Cilinderkop x14xe

Bij een gereviseerde kop??

Sorry hoor ding moet gewoon sleutel om en lopen. Mits alles goed in elkaar zit.

Nooit een auto zomaar aanslepen.

Als er iets niet goed is weet je zeker dat je het dan sloopt.

Er is een startmotor geplaatst om de motor te starten. Aanduwen doe je alleen bij een goed lopende motor waarvan de accu het heeft begeven.

Sorry was ff in de war met een ander topic.

Als de kop er toch af was waarom niet ff de kleppen laten inslijpen.

Doe nou eens een compressie test.

Dan kun je dingen gaan uitsluiten.

Het begint nu helemaal vaag te worden, als ik de auto in zn versnellingzet en dan ga duwen draait de krukas+nokkenas niet. als ik hem gewoon start gebeurd er ook niks met die tandwielen, als ik de auto in zn versnelling zet en dan start dan gaat de auto wel vooruit, alleen de krukas + nokkenassen draaien dan ook niet...... hele blok naar de klote? en hoe kan dit gebeuren? alles staat precies op tijd.

Je krkaspoelie draaid dus niet. Dus die zal wel niet goed vast hebben gezeten. En dan gaat de krukas wel degelijk rond alleen de poeli en nokkenassen niet. En dan heb je zeker Kromme kleppen en deuk in je Züigers. Horen altijd te draaien bij starten eerste keer dat die het niet doen distributie controleren. En oplossen en niet meer starten.

Vooruit betekend voor honderprocent dat je krukas draaid. Vliegwiel zit daarop. Dus je krkaspoelie zat niet goed vast. Of krukas gebroken maar dat heb ik nog nooit gezien.

Wat ik zou hoor heeft je krukaspoeliebout niet goed vast gezeten / zit nog steeds los.

Op hoeveel nm heb je deze vast gezet?

Dat is ook goed mogenlijk inderdaad zit ik me e bedenken..

Als dat zo is kan er wel het nodige krom zijn.

Willem

Verklaart namelijk het af en toe wel compressieloos rond gaan dat ie dan half wordt meegenomen.

Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken.

Altijd lastig he zo diagnose stellen.

Haha alles.

Begin maar overnieuw.

Met een beetje geluk zijn er 4 krom maar ik gok een stuk of 12 tot 16 met minimaal 8 kapotte klepgeleiders.

Die poulie en bout houden het krukastandwiel vast op de krukas.

Dus alles is een beetje half gaan draaien en staat nu dus echt niet meer op tijd.

Kop is toe aan volledig revisie.

Ja past gewoon. Je eigen kabelboom en ecu gebruiken. Kan zonder probleem. Maar controleer nu eerst alles eerst eens.

Wat bedoelen jullie precies met krukas spie? Als ik die bout erin draai lijkt die vast, en na 1x starten zit hij weer los..

Terug
Naar boven