@b07 wrote:het goedkoopst wat je kan proberen is eerst is je ruiten schoon maken, er komt vuil op je ramen door adem, zweet, of door rook als je rookt, vuile ramen beslaan sneller
niet met glassex poetsen dat maakt het erger.
ik gebruik thinner en, kranten papier dat stinkt wel even maar werk heel goed.
wat TedMechanic zegt kan ook goed helpen met spiritus, daar heb ik geen ervaring mee .
ik hoor wel eens dat airco een vette aanslag op je ramen kan achter laten maar weet niet precies hoe dat zit
Jep, de key is om het vetvrij te maken. Dus iets met alcohol erin gebruiken. Zelf pak ik altijd een plantenspuit, daar doe ik een mengsel in van spiritus en warm waren, dat spuit in royaal op de ramen. Daarna met een microvezeldoek boenen, tot slot met keukenpapier droogwrijven. Dat laatste is het belangrijkst, doorwrijven tot het stroef gaat. Zolang het papier makkelijk over de ruiten gaat is het of nog nat of nog vet.
Als je dat zo doet en je recirculatieklep staat in de goede stand, dan zullen je ramen niet meer beslaan. Het is een pokkewerk, maar je moet er de tijd voor nemen en je haalt er meer voldoening uit dan je denkt
