corsa B 1.5td motor tunen

iemand die weet hoe ik een oliekoeler op de 1.5td kan plaatsen? bedoel hoe deze aan te sluiten want deze motor is er origineel niet voor verzien denk ik.. heb een oliekoeler van een cherokee 2.1td liggen die ik dus zou willen plaatsen.

gisteren nog eens de pomptiming op (het gevoel ) op punt gezet, scheelde weer iets in prestaties in vooral verbruik is minder geworden :thumb

nu nog kijken op welke manier ik de oliekoeler kan plaatsen, cold air intake fixen (direct vanaf turbo) zodat ie het maximale koude lucht krijgt

en eens zien achter een gsi uitlaat...

rijd nu al redelijk goed met de aanpassingen vind ik, denk toch tegen de 105 heel meschien 110pk? na de koeler intake en uitlaat maar eens op de testbank zetten denk ik, en eens zien wat die al doet...

clipje hoe hij voor de moment rijd;

ps: voor de videogekken, je kan doorklikken op mijn profiel heb nog klipjes van iets snellers :p

" onclick="window.open(this.href);return false;

ik zou van men combo een pick-up willen maken om hem wat mooier te laten ogen en vooral voor het gewicht/luchtweerstand! zodat hij dus

sneller word, maar weet iemand als het "chassis" daar stevig genoeg voor is?

niemand? :shock: of ben ik tegen mezelf aan het praten :wtf

update; gisteren cold air intake geplaatst en rechte lijn, heeft toch weer wat opgebracht van 1.8bar naar 2.1 :thumb dit nog steeds met de

originele turbo! gaat er echt goed vandoor nu ga gelijk op met een nieuwe golf GTD met 184pk, aleen merk je dat hij toch wel wat meer diesel mag hebben op hoge toeren, een kameraad gaf me de tip om de plunjer bij de slijpen en te polieren (heeft hij met zen golf ook gedaan) en scheelde een heel stukje volgens hem, ik zou dit willen proberen maar heb er toch men twijfels bij,

hij vertelde me om het dunne gedeelte van de plunjer scherper te maken maar diend het dunne gedeelte wel voor meer brandstof? :hmmz

2moxnwx.jpg

Zou het niet durven zeggen.

Maar net zo vlot zijn als nieuwe VW's is niet moeilijk.

Hou met me Vectra-B gewoon een Golf 7 GTI van 2014 goed bij.

Deze zou 2seconden sneller op de 100 moeten zitten dan mijn Vectra.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

denk dat ik het dan maar gewoon op men kameraad vertrouw en het probeer...

vind het toch al niet slecht een 7.5 naar 100 met een 1.5td.

momenteel bezig met de ombouw naar pick-up komt goed,hoop met de mindere luchtweerstand en het gewicht er meschien nog een seconde van af te krijgen :D we zien wel foto's van de ombouw en als laatste klipje volgen wel nog :thumb

Ik houd de mijne zoals ze is, zuinig in gebruik, en lekker vlot.

We hebben er nog een 1.5td bij hier trouwens.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Terug
Naar boven