Cilinderkop x14xe

Inmiddels weer verder gegaan met de corsa, de riem zit er weer om, alles is verder goed gegaan, nu zit ik alleen met tig vacuum slangetjes. Moet alles weer terug? of kan ik ook een deel weg laten? had ik dacht ik ergens gelezen, ik zou niet meer weten hoe dat zat allemaal :wors

Secundaire luchtpomp kan je verbannen uit de motorruimte, dan kan je ook het slangetje op het potje aan het uitlaat spruitstuk weg laten, wel afdoppen uiteraard.

Heel die pomp in een hoek van je schuur flikkeren, of er een paar keer overheen rijden ofwat haha..

verder moet alles er weer aan...

(bij the way, ik heb een uitlaat spruitstuk van een C16XE gemonteerd, heb je helemaal niks meer met die secundaire luchtpomp van doen)

Willem

alleen de slangen Gaos met een Powerbox erop..

die is geheel anders als bij jouw motortje..

Willem

Je bent volgens mij een handige jongen. Heb je een haynes manual van de auto? Is echt geweldig! Ik heb er wel 1 in pdf, al moet ik zeggen dat het me veel tijd kost om er iets in te vinden. Ligt aan de versie die ik heb.

Ff googlen en als dat niet lukt stuur me maar een pm (bedoel dit optioneel natuurlijk, alleen als je het wil hebben)

Om de brandstof hoef je je geen zorgen te maken. De pomp levert genoeg om in de eerste seconde van starten je systeem op druk te zetten.

Ik draai altijd eerst oliedruk door de bougies eruit te laten en bdp sensor ff los te halen.

Dan slaat alleen jr brandstofpomp helaas ook niet aan maar goed. Kan die ook niet je cilinders vol duwen met brandstof.

heb nu nog een klein vraagje, hoe zit het met de brandstofpomp? poos niet gelopen natuurlijk, doet die het al bij het omdraaien van het contact? of moet ik echt gaan starten? is wel makkelijk te ontluchten zag ik al.. nu enkel de bougies nog en koelvloeistof er in doen. vacuum slangetjes zitten denk ik aardig goed, anders komen we daar vanzelf achter! :thumb Met dank aan de haynes manual van heks!

Beste mensen,

De corsa vandaag helemaal klaar gemaakt en gestart, hij startte direct, geen rare geluiden, na een seconde of 10 weer even uitgezet, alle vloeistoffen ed gecontroleerd, nog iets koelvloeistof bijgevuld en weer gestart, weer stationair laten lopen en af en toe iets gas tot 13 / 1400 toeren, na ong 2 minuten de auto uitgezet, en toen weer gestart na alles gecontroleerd te hebben, opeens valt de auto uit. wil hem weer starten maar klinkt alsof die geen compressie heeft? alles staat nog perfect op tijd. soms met starten draait het krukastandwiel+ alle nokkenassen wel, en soms niet. ook met aanduwen lijkt het of die geen compressie heeft, kunnen de kleppen niet zijn toch? aangezien alles op tijd staat? wie weet raad?

hij staat nog precies goed, 100 procent zeker.. wel raar ook dat die soms wel de krukas rond draait en soms niet.. starten hoor je ook niks raars, alleen het geluid of die zonder bougies rond gaat zeg maar.. geen weerstand

kan het klepverkleving zijn? dan heb je dus ook geen compressie heb ik gelezen, zal haast moeten want het schijnt vaak voor te komen bij opel x16 /x14xe motoren.. alles staat nog op tijd, misschien ff proberen aan te slepen?

Terug
Naar boven