Camber op achter as corsa B

@robert_corsa wrote:kijk, voor is hij natuurlijk beenhard. schroefset op standje laag. voor en onder een extra stabistang, alle pu rubbers.

achter zit wel een extra stang en stang in de kofferbak van de trekhaak, en pu rubbers in de as.

toch merk je dat hij achter slapper is. als je heen en weer stuurt bij 50km per uur merk je dat de achterkant wat na veert als het ware (station effect)

Dan zou ik toch eens andere dempers of veren monteren. Dat had ik namelijk nooit.en mijne was leeg vanachter. Was een goedkope schroefset

Ik heb de veren die zaten bij het hoogteverstelbaar aan de achterzijde zitten. En gele Koni's erachter op (ingesteld op 3/4 hard), geen PU rubbers vervangen (alle rubbers nog origineel). Wel rolkooi en stabilisatorstang in achterbak.

Dan is de carosserie/vering stug en stijf genoeg.:)

Dan zou ik toch eens andere dempers of veren monteren. Dat had ik namelijk nooit.en mijne was leeg vanachter. Was een goedkope schroefset

Ik merk het inderdaad ook niet, is het niet gewoon he gewicht wat een kant op wil wat je voelt? Niet perse het inveren?

Maar zijn er geen verdere nadelen?

Want ik neem aan dat er nu wel andere krachten op die 2 bouten komen. Of valt dat allemaal wel mee?

Het is wel een makkelijke manier om toch een beetje camber te krijgen:).

Ik heb ook nog nooit wiellager problemen met mijn verlaagde auto's gehad. Corsa staat nu al zo'n 12 jaar op 9.5Jx14 et10mm achterwielen en geen centje pijn voor de lagers.

hier ook goedkoop schroefsetje van AP blauwen veren !

achterzijde is goed stug veer nog wel een beetje in !

Ik heb een apex schroefset op maximale stugheid. stabistang voor boven. En een rolkooi.

Binnekort ook stabistang vooe onder en achter boven.( heb ik nog achterin liggen haha) en dan camber zowel voor als achter. Als tie dan niet meer plat door t bochie kan weet ik het niet meer haha

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

Vandaag mijn achter as ook aangepast met revetjes onderin.

eventjes getest en hij glijdt achter minder snel weg in een bocht :wub

Achter alleen nog een stabi stang maken dan ligt die helemaal strak op de weg

gister zelf ook maar wat ringen ertussen gedouwt :jerry

staat behoorlijk vet vind ik.

20130712_123716_zps5f0e9250.jpg

Zeg Vanos, wat voor velgen zitten er onder je Corsa, en wat zijn de maten ervan en wat voor merk en maat banden?

Groet macGijser 💪🏻

Terug
Naar boven