@corsaboy wrote:@topicstarter, ik moet zeggen dat je een beetje vreemd reageert op de reacties van leden die al jaren hier mensen van adviezen voorzien en geheel vrijwillig iemand proberen voort te helpen.
Dat is een oorzaak-gevolg kwestie, niemand schijnt over de zeer onredelijke opmerkingen te vallen die mij ook m'n toon deed veranderen ten overstaan van die mensen. Ik kom notabene met een legitieme vraagstelling en wordt meteen over de kam gescheerd met alle slechte klanten die hij heeft gehad. Is dat een normale conversatie of heb ik niet een klein beetje gelijk als ik zeg dat ik er niets aan kan doen dat hij slechte klanten heeft gehad wanneer hij dat op mij afgeeft ?
@corsaboy wrote:Nou zal ik straks ook wel de volle lading krijgen maar ben hier in de 16 jaar opel-forum.nl wel een en ander gewent.
In het geheel niet. Misschien zou je het topic dan nog eens objectief terug moeten bezien, ik val niemand zomaar aan en zeker niet als ze me van advies dienen. Maar ik hoef het niet te pikken als ik bij voorbaat al als 'bedrieger' of 'gierigaard' wordt uitgemaakt! Lees het gerust even terug allemaal, ik behandel anderen slechts zoals ze mij behandelen.
@corsaboy wrote:Nee geen enkele monteur zal zomaar een auto saboteren. Ook al heeft hij een dikke ruzie met een klant. Stel hij doet het wel en er ontstaat een ongeluk waarbij de voa onderzoek gaat doen zal er ook vragen bij hem worden gesteld. Helemaal als bijv de motorsteunen zijn los gedraaid. Dat staat bij de wet gelijk aan moord met voorbedachte rade. Geen enkele discussie met een klant is die straf waard.
Dat zou ik zelf ook graag denken maar in de mensenwereld is niets onmogelijk en ik heb wel vaker onzuiverheden van professionals voor m'n kiezen gehad, in het verleden had ik dan ook geen probleem met deze specifieke monteur maar als hij 50 euro arbeidskosten wil gaan rekenen voor het vervangen van een lambda mag ik 'm daar hopelijk toch wel op aan spreken. En als heer monteur na een overeengekomen prijsreductie voor het vervangen van die lambda plotseling rare taal tegen me uitslaat omdat de reductie in kwestie hem tegen het zere been is en vervolgens zelfs uitermate grimmig wordt in de communicatie is mijn vertrouwen inmiddels wel naar 0 gezakt. En vandaar.
@corsaboy wrote:De genoemde delen die je noemt, tja erg vervelend. Schakelmechaniek is gewoon een onderdeel wat een keer stuk gaat. Helemaal de eerste serie. Dat is gewoon een bekend feit. Opel heeft hiervoor niet voor niets een verbetering in aangebracht.
Mbt het spruitstuk. Vervelend maar helaas komt dit ook wel vaker voor. Niet alleen bij deze motoren maar opel breedt.
Ze scheuren. Niets aan te doen en 9 vd 10 keer valt het niet snel op vanwege het hitteschild.
Door de motor te kantelen is het zeer zeker ook niet mogelijk om deze te laten scheuren in het bovenste gedeelte. Probleem zou dan ontstaan in de koppeling tussen de katalysator en de voorpijp. Niet in de rest.
Ik zou deze vervangen. Maar goed. Bij.
Http://www.fsrs-opelwebshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen ze ook een imitatie leveren voor een net bedrag. Tevens is daar het originele schakelmechaniek ook te bestellen voor een goeie prijs.
Dank je wel, daar heb ik wat aan.