Corsa C 2005 ellende na APK

Die schakeldingen gaan vaker , meriva A is exact het zelfde.

En omdat we die dingen vaker vv hebben zal dat het waarschijnlijk wezen ja.

Wij monteurs hebben ervaring en weten hoe een auto in mekaar zit , als klanten het beter weten moeten ze het lekker zelf doen

@Corsaliefhebber wrote:MIJN EERLIJKE 100% MENING

Als jij daar net zulks een grote BEK opzet als hier

HOOP ik met mijn hele hart dat die monteur ELKE SCHROEF aan je auto LOSGEDRAAID heeft.

inclusief je wielbouten en de bouten van je remmen

Zulke figuren zoals jij zit niemand op te wachten,

Daarbij verraad je postgeschiedenis je, dat je voor de apk al zwaarder schakelde

dus nogmaals VOOR!!!!!!!!!!!! de apk

Tevens een spruitstuk scheurt, zeker in de kou als je pech hebt.

Ik heb hier zelfs nog een nieuw spruitstuk liggen van een 1/0 12v van een c-corsa met scheur erin

en deze heeft nog nooit op de auto gezeten

:wtf

Volgens mij ben jij al tijden rijp voor een TBS-kliniek en heeft je omgeving het erg zwaar met je.

Als je overigens beter had opgelet, zonder dat witte schuim uit je mond, had je kunnen zien dat mijn vorige topic einde-December werd geplaatst en dat de Corsa begin December z'n APK heeft gehad...dus nee, het zwaarder schakelen kwam zo'n twee weken na de apk.

Ik vind het wel genoeg zo met alle grimmigheden op dit forum, de een gedraagt zich nog meer stupide dan de ander (met uitzondering van johanhummer9 overigens) en ik kwam met een vraag, niet om me door de dorpsgek uit te laten schelden.

@johanhummer9 wrote:Die schakeldingen gaan vaker , meriva A is exact het zelfde.

En omdat we die dingen vaker vv hebben zal dat het waarschijnlijk wezen ja.

Wij monteurs hebben ervaring en weten hoe een auto in mekaar zit , als klanten het beter weten moeten ze het lekker zelf doen

Door dit laatste te zeggen stel je je dus solidair op met de andere 'monteurs' die in dit topic hebben gereageerd. Als jij ook zo kortzichtig wilt zijn kan niemand je tegenspreken, zelf weten.

Het blijft een wonderbaarlijk figuur.

Na de apk gaat plots de auto zwaarder schakelen, en opent een topic...

Meneer krijgt uitleg over de oorzaak, want tja, algemeen bekend probleem onder de Corsa C rijders.

Vervolgens een topic openen om te vragen of de garage de boel misschien gesaboteerd heeft.

Wat probeer je nu te bereiken dan?

En waarom is het probleem nog steeds niet opgelost?

Is het een geldkwestie misschien? want daar heb ik er ook een hoop van meegemaakt. Maar ik zal maar weer geen aannames doen, want dat kon nog wel eens in het verkeerde keelgat schieten.

Het is niet zo,als een antwoord je niet aan staat en het niet met jouw gedachtegang of verwachting overeen komt,dat de stellingen niet kloppen,je moet een beetje reëel zijn,neem het van de mensen hier aan ook al staat het je niet aan,het lost niks op als je er niet in mee wil..

@topicstarter, ik moet zeggen dat je een beetje vreemd reageert op de reacties van leden die al jaren hier mensen van adviezen voorzien en geheel vrijwillig iemand proberen voort te helpen.

Nou zal ik straks ook wel de volle lading krijgen maar ben hier in de 16 jaar opel-forum.nl wel een en ander gewent.

Nee geen enkele monteur zal zomaar een auto saboteren. Ook al heeft hij een dikke ruzie met een klant. Stel hij doet het wel en er ontstaat een ongeluk waarbij de voa onderzoek gaat doen zal er ook vragen bij hem worden gesteld. Helemaal als bijv de motorsteunen zijn los gedraaid. Dat staat bij de wet gelijk aan moord met voorbedachte rade. Geen enkele discussie met een klant is die straf waard.

De genoemde delen die je noemt, tja erg vervelend. Schakelmechaniek is gewoon een onderdeel wat een keer stuk gaat. Helemaal de eerste serie. Dat is gewoon een bekend feit. Opel heeft hiervoor niet voor niets een verbetering in aangebracht.

Mbt het spruitstuk. Vervelend maar helaas komt dit ook wel vaker voor. Niet alleen bij deze motoren maar opel breedt.

Ze scheuren. Niets aan te doen en 9 vd 10 keer valt het niet snel op vanwege het hitteschild.

Door de motor te kantelen is het zeer zeker ook niet mogelijk om deze te laten scheuren in het bovenste gedeelte. Probleem zou dan ontstaan in de koppeling tussen de katalysator en de voorpijp. Niet in de rest.

Ik zou deze vervangen. Maar goed. Bij. Http://www.fsrs-opelwebshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen ze ook een imitatie leveren voor een net bedrag. Tevens is daar het originele schakelmechaniek ook te bestellen voor een goeie prijs.

@usbstick wrote:Het is niet zo,als een antwoord je niet aan staat en het niet met jouw gedachtegang of verwachting overeen komt,dat de stellingen niet kloppen,je moet een beetje reëel zijn,neem het van de mensen hier aan ook al staat het je niet aan,het lost niks op als je er niet in mee wil..

Het is niet het probleem dat ik er niet in mee zou willen gaan, ik vroeg slechts of het mogelijk was om op dergelijke wijze te saboteren en waarnaar ik dan zou moeten laten zoeken, ik heb nooit beweerd dat mijn argwaan naar de monteur klopte maar wel dat ik het wilde toetsen.

@corsaboy wrote:@topicstarter, ik moet zeggen dat je een beetje vreemd reageert op de reacties van leden die al jaren hier mensen van adviezen voorzien en geheel vrijwillig iemand proberen voort te helpen.

Dat is een oorzaak-gevolg kwestie, niemand schijnt over de zeer onredelijke opmerkingen te vallen die mij ook m'n toon deed veranderen ten overstaan van die mensen. Ik kom notabene met een legitieme vraagstelling en wordt meteen over de kam gescheerd met alle slechte klanten die hij heeft gehad. Is dat een normale conversatie of heb ik niet een klein beetje gelijk als ik zeg dat ik er niets aan kan doen dat hij slechte klanten heeft gehad wanneer hij dat op mij afgeeft ?

@corsaboy wrote:Nou zal ik straks ook wel de volle lading krijgen maar ben hier in de 16 jaar opel-forum.nl wel een en ander gewent.

In het geheel niet. Misschien zou je het topic dan nog eens objectief terug moeten bezien, ik val niemand zomaar aan en zeker niet als ze me van advies dienen. Maar ik hoef het niet te pikken als ik bij voorbaat al als 'bedrieger' of 'gierigaard' wordt uitgemaakt! Lees het gerust even terug allemaal, ik behandel anderen slechts zoals ze mij behandelen.

@corsaboy wrote:Nee geen enkele monteur zal zomaar een auto saboteren. Ook al heeft hij een dikke ruzie met een klant. Stel hij doet het wel en er ontstaat een ongeluk waarbij de voa onderzoek gaat doen zal er ook vragen bij hem worden gesteld. Helemaal als bijv de motorsteunen zijn los gedraaid. Dat staat bij de wet gelijk aan moord met voorbedachte rade. Geen enkele discussie met een klant is die straf waard.

Dat zou ik zelf ook graag denken maar in de mensenwereld is niets onmogelijk en ik heb wel vaker onzuiverheden van professionals voor m'n kiezen gehad, in het verleden had ik dan ook geen probleem met deze specifieke monteur maar als hij 50 euro arbeidskosten wil gaan rekenen voor het vervangen van een lambda mag ik 'm daar hopelijk toch wel op aan spreken. En als heer monteur na een overeengekomen prijsreductie voor het vervangen van die lambda plotseling rare taal tegen me uitslaat omdat de reductie in kwestie hem tegen het zere been is en vervolgens zelfs uitermate grimmig wordt in de communicatie is mijn vertrouwen inmiddels wel naar 0 gezakt. En vandaar.

@corsaboy wrote:De genoemde delen die je noemt, tja erg vervelend. Schakelmechaniek is gewoon een onderdeel wat een keer stuk gaat. Helemaal de eerste serie. Dat is gewoon een bekend feit. Opel heeft hiervoor niet voor niets een verbetering in aangebracht.

Mbt het spruitstuk. Vervelend maar helaas komt dit ook wel vaker voor. Niet alleen bij deze motoren maar opel breedt.

Ze scheuren. Niets aan te doen en 9 vd 10 keer valt het niet snel op vanwege het hitteschild.

Door de motor te kantelen is het zeer zeker ook niet mogelijk om deze te laten scheuren in het bovenste gedeelte. Probleem zou dan ontstaan in de koppeling tussen de katalysator en de voorpijp. Niet in de rest.

Ik zou deze vervangen. Maar goed. Bij. Http://www.fsrs-opelwebshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen ze ook een imitatie leveren voor een net bedrag. Tevens is daar het originele schakelmechaniek ook te bestellen voor een goeie prijs.

Dank je wel, daar heb ik wat aan.

Geloof me,hij wint daar geen klanten mee,is het een bovag? Zo ja,dan riskeerd ie wel heel erg veel om zoiets te doen,en voor de rest,het is niet mogelijk..

@johanhummer9 wrote:Andere vraag;

Heb je enige kennis van autos, weet je hoe die in mekaar zit en werkt enz enz?

Enige basiskennis heb ik. In een ver verleden was ik tweede monteur in een werkplaats waar motorgrasmaaiers werden gerepareerd/gereviseerd, zowel standaard grasmaaiers als quads met een maaiblad ervoor, voornamelijk tweetakt.

Nee dus.

Weet jij hoe die lambdasonde zit?

Misschien zat ie wel op een kut plek of kon die er slecht bij , vastgeroest etc etc etc heb je dat gevraagt?

Zo nee , dan is dat precies mijn punt dat klanten totaal niet nadenken en als ze het goedkoper kunnen of wat dan ook , moeten ze het lekker zelf doen

@Opeltje17 wrote:Tja laat er eens door iemand met verstand van zaken naar kijken.Dat ga ik zeker laten doen en zoals ik al aangegeven heb.

@Opeltje17 wrote:wellicht een forum lid

Dat zou ik best kunnen waarderen, liefst in omgeving Rotterdam, maar hoe vind ik die topmonteur op dit forum, heb je een aanbeveling ? (en liever dan niet die ene die aangaf dat ie m'n wielbouten en remmen en dergelijke wel zou willen saboteren :thumb ).

Ik kan me niet voorstellen dat er hier sprake van sabotage is. Het scheuren van een spruitstuk kan in mijn beleving alleen komen door spanningsverschillen, zou niet weten hoe iemand dat expres (en tevens onzichtbaar) moet bewerkstellen.

Als ik de (ervaren monteurs) verhalen mag geloven is het schakelmechaniek een zwak en tevens bij opel bekent punt die bij jouw de geest lijkt te geven....Tja, shit happens, autorijden kost geld, soms (vaak? :D ) wat meer, soms wat minder.

Wij kochten onze vectra (zonder garantie) en binnen 2 maanden zat er voor 1200 euro ingestoken, distributie ketting probleem wat tevens een "kwaaltje" is. Geen moment gedacht dat de verkoper dit verzwegen had. Is gewoon een kwaal, en wij hadden pech. (was overigens ook 2 maanden na de apk ;) )

@johanhummer9 wrote:Nee dus.

Weet jij hoe die lambdasonde zit?

Misschien zat ie wel op een kut plek of kon die er slecht bij , vastgeroest etc etc etc heb je dat gevraagt?

Zo nee , dan is dat precies mijn punt dat klanten totaal niet nadenken en als ze het goedkoper kunnen of wat dan ook , moeten ze het lekker zelf doen

Johan? Kunnen we nu gewoon als twee verstandige mensen verder communiceren en het vijandige achterwege laten?

Ik ben erbij gebleven omdat ik daar kan wachten op de reparaties. Het was de tweede sonde, na de katalysator, het was een kwestie van "op de brug, stekkertje los, losdraaien zonder al teveel weerstand, nieuwe lambda erin, stekkertje vast" een werkje van nog geen 10 minuten en waar ik vantevoren een prijs was overeengekomen van 30 euro, en wat nog overbetaald was naar verhouding.

@Rots wrote:@Opeltje17 wrote:Tja laat er eens door iemand met verstand van zaken naar kijken.Dat ga ik zeker laten doen en zoals ik al aangegeven heb.

@Opeltje17 wrote:wellicht een forum lid

Dat zou ik best kunnen waarderen, liefst in omgeving Rotterdam, maar hoe vind ik die topmonteur op dit forum, heb je een aanbeveling ? (en liever dan niet die ene die aangaf dat ie m'n wielbouten en remmen en dergelijke wel zou willen saboteren :thumb ).

Carlo-Astra en wim-v6 zitten in Berkel en Rodenrijs en hebben veel verstand van zaken. :thumb

Het was ook van toepassing als je ja had gezegd.

Maar als je van te voren prijs afspreekt en het word duurder dan ga je toch niet betalen? Ik iig niet

@johanhummer9 wrote:Het was ook van toepassing als je ja had gezegd.

Maar als je van te voren prijs afspreekt en het word duurder dan ga je toch niet betalen? Ik iig niet

Misschien leg ik het niet goed uit, sorry. Hij kwam eerst met een offerte waarop de 50 eur arbeidsloon vermeld was en waar ik het dus niet mee eens was (ik had de lambda ook wel zelf kunnen vervangen, had de storing ook zelf uitgelezen tenslotte, maar ik gunde hem de reparatie omwille van een goede geschiedenis aldaar). Maar het ging dus fout tussen hem en mij toen ik tenslotte instemde met 30 eur en wat ik eigenlijk al te veel vond zo tussen de bedrijven door, ik had het eerlijker gevonden als het 20 had gekost voor die 10 minuten werk. Het was dus een kwestie van gunning maar andersom was er geen gunning naar mij, het begon meer op een gefrustreerde afperspoging te lijken....

Ik kan best iemand iets gunnen en tolerant zijn maar er zijn grenzen.

Terug
Naar boven