@Duurt wrote:Hier was het contactslot ook stuk, maar heb er eerst even een op gezet van een sloper met andere sleutel.
Later er nog 1 bij opgezocht waar de originele sleutel in ieder gaval in paste maar niet wilde draaien, deze uit elkaar gehaald en de lipjes verplaatst zodat het binnenste deel aardig vlak was en de rest via het amareel gedaan.
Nu past de originele sleutel weer voor een tientje.
Als de sleutel nog in het slot wil draaien kun je het slotje er uit halen door met een pinnenje in het ronde gaatje te steken in de contactslotbehuizing.
Als het slot niet wil draaien zal dat waarschinlijk niet lukken, dan heb ik in het mijne geval een stuk aluminium van het huis afgebroken waardoor ik de stalen beugel over de stuuras kon verwijderen, bij de sloper heb ik toen de stalen beugel doorgebroken zodat ik weer een compleet setje had en deze gemonteerd met een imbusbout.
De originele bevestiging was met een breekbout en had op de sloop geen boormachine tot mijn beschikking
Contactslot zat helemaal vast, kon deze ook niet meer draaien. Anders had ik alleen een cilinder besteld met passende sleutel.
Heb ervoor gekozen om wel een nieuwe slot te bestellen omdat ik er ook zeker van wil zijn dat het gewoon werkt zoals 't hoort en niet na 3 weken ook stuk gaat.