Zoooo,
het begint nu op te schieten zeg.
En ook eindelijk denk ik weer eens aan een update haha..
Zoals eerder gezegd heb ik bij Ghanz een 2.2 opgehaald (beetje een gokje aangezien blokje al poosje stil stond op de bok, maargoed)
vervolgens aan het werk geslagen en als eerste `t vliegwiel van mn 2.4 erop gezet.
Dit ging niet zonder slag of stoot aangezien ik een vliegwiel heb voor een R25 bak en zodoende ook een andere krukas heb ik de 2.4
Uiteindelijk hebben we `t gat van de pas-bout een ietsje moeten laten opboren om het te laten passen en dan hebben we dit:
(vliegwiel is trouwens afgedraaid van 14500 gram naar 10300 gram (26,6% eraf) king: )
Toen het blok goed en wel in de auto hing kwamen we er al snel achter dat het 2.4 injectie systeem niet ging werken op `t 2.2 blok, dus zodoende bij Ronald (mantaparts) een 2.0 systeem gehaald en na een xx aantal uren knoeien ziet het er nu zo uit:
Ik moet nu alleen nog een paar vacuumslangetjes aanpassen, een extra sensor op t thermostaathuis aansluiten en dan de ontsteking aansluiten.
dan rest alleen de vloeistoffen nakijken/bijvullen nog en hopelijk start ie dan in 1x!