Corsa c1.4nz probleempjes.

'Aannames' king:

En wederom richting de topicstarter: Meten is weten, lees dat ding eerst eens uit. Controleer of hij op bedrijfstemperatuur komt. Dan pas ga je over op sensoren vervangen e.d.

Kan ik wel mee helpen... Als je zelf mee helpt :-)

@mercury8v wrote:distributieriem Zou ik wel vervangen als Ik jouw was , c1.4nz is GEEN vrijloper (2x meegemaakt )

Greetz

Leg je ervaring even aan trashmetal uit... Die is nogal koppig...

@Aapje wrote:'Aannames' king:

En wederom richting de topicstarter: Meten is weten, lees dat ding eerst eens uit. Controleer of hij op bedrijfstemperatuur komt. Dan pas ga je over op sensoren vervangen e.d.

Ik snap het van t uitlezen. Dat de thermostaat kapot is weten we inmiddels.

Heb contact gehad met de plaatselijke dealers en die vragen €37,50 voor t uitlezen.

Nu dat ik weet dat de thermostaat kapot ik lijkt het me wel overbodig.

2 van de 3 sensoren heb ik al.. Die laatste zou er achteraf ook wel in gedraaid kunnen worden.

Dus bij deze zijn de voorgestelde onderdelen de juiste?

En heb ik dan alles voor de vervanging van de thermostaat en de distributieriem?

Mvg

er is nog maar 1 manier om er echt overeen te komen of het een vrijloper is... :jerry :jerry

sensor van de koelvin hoef je als de fan gewoon op tijd aanslaat niet te vervangen hoor...

Hmm oké.

Kan er niet echt wijs uit worden.

Maar dat setje komt eruit rollen wanneer ik op kenteken zoek.

Dus zal t wel goed zijn mag ik aannemen.

@trashmetal wrote::thumb niet duur ook

@Aapje wrote:Precies corsa14slow, 1 gevalletje van veel geluk hebben zegt niet meteen dat het vrijlopers zijn. Wil er minimaal een paar mee zien voor ik zoiets keihard ga roepen zoals trashmetal.

Heb het nog even opgezocht, ons miracel met de glazenbol wim-v6 zegt het ook.

ook willem zn glazen bol heeft het wel eens fout

allemaal aannames zonder zelf te kijken, jammer

N motoren lopen vrij S motoren niet

N motoren hebben komzuigers, S motoren plat.....

bij S motoren zijn er wel vrijlopers, de 1.2s en 1.3s in ieder geval, heel zeker weten. en het zijn ook geen platte zuigers

Dan zal ik hierbij mijn fout moeten herstellen, kan me ook niet voorstellen dat ik gezegd heb dat de 1.4 een vrijloper is..

Alleen zal niet ALTIJD schade onstaan bij breken van de riem.

zowel de 1.2 als 1.4 zijn GEEN vrijlopers!!

heb bijde hier al gehad, omdat de garages die ze in onderhoud hadden WEL zeiden dat het vrijlopers waren hadden deze mensen de riemvervanging uitgesteld (Turkse garages, ze zijn goedkoop, doen vaak ook GOED hun werk, alleen de informatie is niet altijd even juist..)..

zowel de C12NZ X12SZ als de 14NV C14NZ X14SZ C14SE zijn GEEN vrijlopers!!!!

let op de 12ST (Corsa-A / Kadett-D) is een buitenbeentje in de 1200 ohc serie, deze heeft een hele andere Boring en Slag als de C12NZ X12SZ, deze 12ST gaat prima verder na het breken van de riem!!!!

Willem

Is een heel ander onderblok, met een BIJZONDER korte slag...

uitsparingen zitten wel in meerdere motoren (C14SE dacht ik ook zelfs)

Willem

@wim-v6 wrote:Dan zal ik hierbij mijn fout moeten herstellen, kan me ook niet voorstellen dat ik gezegd heb dat de 1.4 een vrijloper is..

Willem

Dat je zei dat een 1.4 geen vrijloper was haalde ik eerder aan hoor :-) Je hebt nergens gezegd dat 't wel zo was.

Je lijstje waar ik naar refereerde staat op: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=158304" onclick="window.open(this.href);return false;

(OOkal twijfel ik aan de c16se in dat lijstje :wtf :P)

Die heb ik nog niet kapot gezien, en aangezien deze dezelfde Compressieverhouding heeft als de X16SZ welke wel een vrijloper is, zal het wel meevallen, enige wat in de weg zou kunnen zitten is de diepere lift in combinatie met de Grotere kleppen..

eigenlijk maar eens een knappe C16SE Scoren, en de Distri Saboteren, en kijken wat er dan gebeurd als ie er met 5000 toeren afloopt...

Willem

@wim-v6 wrote:

eigenlijk maar eens een knappe C16SE Scoren, en de Distri Saboteren, en kijken wat er dan gebeurd als ie er met 5000 toeren afloopt...

Willem

Ik wil best met de meetlat m'n revisie c16se eens uittesten, maar ik ga 'm niet laten stuk lopen :D

Terug
Naar boven