Baba's bak, Verkocht :(

Sowdeju, dat is niet niks.

Dan zullen er meer zijn die er de dupe van zijn geworden lijkt me zo.

Heeft het tankstation er melding van gemaakt?

Jups zij hebben iedereen vrolijk doorverwezen naar shell. Blijkbaar had de chauffeur de boel verwisseld bij het vullen. Via via heb ik begrepen dat ik nummer 20/21 was met motorschade/problemen. Alleen voordat je beseft dat de schuld voor problemen aan je auto bij een tankstation liggen ben je enkele weken verder met alle kosten van dien....

Owja..... en leuk is anders :shock:

dat is slordig zeg, pffff, fijn dat je er achter bent gekomen en dat je het hebt kunnen verhalen. Zal lastiger zijn als je onbemand pompt, zoals ik vaak bij de shell hier.

Wat een verhaal zeg. :shock: Ik heb hetzelfde blok, met iets meer kilometers, en vreesde al voor een fabrieksfout met die wervelkleppen bij een Dgi tijdens het lezen van je topic. Gelukkig dat je de kosten vergoed hebt kunnen krijgen.

Ik heb nog geluk gehad. Een monteur bij opel had onlangs met een monteur gesproken bij renault die iemand had geholpen met verkeerde brandstof welke getankt was bij een shell in de regio.... Zodoende zijn wij naar het tankstation gegaan waar ze aangaven dat er idd fouten zijn gemaakt. Als die monteur niet toevallig van onze problemen had gehoord stonden we nu nog bij de dealer..... Met een nog legere beurs :( fingers crossed dat we nu benzine tanken als we ook benzine afrekenen :shock:

@gwriemersma wrote:Of benzine tanken en diesel

Prijstechnisch heb je gelijk..... Voor de eerste 50 kilometer daarna wordt het vervelend ;)

Maar ben idd blij dat men er niet moeilijk over heeft gedaan, even 1250 euro ophoesten doet ons in ieder geval wel even pijn :(

De auto zomerklaar gemaakt. Goede wasbeurt en hop in de was/wax. Remmen beetje schoongemaakt en mooi kleurtje gegeven (cheers voor de tips Lucas :thumb ). Zomerbandjes uit de garage gehaald schoongemaakt en erop gezet. Ben alleen bang dat ik ze er weer vanaf mag halen i.v.m. lichte trilling, toch maar even laten balanceren. Anyways enkele piccies :)

Het begin:

IMAG09171_zps51274ff0.jpg

Halverwege:

IMAG09191_zps6b13d25c.jpg

Resultaat :)

IMAG09201_zps1a3c7f96.jpg

Jups, banden van dezelfde kant gewisseld, voor-achter, achter-voor, bandenspanning 2,6 bar, wielen met 110 nm nagelopen, 25 kilometer gereden nogmaals nagelopen etc. Trilling blijft. De trilling zit boven de 100 k/h, heb me laten vertellen dat het dan in de achterwielen zit. Onder de 100 is voor en erboven is achter. Zal voor de zekerheid de bandjes nog eens aan de pomp oppompen. Ik heb thuis een compressor staan die is uitgerust met een analoge drukmeter misschien zit ik er ietsjes naast en verklaard dat de trilling. De trilling zit in het stuur. Met de winterbandjes geen last van gehad en ik heb niks engs gedaan verder, lijkt mij dus aan de wielen te liggen...

@cookie, d8 aan het begin oei das wel heel erg licht. Met de velg erop valt het echter mee. Ik heb ook rood staan (de vrouw vond dat een mooie kleur), dat durfde in echter niet aan eerst maar eens met zilvergrijs aan de slag. Misschien dat ik ze volgend jaar eens rood verf, de vrouw bleef erbij dat het rood beter had uitgezien... :shock:

haha ja over kleursmaak valt niet te twisten.. blijft toch iets persoonlijks.. ik ga zelf voor een andere flitsende kleur..

Als je stuur trilt dan heb je onbalans in je voorwielen, dat verhaal wat je gehoord hebt klopt helaas niks van...

Trilt je stuur......dan heb je onbalans in de voorwielen

Trilt de gehele auto- voel je het beste als je in je stoel zit .... dan zijn het je achterwielen

Hey vanieba, ik ga de wielen laten balanceren ik hoor dan vanzelf waar het verschil in zat. Weet nu in ieder geval dat mijn verhaal niet klopte thx daarvoor :thumb

@vanieba wrote:Als je stuur trilt dan heb je onbalans in je voorwielen, dat verhaal wat je gehoord hebt klopt helaas niks van...

Trilt je stuur......dan heb je onbalans in de voorwielen

Trilt de gehele auto- voel je het beste als je in je stoel zit .... dan zijn het je achterwielen

idd, zo is het!

Zou de klauwen mooi zilver laten, vind rode klauwen altijd een beetje nep, of het moet een big-brake kit zijn!

Terug
Naar boven