@reaceyourfears wrote:wim, dan denk ik dat de jouwe ook verkeerd zal zitten :mrgreen: denk dat sjoerdie wel gelijk heeft, want als je de draaiknop helemaal uithaald dan zit er zo een pinnetje aan het uiteinde en die regelt dan de druk via het onderste buisje, als je er op blaast (met de mond) zit er ook verschil op, als je dus blaast op de onderste nippel terwijl je aan de draaiknop draait kan je die helemaal dichtzetten doe je dat op 1 van de tuten tegenover elkaar kan je hem belange niet helemaal dichten, ook als je de draaiknop helemaal open zet kan je makkelijker door de onderste blazen dan degene tegenover elkaar, meschien is dat de reden dat de jouwe gans open "maar" tot 1.3 bar gaat?
Let op, Meerder types, meerdere manieren van aansluiten, voor mijn type heb ik alleen dit Schema gevonden.
Mijne juist, De naald is juist om Stroming naar het onderste pijpje te regelen.
Kijkt hier maar naar:
1: Manifold: is inlaat spruitstuk, of hoge drukzijde Turbo
2: Waste Gate: Waste Gate
3: To Intake of MAF near Airbox After MAF: is terug naar Lagedruk gedeelte lucht aanzuigen, zo dicht mogenlijk bij Luichtfilterbak, maar NA de Luchtmassameter.
Deze laatste is van ons niet van toepassing, we hebben geen Luchtstroom of Druk controle (geen electrische motorsturing, of door MM geregelde DV)
oja, en ook met de slang volledig los gaat ie tot 1,3 bar.. (hogedruk afgedopt uiteraard)
dus Waste gate Opent geheel niet meer... blijft gewoon gesloten.
Willem