voor de echte Thrillseekers en, het sportieve rijden betreft ben ik het met Bennekiket eens, dan is ESP een nadeel, zeker als je lekker gas wil geven in de bochten om er zo hard mogelijk in en uit te komen of, met spinnende achterwielen driftend door de bocht wil zonder dat die inhoud, het op de grens en, eroverheen rijden dat is de manier dat je de auto echt leert kennen en, dat zijn vaak ook de mensen die de auto onder controle houden en, rustig blijven als ze bijvoorbeeld overgestuurd in de slip raken, daar waar andere mensen vaak geen controle hebben, schrikken en, op de rem drukken waardoor ze juist in de berm belanden.
ESP kan zeker helpen maar, dat heeft ook ze grenzen, als het echt fout gaat red ESP je echt niet meer dan komt het meer op de ervaring van de bestuurder aan en, laat het nu net zo zijn dat mensen die altijd op hulpmiddelen vertrouwen zoals ESP vaak te weinig ervaring, voertuig beheersing hebben.
ik ben ook van mening dat je niet voor een fwd auto moet kiezen (op enkele merken na) als je echt sportief wil rijden hoeken met je auto.daarvoor rij ik ook geen Opel meer, vind het voor de rest wel prima auto's