corsa B 1.5td motor tunen

Mijne draait standaard 1 bar.

Nu slangetje helemaal los, en 1.5 bar, dacht dat ie meer kon draaien.

Dan maar eens kijken voor een grotere turbo..

En de aansluitingen zoals ik zei, die kloppen.

Wim, je hebt het niet goed zitten.

@reaceyourfears wrote:wim, dan denk ik dat de jouwe ook verkeerd zal zitten :mrgreen: denk dat sjoerdie wel gelijk heeft, want als je de draaiknop helemaal uithaald dan zit er zo een pinnetje aan het uiteinde en die regelt dan de druk via het onderste buisje, als je er op blaast (met de mond) zit er ook verschil op, als je dus blaast op de onderste nippel terwijl je aan de draaiknop draait kan je die helemaal dichtzetten doe je dat op 1 van de tuten tegenover elkaar kan je hem belange niet helemaal dichten, ook als je de draaiknop helemaal open zet kan je makkelijker door de onderste blazen dan degene tegenover elkaar, meschien is dat de reden dat de jouwe gans open "maar" tot 1.3 bar gaat?

Let op, Meerder types, meerdere manieren van aansluiten, voor mijn type heb ik alleen dit Schema gevonden.

Mijne juist, De naald is juist om Stroming naar het onderste pijpje te regelen.

Kijkt hier maar naar:

3420_x800.jpg

1: Manifold: is inlaat spruitstuk, of hoge drukzijde Turbo

2: Waste Gate: Waste Gate

3: To Intake of MAF near Airbox After MAF: is terug naar Lagedruk gedeelte lucht aanzuigen, zo dicht mogenlijk bij Luichtfilterbak, maar NA de Luchtmassameter.

Deze laatste is van ons niet van toepassing, we hebben geen Luchtstroom of Druk controle (geen electrische motorsturing, of door MM geregelde DV)

oja, en ook met de slang volledig los gaat ie tot 1,3 bar.. (hogedruk afgedopt uiteraard)

dus Waste gate Opent geheel niet meer... blijft gewoon gesloten.

Willem

het is een overdrukventiel he wim, dus de aansluiting recht onder de schroef is de ingang.

de stelschroef, daar zit de veer onder, en het balletje wat de onderste opening afsluit.

hoe jij het zegt fungeert het als een kraantje, dus gewoon de opening groter of kleiner maken.

maar ik heb nu niks ertussen zitten, en ga het het t stukje ertussen weghalen, en de drukzijde afdoppen.

nu rij ik met volle boost, 1.6-1.7 bar, maar verlies is wat door het slangetje wat openstaat.

Ja ik heb m aangesloten als dat het voorgeschreven is, maar kan nog wel eens proberen.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

het lijkt me toch het meest logische dat de onderste aangesloten is vanaf het turbohuis aangezien de onderste word geregeld met de afsluitpin, degene tegenover mekaar kan je makkelijk doorblazen (zelfs als is hij gesloten) en dat lijkt me niet de bedoeling :hmmz tevens als hij "open" staat kan er duidelijk meer lucht door de onderste dan degene tov mekaar dus meer druk op deze manier, althans bij mijn controller...

na eerst met de controller te hebben gereden heb ik de slang maar gewoon losgelaten, dus geeft nu volle druk

rijd heel goed nu maar je merkt dat de uitlaat veel tegen houd (cat nogtans verwijderd) je hoort hem nu erg blazen uit de uitlaat

zo erg zelfs dat ik de motor zo goed als niet meer hoor laat staan de turbo... uitlaat ga ik nog eens bekijken en eens zien voor een iets grotere diameter,

nu zit dus de 1.5td aan het einde van zen kunnen qua turbo en dieseltoevoer, rijd goed maar wil meer king:

dus om er nog wat meer uit te halen ga kijken voor een 1.7 turbo en zou ik willen de brandstofpomp aanpassen,

ik weet dat je er een grotere plunjer kan inplaatsen maar iemand idee hoe en wat en van welke deze past?

op engelse fora vind je er wel wat over alleen is met engels niet zo goed :roll:

Heb enkel de begrenzerring van de plunjer verwijderd.

Mijne blaast ook vol in de uitlaat.

Ik wil wel bezig met een grotere uitlaat.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

dan als je voorbij de 110 pk wil zul je je pijp moeten vergroten, omdat je dan ongeveer aan de maximum zit wat er uiteindelijk uit kan.

vandaag tellerbak met toerenteller geplaatst (in de combo) turbodrukmeter en nog wat gespeeld met de brandstoftoevoer,

pomp nog een stukje bij (denk totaal 2,-2,5toeren :angel ) en gashendel aangepast zodat hij traag stationair blijft draaien.

dit resulteert in 1.8bar turbodruk en een combo die er flink vandoor gaat :D

temperatuur enz blijft goed maar word wel tijd dat er aan de uitlaat iets gedaan word,

iemand idee welke uitlaat ik kan gebruiken voor de combo? van een andere opel met grotere diameter ofzo?

ik heb nu een groep a onder mijn corsa 1.7td liggen.

is vanaf kat.

moet nog vanaf downpipe tot de groep a in grotere diameter maken, dan gaat de kat ook weg.

maar 1.8-1.9bar is de max van de turbo, beter iets minder.

dat werd mij ook geadviseerd, gewoon op 1.5 bar draaien.(draai ook nog max op et moment)

maar ik moet zeggen dat ik het nog een beetje tegen vind vallen allemaal.

heb de roetstop verdraaid, plunjerring verwijderd, en turbodruk verhoogd.

sjoerdie, verbruik is idd echt niet min,

met men vorige tank heb ik nog geen 350km gereden maar dat kwam grotendeels door te testen, dus meeste part plankgas...

als je "normaal" rijd zal hij niet meer verbruiken of origineel

wat vooral redelijk wat uitmaakt is de gashendel aanpassen,deel uitslijpen zodat hij trager kan draaien, dan kan je de pomp max open zetten!

vandaag nog eens gesprint tegen een 520d (model 2010-2013) lompe bak maar heeft toch 184pk en 8.1 naar 100 volgens boek

vanaf 1ste beginnen trekken tot een 140 bleef ik hem een halve auto voor, dus vind het toch niet slecht rijden voor een 1.5td in een combo :D heb wel een korte bak maar als ik terug zou willen kiezen toch meschien weer een lange want bij 170 is hij uitgeteld (einde toeren)

en had toch minimum een 180 verwacht :???: maja..

Tja,

1,3bar, roetstop kwartslag in

gemiddeld 1op 17.

Nieuwe 320d / 520d kan ik prima bijbenen.

Top ligt tegen de 200km/u, dan zit de toerenteller net in het rood.

Goed onder de 9 tellen naar de 100

Mag niet klagen denk.

Je moet niet verwachten dat als je de roetstop 2,5 slag open draait dat ie nog zuinig rijdt..

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Zo hoog in toeren ga ik echt niet.

Heb ook nog niet harder gereden dan 160.

Niet echt een lekker gevoel, zo'n diesel op toeren laten janken.

Maar 350km is wel erg weinig hoor.

Ik reed met 20liter (1e tank) net 300km.

Stationair wil ie niet lager dan 950 bij mij, eergisteren mee zitten klooien.

Maar er komt nog een andere bak achter bij mij. Veel te onrustig op de snelweg

mij kan het verbruik me niet zo echt schelen, als hij maar niet zuipt gelijk men 320 G klasse ben ik al content ;)

sjoerdie, als je hem trager wilt laten draaien kan je dit doen;

stuk waar de gashendel in ruststand tegen de pomp komt kan je loshalen en stukje wegslijpen (groene pijl)

niet op de rode cirkel letten foto komt van internet. met dit stukje weg draaid de mijne zelfs nog te traag nu (600toeren)

x28oyg.jpg

Terug
Naar boven