C16NZ loopt niet lekker

Junior125

Post weleens wat
Heej, heb n probleempje met mn c16nz

Hij loopt opzich niet verkeerd, maar af en toe begint ie ineens op 3 te lopen lijkt t wel, en hij hij zakt ook maar heeeel langzaam trug naar stationair toerental, bleeft meestal ff hangen rond de 1500 rpm

Ontsteking ( delco ) heb ik bijna alles aan vervangen.

Verdelerkap

bougie kabels

bougies

ontstekingsmodule in de verdeler (de ronde versie )

warm of koud maakt niks uit, en massa is goed, heb er met de motorwissel (c14nz --> c16nz ) meteen een andere massa aan gehangen, achterkant van het blok naar de bout waar de massa kabel van de accu zit. ( langere bout erdoor en aan de andere kant de massa kabel van de motor met n moer erbij gezet )

Injector kan niet omdat het monopoint injectie is.

Het enige wat mischien zou kunnen is de bobine, wat me sterk lijkt, of in de ontsteking zelf, zitten 2 modules in, 1ronde met 2 kabels waar die ster overdraaid (halgever), en 1 langwerpige zwarte waar ook stekkers aan zitten, die ronde heb ik vervangen want die was rot. Dus dan blijft die zwarte over.

Hij stinkt ook flink naar bezine als je m start of ff stationait laat lopen.

Iemand enig idee wat het kan zijn. Gr's

ff 2 links:

1e is nog niet vervangen

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvmGjIc4GHYmxG9T7mGI-V0GNfbq1mGpwoY700O34qeemAS5Oq" onclick="window.open(this.href);return false;

deze is wel vervangen: ( Halgever )

http://shop1.hbase.nl/DbImage.aspx?mediaID=393077&maxheight=350&maxwidth=400&locale=nl-NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet die met de schuifstekker, die is voor je dashboard. Er zit er nog 1, alleen weet ik even niet waar. Zit met 2 draadjes als het goed is.

Niet die met de schuifstekker, die is voor je dashboard. Er zit er nog 1, alleen weet ik even niet waar. Zit met 2 draadjes als het goed is.

ja sorry klopt, die heb ik vervangen maar maakt geen verschil, is n originele sensor in gekomen van de de dealer dus die moet goed zijn.

ja sorry klopt, die heb ik vervangen maar maakt geen verschil, is n originele sensor in gekomen van de de dealer dus die moet goed zijn.

Update:

Complete ontsteking is vervangen en nou lijkt hett erop dat de motor gewoon te rijk loopt.

Hij ruikt best wel erg naar benzine, iemand een idee wat dat kan zijn???

Egr klep zit aangesloten op de het luchtfilter huis, en verder geen flauw idee waar ik naar moet zoeken

heb ondertussen ook al een andere injector geprobeerd maar ook geen verschil.

Gr's

Update:

Complete ontsteking is vervangen en nou lijkt hett erop dat de motor gewoon te rijk loopt.

Hij ruikt best wel erg naar benzine, iemand een idee wat dat kan zijn???

Egr klep zit aangesloten op de het luchtfilter huis, en verder geen flauw idee waar ik naar moet zoeken

heb ondertussen ook al een andere injector geprobeerd maar ook geen verschil.

Gr's

Heb ze wel eens zitten bestuderen in de schema's en voor zover ik kan zien werken ze het zelfde. Je zou de nummers nog eens naast mekaar kunnen leggen, maar ik denk zelfs dat het geen kwaad kan om het gewoon te proberen...

Terug
Naar boven