Cilinderkop x14xe

robin6833

Post weinig
Hallo,

Ik heb een corsa gekocht met een lekke koppakking.

Ik heb nu de kop eraf, en volgens mij is hier al is mee gerommeld, en volgens mij zat er een verkeerde pakking gemonteerd aangezien de pakking op sommige plekken van de koelkanalen gewoon dicht zat.

Nou is er volgens mij ook in de kop geslepen, maar ik weet niet of dit kwaad kan! ik voeg wat foto's bij en hoor graag jullie reacties! :thumb

img20130326wa0007.jpg

img20130326wa0008w.jpg

img20130326wa0009.jpg

img20130326wa0010.jpg

hier 2 foto's van 2 andere x14xe willekeurig van google afgehaald

DSC01753.jpg

605217591_o.jpg

en zoals je ziet zijn ze hetzelfde als jou cilinderkop

cirkelvormig van binnen naar buiten.

maar als je een nieuwe koppakking haalt staan daar ook de volgorde en aanhaalwaardes op meestal...

en anders in deze volgorde (sorry day het zo moet maar kan ff geen foto's bewerken)

10 6 2 3 7

9 5 1 4 8

wel nieuwe bouten gebruiken en de volgende waardes aanhouden

25 Nm

90 graden

90 graden

90 graden

45 graden

Effe tussendoor: de roestkleur van de Koelkanalen duid op VEEL TE LANG doorrijden zonder koelvloeistof, een van de MAIN reasons van het kapot gaan van een Koppakking.

Iedere 2jaar verversen van de Koelvloeistof voorkomt een hoop ellende!!!

Willem

Als heet alleen water is wel ja, koelvloeistof heeft anti corrosie additieven in de vloeistof zitten.

Je had de de substantie eens moeten zien die op mn werk uit de radiateur kwam na 10 jaar op water gedraaid te hebben....

Haha dat die nog niet verstopt zat!

Ik heb nog een vraagje, waar moet het pijltje van het krukastandwiel heen wijzen? naar dat omhoog staande stukje metaal? kom er met autodata niet helemaal duidelijk uit, zou zonde zijn als die verkeerd staat! Zie foto

Uploaded with ImageShack.us

Maak die kap eerst eens schoon. Vindt t niet zo gek dat je em niet ziet nu.

Maargoed, ik zie em wel op je foto ;)

Onderaan op de kap, net iets rechts van het midden zie ik een iets verkleurd pijltje omlaag wijzen met een nokje uit de platte kant van het pijltje.

Ik heb m even rood gemarkeerd voor je.

tdcx14xe.jpg

edit: en nee, das geen gokje, ik weet waar hij moet zitten en heb het voor alle zekerheid nog even dubbelgecheckt met m'n werkplaatshandboek ;)

edit2:

Misschien ook wel nuttig voor je: een schema van alle timing markeringen op het blok/pulley's/waterpomp enzo.

timingpositiesc16xex14x.jpg

Terug
Naar boven