...)

nee dat niet,maar als je de roest wegschuurd,dan hou je nog van 'brosse' metaal over.

maar mischien is hammerite niet eens z'n slecht idee ;)

Mocht je ooit hammerite gebruiken, neem dan niet de hamerslageffectlak, maar de normale, want die effectlak bevat silicone en dat maakt het erg lastig om later nog eens andere lak op die ondergrond te laten hechten. Zelfs als je dat er af schuurt is het nog problematisch....

ik weet wel dat silecone troep is,ben (parttime)schilder en kom t vaak genoeg tegen,maar daar heb je gelukkig ook weer een spulletje voor(anti silecone),alleen kan je de verf en kwast daarna gelijk wegpleuren ;)

Terug
Naar boven