Dat gaan we voor nu dus even niet toepassen. Ik zal vrij weinig boven in toeren hangen straks.
Motorblok is inmiddels weg voor revisie. Had een set JE zuigers liggen (1e overmaat, 86.50 vanwege een groefje in de wand van de eerste cilinder) en de rest was ook compleet.
Heb er voor gekozen om dit te laten doen door Alex Janssen in Oss. Wel bekend in de BMW wereld, maar ook niet vies van andere merken.
Onderblok wordt momenteel geboord en gehoond, dek gevlakt, krukas wordt gebalanceerd en drijfstangen/zuigers worden uitgewogen.
Het liefst had ik de krukas samen met mijn koppelingsplaat en drukgroep gebalanceerd, maar dat gaat niet aangezien ik nog geen drukgroep heb..
Koppelingsplaat heb ik deze week gekocht. Deze zou sterk genoeg moeten zijn voor de setup die ik momenteel voor ogen heb. (organisch geveerd, wel versterkt)
Maar hier zoek ik dus een passende drukgroep bij.
Ik ga met een standaard (kom) vliegwiel rijden van c20let. Dan denk ik dat ik bij een drukgroep van Sachs Performance uit kom, niet? Tot hoeveel nm gaan deze drukgroepen? Het liefst zou ik iets hebben dat tot 500nm goed blijft gaan..
En het standaard manta 18s druklager kan gewoon gebruikt worden neem ik aan?