Cih 1.9s tikt/klappert

Volgens mij weet je niet hoe je de kleppen moet afstellen.

Motor moet op bedrijfstemperatuur zijn, met draaiende cq lopende motor afstellen.

Spetterkapje niet vergeten, of anders een bril op. ;-)

Oja,............klepspeling = 0.30

En het is zo gedaan dat klepperdeklep stellen cq controleren. ;-)

Dus...........

Wat....

Let...

Je...

Ben benieuwd wat het is. Raar dat ie zo gigantisch tikt na een ontstekings wissel. Je zou haast de oude weer even terug steken om te kijken of ie het dan nog doet.

Hmm, ik zal ook nog even een duit in het zakje doen. :D cih motoren houden standaard niet van hoge toerentallen en al zeker niet als ze op leeftijd komen zegmaar. Uit eigen ervaring heb ik nog een paar tips voor je: De klepveren kunnen breken, is soms erg lastig te zien omdat bijvoorbeeld alleen de onderste winding breekt. Alles lijkt dan ok maar de veerdruk is niet goed meer, hier kan bij hogere toerentallen ineens klepschade door ontstaan. De klep gaat dan zweven en raakt de zuiger licht, hierdoor word hij kromgeslagen. In beide gevallen (kromme klep of gebroken veer) kan de klepspeling nog goed zijn, maar tikt de boel door te weinig veerspanning of een klep die blijft plakken. Als dit gebeurd bij een moderne motor dan loopt ie gelijk op een hoop, bij een cih is het allemaal een beetje groter en steviger dus ook goed te repareren. Bij mijn eigen cih heb ik versterkte klepveren van risse motorsport gebruikt om probleemloos hoge toerentallen te kunnen halen. (plus nog wat ingrepen maar de veren hebben veel effect)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Nou denk dat Makko na het lezen van Jacobs bericht gelijk aan het zuurstof moest.

Je kunt wel allerlei spookverhalen gaan opnoemen maar eerst controleren van de klepspeling, en dan verder kijken.

In het verleden was ik een keer in de werkplaats bij een Opel dealer, waar een monteur zijn eigen auto een Ascona-A de kleppen ging stellen.

Na het kleppenstellen was er geen hoorbaar verschil, deze maakte net zoveel lawaai toen hij binnen kwam als toen deze naar buiten ging.

Deze was ook op leeftijd. ;-) De Ascona!! ;-)

De tuimelaars slijten ook, en daar komt dan ook dat geklepper van.

Lijkt mij het beste dat een forum lid eens bij Makko zijn 1.9 gaat luisteren/afstellen en controleren.

Denken de deskundigen hierr dat ook??????????

Fijn dat jullie zo mee denken.

"ikdenman" was al een keer wezen kijken, voordat de verdeler gewisseld werd.

"Ghanz" gebeld voor een afspraak, maar durf er nog niet meer te rijden.

Ga er volgende week weer mee aan de slag.

Makko :thumb :thumbup :agent

Blijf mooi !!! :kewlpics

Je hebt helemaal gelijk jethro, dit was wel een beetje een doemscenario. Ik zou ook graag eens willen luisteren naar de 1.9 maar zwolle is niet echt bepaald naast de deur voor mij. :shock: @ makko: Je kan aan het getik wel onderscheiden of het om 1 of meerdere kleppen gaat. Bij stationair draaien een duidelijke tik = vaak maar 1 klep/tuimelaar, als hij bij stationair al ratelt zijn het meer kleppen/tuimelaars.

Geen nieuws is in de regel goed nieuws, maarr in dit geval is het............................................

Is er dan niemand die efkes kan luisteren bij de 1.9 van Makko??

Er zijn vast Manta/Ascona fans die héél wat kilometers afrijden in de weekend, en dan zou men eens in Zwolle kunnen kijken en luisteren.

:jerry :jerry :thumb

onlangs heb ik hetzelfde gehad nadat ik dacht een nette gereviseerde onderblok gekocht te hebben ,motor liep van begin af aan al niet mooi dus ga je wat proberen,

100x kleppen gesteld ,elec ontsteking geplaatst ,cabr gereviseerd enz enz dood ziek werd ik d'r van.

dus kop eraf gehaald bleek een nok van me nokkenas weg gesleten te zijn :swear :swear :swear :swear heb nog geen 500 km gereden na revisie van de manta :cry :cry nu ligt het hele blok uit elkaar alles wordt geslepen,geboord enz enz kost wel wat maar ben nu [hoop ik] in 1 keer klaar .

mail je nr maar es kom uit hasselt dus dicht bij..

suc6

tussen de stoters zitten aliminium stopjes

die gaan er graag uit na lang staan van een opelmotor

meerdere malen meegemaakt geen goede smering van de nokkeas

dan rammelt hij als de beste willen ook wel los zitten met een centerpons

vast zetten gr kees

Terug
Naar boven