Ik ben straks bij de garage geweest. Diagnose laten uitvoeren (28 euro) en foutcodes gewist maar probleem kwam na 5 meter weer terug. Het was nu cilinder 1 ipv 3 dat niet ontbrand. Aangezien mijn auto een distributie-ketting heeft leek de monteur het onwaarschijnlijk dat deze een nokje verschoven was. Hij had dat niet eerder meegemaakt iig. Dus nu krijg ik een donkerbruin vermoeden dat er nu wellicht een computer probleem is. Noemen ze dat de de ECU? (electronic computer unit?). Mijn zwager gaf dat ook al aan, hij is zelf monteur maar woont te ver weg om even te komen kijken. De foutcodes die gevonden zijn: P1191 (brandstofdruk) en P0301 (cilinder aanslag 1 detectie). Dus ja kan nu ook brandstof injectie zijn. Kortom van de regen in de drup. Ik vernam van mijn zwager dat
http://www.actronics.eu" onclick="window.open(this.href);return false; computers reviseert. Afhankelijk van de storing kan ik rekenen op 100 tot 300 euro. Nu schijnt deze computer gewoon op het blok geschroefd te zijn zonder isolatie of warmte geleiding?? Niet zo handig van Opel. Ik laat em verder maar onderzoeken door de garage.
Een paar conclusies kan ik wel trekken na al die jaren. Ik heb deze Vectra C 2.2 16V uit BJ 2004 nu sinds 2009. Gekocht bij Auto Bleeker. Tussen okt 2009 en dec 2012 70000km gereden.
Elk jaar heb ik +-1000/1500 euro aan mechanische of elektrische kosten gehad. Dat vind ik toch wel pittig voor een auto die nog geen 10 jaar oud is met 175000km op de teller.
Of is dat normaal en kan iemand deze ervaring bevestigen. Ik wil niet zeuren of zeiken maar ik had er meer van verwacht.
@SigNumberOne wrote:tuurlijk kun je de storing laten resetten.
maar als het probleem niet is opgelost, komt de storing gelijk terug.
ik zou hem laten uitlezen voor de storingscode en deze gelijk laten wissen.
misschien is er iemand in de buurt met een opcom, die dit voor je kan doen.