@Shane_Astra_g wrote:@b07 wrote:schijnt inderdaad normaal te zijn voor sommige modellen dat het witte rubber boven de stof hoes zit ,echter heb ik zelf nog nooit een set gezien/gemonteerd waar die er bovenop zat
maar kom ook plaatjes tegen van technix waar die niet boven de stof hoes zit
zit de bout bovenop je toplager wel vast?
als je de auto omhoog krikt zitten de veren dan vast in je demper op kan je ze heen en weer of ,op en neer bewegen?
van goedkope schroefsetjes willen de veren wel eens los gaan zitten als je ze te ver naar beneden draait,dat kan ook bonkent geluid veroorzaken met in en,uit veren.
Ik zal van het weekend eve de auto opkrikken en testen. Ik kan me nog wel herinneren dat toen de monteur de veerpoten geplaatst had rechts voor gewoon de gehele veerpoot kon draaien zodoende hoogte afstellen, terwijl de andere kant met de sleutel moest. Dit draaien met de hand ging toen een bepaald punt daarna moest het ook met de sleutel
Heb jij misschien sleutel ervaring? ik heb namelijk geen gereedschap of iets om iets vast te zetten
ik heb wel gereedschap ,als je er niet uitkomt wil ik best wel is kijken voor je .
het is normaal dat je em op een geven moment niet verder met de hand kan draaien ,de spanning van de veren staat er dan op wat het draaien moeilijker maakt ,vuil en, roest op het schroefdraad maakt draaien ook moeilijker.
heeft de monteur na gemeten of alle dempers even hoog stonden?
want dat is wel belangrijk voor de wegligging .
doe je motorkap open en, duw je auto op en neer ,kijk dan gelijk naar de moer op je veerpoot die zit onder een plastiek dopje misschien zie je dan of die los zit en, misschien kan je dan ook wel het gebonk horen en lokaliseren .
als je de auto omhoog krik kijk dan gelijk of je dempers lek zijn,je ziet dan nattigheid/olie op je demper en, kijk ook of je veren nog heel zijn.