C16NZ loopt niet lekker

Heb ze wel eens zitten bestuderen in de schema's en voor zover ik kan zien werken ze het zelfde. Je zou de nummers nog eens naast mekaar kunnen leggen, maar ik denk zelfs dat het geen kwaad kan om het gewoon te proberen...

Heb vandaag de egr klep weer aangesloten zoals die hoort, op het inlaatspruitstuk.

Nou lijkt het weer of mn onsteking nie goed is :(

Heb er n digidash in zitten en als ik van t gas af ga om te schakelen zie ik de toerenteller tussendoor

ineens omhoog schieten, nie veel maar wel genoeg dat je t merk aan de motor.

Iemand nog n idee wat het kan zijn, heb de ecu nog nie gewisseld gehad.

Heb vandaag de egr klep weer aangesloten zoals die hoort, op het inlaatspruitstuk.

Nou lijkt het weer of mn onsteking nie goed is :(

Heb er n digidash in zitten en als ik van t gas af ga om te schakelen zie ik de toerenteller tussendoor

ineens omhoog schieten, nie veel maar wel genoeg dat je t merk aan de motor.

Iemand nog n idee wat het kan zijn, heb de ecu nog nie gewisseld gehad.

Wat bij die motoren nog wel eens voor koppijn zorgt is de egr, die klep gaat nog wel eens stuk. even afdoppen en kijken wat ie dan doet.

Wat bij die motoren nog wel eens voor koppijn zorgt is de egr, die klep gaat nog wel eens stuk. even afdoppen en kijken wat ie dan doet.

Egr klep had ik al geprobeerd, maar heb vandaag de complete kabelboom van mn c14nz erin geknoopt, eerst met de ecu van de 1.6 aangesloten maar da werkte niet, kreeg geen vonk. Toen de ecu van de 1.4 eraan gehangen en liep meteen, loopt ook gewoon goed nou maar hij houdt alleen nog n beetje in, iemand n idee welke ecu er dan aan kan hangen.

De ecu die ik bij de 1.6 heb werkt niet om dat de module van de 1.6 in de ontsteking zit en bij de 1.4 los onder de bobine zit.

Hoor het graag, of iemand moet nog n andere optie hebben. Gr's

Egr klep had ik al geprobeerd, maar heb vandaag de complete kabelboom van mn c14nz erin geknoopt, eerst met de ecu van de 1.6 aangesloten maar da werkte niet, kreeg geen vonk. Toen de ecu van de 1.4 eraan gehangen en liep meteen, loopt ook gewoon goed nou maar hij houdt alleen nog n beetje in, iemand n idee welke ecu er dan aan kan hangen.

De ecu die ik bij de 1.6 heb werkt niet om dat de module van de 1.6 in de ontsteking zit en bij de 1.4 los onder de bobine zit.

Hoor het graag, of iemand moet nog n andere optie hebben. Gr's

Als hij te rijk loopt, kan dan de lamdasonde niet kapot zijn ?

dat hij op 3 cilinders loopt KAN aan de verdeelkap liggen. Maar je moet de bougiekabels ook niet vergeten.

Het zijn simpele dingen die een hoop ellende geven als het niet goed werkt. Daar heb ik zelf ervaring mee.

Heb ook 2 C1.6NZ motoren.

Ik heb hier niet veel kennis van maar wil toch met je meedenken.

Rik ;)

Als hij te rijk loopt, kan dan de lamdasonde niet kapot zijn ?

dat hij op 3 cilinders loopt KAN aan de verdeelkap liggen. Maar je moet de bougiekabels ook niet vergeten.

Het zijn simpele dingen die een hoop ellende geven als het niet goed werkt. Daar heb ik zelf ervaring mee.

Heb ook 2 C1.6NZ motoren.

Ik heb hier niet veel kennis van maar wil toch met je meedenken.

Rik ;)

Terug
Naar boven