Contactslot.

Hoi, Chris

Wow!Dan is hij ook erg versleten en als dit zijn eerste slot nog is, dan heb je niet te klagen.

Tot zo ver is het voor elkaar!

Ik begin nu te twijfelen of dit wel uit elkaar kan.

Wat ik kan zien en begrijpen is dat er een pennetje dwars door het afgebroken asje gaat maar ik zie niet hou ik deze eruit kan krijgen.

Nergens is er een uitsparing te zien om het pennetje langs te verwijderen.

Aan de ene zijde is het pennetje ongeveer 5 mm dik en aan de andere zijde de helft dunner, als als het pennetje eruit moet kan dat maar een kant op maar nergens ruimte dus.

en voor zover ik zie moet hij er wel uit voordat de cilinder met plaatjes en sleutel uit de behuizing geschoven kan worden richting de sleutel. Of zie ik weer iets simpels over het hoofd mischien? :jerry

7ynXHW8.jpg

p5TtYWS.jpg

TZjRaw5.jpg

Heb me rot lopen zoeken ook op het forum in de howto's en topic's maar ik kom er niet uit.

ik ga van het weekend wel even kijken, denk dat ik de Monza even moet hebben omdat een van de twee auto naar het schade bedrijf moet.

als ik hem heb laat ik het je weten. ik heb volgens mij een complete set behalve het dashboardkastje en de tankdop.

ik laat het je weten.

Dapper dat je dat probeert. Ik zou zelf met een hele stapel veertjes en plaatjes eindigen :( Naja, een andere cilinder en sleutel is altijd nog de backup actie.

Hoi, Chris

Nog aan het sukkelen?, ik ben toch bang dat er verschil zit in contactsloten van vroeger en tegenwoordige tijd.

Misschien kon je toen!, niet zo ver komen, dan nu.

Het slot uit de cilinder halen zou nu vanzelf moeten gaan zonder weerstand, want uit het stuur is ie nu. :hmmz

De aanhouder wint. Gelukkig ben ik stront eigenwijs. :jerry :jerry

Okay hoe heb ik t gedaan, draai de sleutel door tot aan de maximale aanslag, dan heb je de ruimte om het gewraakte dwarspennetje net genoeg met een klein plat schroevendraaiertje in te drukken.

Dan kan je hem nog net iets draaien en schiet het door naar de sleuf in het aluminium huis en komt het pinnetje met veertje eruit.

Dan kan je de cilinder met slotplaatjes uit het huis schuiven.

plaatjes bij het praatje:

T3pMpTv.jpg

XPHhV7A.jpg

3ZM741i.jpg

Nu even afwachten of dockedmarc een contactslot voor me heeft en anders gaat die zoektocht verder.

Alleen een contactslot met sleutel voor dit type sleutel is genoeg, dan kan ik van twee een maken en alles weer netjes op een sleutel draaien.

S8lRzCh.jpg

(ik weet niet zeker of de sloten van b.v. Manta en deze uitwisselbaar zijn vandaar).

Geeft niets, dankjewel voor de moeite iig. :thumb

Ik heb nog een lijntje uitstaan, hoop er het beste van en anders fabriek ik zelf iets, ik heb al een ideetje. :agent

Hoi, Chris!

Black ops!, operatie contactslot, nog niet completed. Chris? :hmmz

Een klassieke auto is leuk, maar die onderdelen he, maar ja dat kan natuurlijk ook een uitdaging zijn.

Nee nog niet maar t is geen daily driver he dus ik heb er geen haast mee, en mischien word er in Sevenum wat gevonden voor me alleen kan ik zelf niet gaan helaas vanwege andere verplichtingen. :swear

Terug
Naar boven