60 in zn 5, 1:30?

R010

Lid
Als ik boven de 50 kom schakel ik altijd door naar de 5e versnelling, als ik dan 60 rijd geeft hij aan 3.3l/100km. dit zou betekenen dat ik 1 op 30 rijd? Dit lijkt mij niet mogelijk..

ypu6u5u7.jpg

Waarom zou het niet mogelijk zijn? tijdens het optrekken verbruik je bijvoorbeeld 20l op 100km, dus om op een gemiddelde van bijvoorbeeld 7L/100 uit te komen moet je ook veel km's onder de 7L/100km rijden.

Waarom zou het niet mogelijk zijn? tijdens het optrekken verbruik je bijvoorbeeld 20l op 100km, dus om op een gemiddelde van bijvoorbeeld 7L/100 uit te komen moet je ook veel km's onder de 7L/100km rijden.

Ik zou zeggen probeer het eens 100km aan stuk met volle tank en dan weer aftanken.

Neem aan dat je dan rond de 1200toeren draait in zijn 5 bij 60?

Ik zou zeggen probeer het eens 100km aan stuk met volle tank en dan weer aftanken.

Neem aan dat je dan rond de 1200toeren draait in zijn 5 bij 60?

Wat de board computer aan geeft zijn moment opname. Als je zo 1 uur kan rijden dan rijd de astra inderdaad 1 op 30. Maar helaas is dat bijna niet haalbaar. Omdat het verkeer veel te snel veranderd waardoor je je moet aanpassen. En is je 1 op 30 weer afwijkend.

Wat de board computer aan geeft zijn moment opname. Als je zo 1 uur kan rijden dan rijd de astra inderdaad 1 op 30. Maar helaas is dat bijna niet haalbaar. Omdat het verkeer veel te snel veranderd waardoor je je moet aanpassen. En is je 1 op 30 weer afwijkend.

@astraTD wrote:Of ietjes berg af rijden... geeft die nog weiniger aan...

is dat dialect of zo?

dacht dat het was "geeft ie nog MINDER aan "

:jerry :jerry :jerry

@astraTD wrote:Of ietjes berg af rijden... geeft die nog weiniger aan...

is dat dialect of zo?

Of als het nog weiniger is, dan wordt het minderder;-)

@soepkiepe wrote:@astraTD wrote:Of ietjes berg af rijden... geeft die nog weiniger aan...

is dat dialect of zo?

Of als het nog weiniger is, dan wordt het minderder;-)

@soepkiepe wrote:@astraTD wrote:Of ietjes berg af rijden... geeft die nog weiniger aan...

is dat dialect of zo?

Als het een diesel is zou ik dit zeker niet te lang volhouden, EGR en inlaat zitten zo dicht geroet..

Willem

Terug
Naar boven