corsa B 1.5td motor tunen

Als de metaaldelen de motor niet invliegen of hij vliegt ophol kan je er gelijk een 1.7td tegenaan plakken

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

juist daarmee dat ik er geen schrik van heb :D die motortjes kosten toch geen drol :thumbup

wat ik nu wel heb met de pomp open is dat hij stationair op 1200-1300 toeren blijft lopen, met de stelschroef van de gas kan ik hem niet meer trager doen draaien, iemand soms enig idee hoe ik hem wel nog trager kan laten draaien? als ik de pomp stukje terug draai gaat dat natuurlijk wel maar dat is niet de bedoeling want rijd wel heel goed zo...

Dan heb de roetstop wel erg ver ingedraaid !! Bij de astra staat de stationiar ook op het max. Draaid netjes 800toeren warm en koud 950.

HEEEEEELLLLL Erg ver, Tegen het op hol gaan aan!!!!!!!!

Zou m een end terug draaien, kwart tot halve slag is Ruim voldoende, rookt ie al als een schoorsteen.

Mijne draait koud net 920 toeren warm 940+/-

roetstop 1/4e slag open.

Nog steeds goed voor 100pk / 180Nm

Willem

Word 90graden was toen in de morgen toen het vroor.

Zijn die 2 schroeven waarje de gas mee verzet. Heb er geen foto van. Ff google staan genoeg plaatjes op.

950 is toch veelste hoog ?

Dat draait de astra als hij koud is en warm is rond de 800. Alle stroom aan rond de 750.

In de boekjes staat ook iets van 980 koud en 800 warm. Moet ik eens na lezen.

Mijn 1.5TD draaide al 900 warm toen ie standaard was. (op de toerenteller he)..

hoger koud als warm?????

ik heb geen koudregeling, zo ook de Astra's TDS die ik in onderhoud heb gehad.

Deze draaide de eerste omwentelingen altijd zo'n 50 toeren Minder koud als warm

Koud draait de mijne net aan 900 toeren, warm rond de 950, en ja, toerental is nog steeds geborgd, en dus niks aan gedraait.

nu zou het kunnen dat in alle gevallen de temperatuursensor kapot is..

Mijne blijft altijd na starten 6 minuten nagloeien, koud en warm..

Willem

aangezien de motor nu in de combo ligt en deze geen toerenteller heeft heb ik hem wat op het gehoor afgesteld ;)

@ astratd raar dat jou blok koud hoger loopt en warm minder hoog :hmmz mijne doet namelijk het omgekeerde, koud hoor ik hem rustig draaien en eens hij goed warm staat draait hij wat hoger... ik schat als hij warm is een 950-1000 toeren en koud een 800-850...

roetstop heb ik nu zodanig geregeld dat hij niet of weinig rook, stelschroefje van de gas staat helemaal uitgedraait.

kan hem wel nog minder hoog laten draaien door de roetstop meer uit te draaien (dus minder diesel) maar rookt weinig en rijd heel goed zo en tjah dat hij warm ietsje hoger draait neem ik er dan wel bij :D

In de boekjes staat duidelijk dat hij met koude motor meer toeren moet draaien als met warme motor!

Zowel de 3 astra's diesels deden dat met de originele stand van de pomp.

Kan je zelf regelen op de pomp de koude schroef en de warme schroef.

Heb toch liever hoe het staat in de boekjes met warme motor lekker rond de 800toeren en koud rond de 950.

dit was met warme motor

1394160_10152008209599548_814933317_n_zps1e00fec0.jpg

vandaag, boostcontroller toegekregen alleen weet ik niet hoe deze aan te sluiten,

kweet dat hij tussen het slangetje van de turbo en de acuator moet komen maar weet niet welke 2 pinnen ik moet nemen van de controller :???: ik DENK dat ik deze 2 nodig heb die zogezegt horizontaal lopen? en die onder de stelschroef voor de turbodrukmeter of heb ik dat verkeerd?

332tt6u.jpg

Heb je het niet voorbereid bij de motor inbouwen? Was vele malen makkelijker geweest.

Ik heb nu ook een corsa td namelijk, maar met 1.7.

Hed nog geen boostcontroller, maar wel alvast voorbereid.

Aansluiten van je boostcontroller, de onderste komt van je turbohuis.

En dan 1v/d andere naar je wastegate, welke maakt niet uit. De andere niet afdoppen!

Je drukmeter sluit je beter niet daar aan.

Ik heb em op et slangetje van de inlaat naar de plunjerdeksel van de pomp aangesloten.

Dat is de meest accurate meting, gewoon t stukje ertussen.

Ik heb m op de tuten tov elkaar zitten, en het pijpje naar onder is gewoon open.

Had er ook geen beschrijving bij maar werkt prima zo.

Turbodrukmeter zit bij mij inderdaad op het slangetje van het inlaat naar drukplunjerdeksel.

Aangesloten middels een T stukje.

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

wim, dan denk ik dat de jouwe ook verkeerd zal zitten :mrgreen: denk dat sjoerdie wel gelijk heeft, want als je de draaiknop helemaal uithaald dan zit er zo een pinnetje aan het uiteinde en die regelt dan de druk via het onderste buisje, als je er op blaast (met de mond) zit er ook verschil op, als je dus blaast op de onderste nippel terwijl je aan de draaiknop draait kan je die helemaal dichtzetten doe je dat op 1 van de tuten tegenover elkaar kan je hem belange niet helemaal dichten, ook als je de draaiknop helemaal open zet kan je makkelijker door de onderste blazen dan degene tegenover elkaar, meschien is dat de reden dat de jouwe gans open "maar" tot 1.3 bar gaat?

Terug
Naar boven