Dat is de reden dat je ALTIJD een GOEDE proefrit moet maken als je een auto wil kopen..
kijk eerst of deze je bevalt.
Ken ook mensen die een rondje rond het verkopende bedrijf rijden, en de auto kopen, en later toch vinden dat ie niet lekker rijd.
Ik maak een proefrit van minstens een kilometer of 30!!
en dan gewoon rustig, en een keer stampen door de toeren heen, en dan hobbels alles proberen...
@ walwalt500: een 90pk corsa-d is ook 90pk, alleen het gewicht gooit roet in het eten, dit houdi n dat ie dus geen 60pk levert.
als je een beetje bij de geest ben, kan je je wel bedenken dat t apparaat niet heel vlot zal zijn, met zijn 130Nm en 90pk tov 1200kg.
ik heb zelf een Astra Station gehad met een 2.0i 8V motor erin, deze woog op kenteken 1110kg, deze was al niet heel spannend om te rijden (was wel even vlot als zijn GSi-8V zusjes bij het stoplicht en ging op top zelfs harder), maar door de lange gangen was het gevoel van snelheids beleving velen malen minder als in de Gsi-8V modellen.
opm:
Ik heb even een vergelijk gemaakt, op autoweek, en daar zou ie net zo vlot moeten zijn als de Corsa-B 1.4 16V.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=10136&id2=21341&id3=43270&id4=62520" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem