Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb ik ook gehad met 1.8 aut A Zafira , had het bij warme start in dat geval. Gasklephuis schoonmaken en evt gaatje van vacuüm in gasklephuis doorboren met groter boortje dan oorspronkelijke gaatje. Staat in how to gedeelte hoe dit moet. Volgens mij bij Vectra gedeelte.
Inmiddels naar Frankrijk geweest. Na 1500 km 1 liter olie moeten bijvullen. Nu deze week na een kleine 3000 km na vorige keer bijvullen weer 1 liter moeten bijvullen. Kan dit na het flushen? Voorheen verbruikte hij 1 liter op ong. 12000 km. Gelukkig is motorolie in Frankrijk goedkoop. Shell helix 2 l voor € 9. Kunnen ze hier wat van leren. Volgens garage zijn het toch de stoters dus binnenkort maar laten vervangen. Hou jullie op de hoogte.
Nee remblokken zijn het zeker niet. Is een knisperend krakend geluid. Je hoort het alleen bij het wegrijden onderweg niet. Viel mij voor het eerst op bij tolpoortjes in Frankrijk waarbij je tussen muurtjes rijdt. Dan is het echt zeer luidruchtig aanwezig.
Ik bezit zelf een A uit 1999 met X18XE1 blok. Ik heb ook een tik in het blok zitten. Zit er ook al 50000 km in sinds ik hem met 128000 km kocht. Rijdt nog steeds prima maar begin me steeds meer te irriteren aan dit geluid bij stationair en wegrijden. In mijn blok geen ketting maar riem die 5000 km geleden vervangen is. Diverse bronnen denken dat dit waarschijnlijk de klepstoters zijn. Misschien ook een mogelijkheid? Ben wel nieuwsgierig wat de rest denkt…
Blij dat het de goede stoters zijn. Scheelt toch een slok op een borrel. Ben inmiddels offertes aan het opvragen voor een cilinderkop revisie. Dan wordt direct alles voor eens en altijd aangepakt. Lost dit het probleem op of moet ook het onderblok worden gereviseerd? Wat is hier een nette prijs voor incl vervangen hydrostoters en demontage en montage? Distributieset en multiriem + Spanrollen dienen niet vervangen te worden want zitten er pas nieuw onder.
Niemand een idee of dit inderdaad de hydrostoters zijn die ik nodig heb? Alvast bedankt.
Inmiddels ook de motor geflushed met forte. Hierna nieuwe olie erin. Nog steeds geklepper van de stoters kennelijk. Distributie en multiriem recentelijk al vervangen. De stoters kosten bij de dealer 56 euro per stuk. Dure aangelegenheid dus. Nu heb ik via onderstaande site van FSRS autoparts deze gevonden. Zijn dit de klepstoters die ik nodig heb? Zijn een stuk leuker geprijsd. Tot 1500 rpm hoor je getikker daarna is het over. Zou het nog iets anders kunnen zijn dan de stoters? Als de motor warm is hoor je ze als je een tijdje stationair draait ook steeds luider na het rijden.
http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/stoter-oe-ref-640020-93174076.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Even een update die ik zojuist telefonisch doorkrijg van mijn vriendin die nu in een koude auto rondrijdt. Vanmorgen na aanzetten verwarming tikte hij nog. Na een 10 min hield hij hier mee op. Nu staat de stand gewoon op warm maar hij tikt niet meer en de auto blijft dus ook koud. Iemand een idee om dit op te lossen? Stekkertje zit nog vast want was hier nog niet aan toe gekomen.
Heel erg bedankt. Ik neem aan dat je de stekker lostrekt met de motor draaiende, anders hoor ik het graag. Zitten er meerdere stekkers of is deze makkelijk te vinden?
Na lange tijd dit onderwerp weer even nieuw leven inblazen. Foutcodes zijn weggebleven en auto heeft verder geen klachten. Het getik van de kleppen is na 2x olie verversen en nog een keer extra toevoegen van wynns reiniger nog steeds niet weg. Flushen heb ik niet gedaan. Nu moet de Zafira in april/mei voor het vervangen van de distributie, multiriem en waterpomp naar de dealer. Deze vraagt hier 440 euro voor. Vind ik een zeer net prijs eerlijk gezegd. Nu wil ik omdat toch alles los ligt direct naar de kleppen laten kijken en eventueel klepstoters laten vervangen. Wat is hier een nette meerprijs voor? Alvast bedankt.
Op olie websites gevonden dat er in mijn aut bak 3 liter moet. Wanneer je de olie eruit laat lopen via de plug is dan alle olie uit de bak of blijft er een deel ergens achter? Ik heb er nu iets meer dan 2 liter ingedaan na het aftappen en dan geeft de peilstok aan dat niveau goed is. Ik meen hem echter iets te horen kraken (ratelgeluid) bij het wegrijden. Ik kan er wel een liter bijgooien zodat ik op de 3 liter zit maar dan zou de peilstok dus niet goed aangeven.
Bedankt voor de reactie. Weet ik dat ik hem warm moet pijlen met draaiende motor. Echter staat op de peilstok 20 graden boven het max teken??? Je zou denken dat dan gepeild moet worden bij een temperatuur van 20 graden en niet met een warme bak of zie ik dat verkeerd?
Om er zeker van te zijn dat er voldoende olie inzit. Kan iemand zeggen wat de juiste manier is om te peilen. Met draaiende motor of niet??? En daarnaast met warme of koude motor??? Ik neem aan dat de oranje peilstok wel de manier is om olie te peilen van de automaat bak?
Vandaag aut transmissie olie ook maar eens vervangen na 168000 km. Via de plug aan de onderzijde naast olieaftapplug afgetapt. Kwam hele bruine olie uit??? Leek wel motorolie alleen iets vloeibaarder. Er kwam 2 a 3 ltr. uit. Daarna via peilstok (oranje naast motoroliepeilstok) weer gevuld met transmissieolie. Bij 1,8 ltr. gestopt want volgens de peilstok zat hij toe al vol. Wel alle verzetten geschakeld via keuzehendel en na 100 km voor de zekerheid nog maar eens gepeild nadat hij een uur had uitgestaan. Is dit een normale hoeveelheid om bij te vullen (bijna 2 liter) of moet er veel meer in kunnen.
Beste allemaal,
Inmiddels ben ik eruit dat de Zafira 1 lambdasonde heeft. Na het wissen van de foutcode is hij sindsdien niet meer teruggekomen. Hopen dus dat het eenmalig is geweest. Inmiddels de uitlaat bekeken en deze is niet lek. Was niet in hele goede staat meer maar alles dubbelwandig uitgevoerd dus kan nog klein jaartje mee hopelijk. Vervang ik hem volgend jaar in z’n geheel. Wel was van de middendemper aan een kant de ophanging naar de rubbers doorgerot dus daar binnenkort maar een nieuw beugeltje op lassen dat hij goed blijft hangen. Mocht de foutcode terugkomen horen jullie het wel.
Heb nog even doorgezocht op het forum en vond ergens dat iemand zei dat de x18xe1 maar 1 lambdasensor heeft. Het latere motortype Z18xe zou er wel 2 hebben. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Ik moet nog met de auto gaan rijden en donderdag gaan we kijken of de uitlaat lek is ergens, misschien dat het daar aan ligt. Is sowieso volgens mij nog de originele dus die mag dan ook wel eens vervangen worden. Volgens mij heeft de storing te maken met de lambdasonde. Alleen zitten er volgens mij 2 op (voor en na de kat). Heeft de storing P 0131 betrekking op de sensor voor of na de kat? Ben bang dat als het uitlaatdeel vervangen wordt de sondes niet ongeschonden uit de strijd komen of zijn deze ook na een tijd nog makkelijk los te krijgen?
Hou jullie op de hoogte!
Ik heb zelf een andere motor in mijn Zafira maar heb ook een probleem gehad met stationair toerental tijdens starten met warme motor. Koude start ging toen altijd prima. Lag aan staionair toerental motortje in gasklephuis. Nu weet ik niet hoe jou gasklephuis eruit ziet en of dat dezelfde is als in mijn motor maar na het schoonmaken van gasklephuis voor een paar tientje bij de dealer was het probleem weg.
Hallo, Ik heb een OPCOM met Hongaarse software wel in Engels versie 090714 met firmware versie 1.39. Kan ik deze met de software van de china clone gebruiken zonder dat hij crashed??? Dan heb ik een nieuwere versie namelijk.
Alvast bedankt,
BartHallo, Ik heb een OPCOM met Hongaarse software wel in Engels versie 090714 met firmware versie 1.39. Kan ik deze met de software van de link van mediafire hierboven gebruiken zonder dat hij crashed??? Dan heb ik een nieuwere versie namelijk.
Alvast bedankt,
BartSleutel is een zwakke schakel inderdaad omdat printplaat los van batterij gedeelte kan komen. Ik heb zelf de 2 delen op elkaar geduwd dus zonder te solderen en daarna een stukje papier tussen het sleutelhuis en printplaatje gestopt om de delen op elkaar te houden. Is de speling weg die sleutel heeft als hij per ongeluk een keertje valt. Probleem blijft tot op heden weg en is inmiddels 2 jaar terug.
Bougies zijn inmiddels vervangen. Daarna foutcode gewist met opcom. Naast de P0354 stonden ook de P0353 en P0352 in de lijst. Dus of de bobine is slecht of de bougies werden steeds slechter. Bobine geïnspecteerd op haarscheurtjes in plastic maar aan de buitenkant geen bijzonderheden. Nu rijden we er al een week mee zonder storing dus hoop dat het bij de bougies blijft. Bougies zagen er op zich nog goed uit volgens garage.
Oke dank je. Je hebt dus geen speciaal (opel) gereedschap nodig? Iemand ervaring met eventueel goedkope bobines. Gaan die net zolang mee?
Ja is dan de bobine of de ECU. Ik hoop het eerste. Zou je antwoord kunnen geven of die makkelijk en hoe is te vervangen. En is goedkoop duurkoop (iemand ervaring hiermee?).
Heb voorlopig wynns bij olie gegooid. even afwachten wat ie doet. anders maar flushen.
as dinsdag worden bougies vervangen. Daarna kijken of foutcode P0354 wegblijft. Hij gaat nu wel steeds vaker in noodloop.
Anders naar bobine kijken. Is deze makelijk zelf te vervangen? Op internet zijn ze tussen de 90 en 165 euro verkrijgbaar. Die van 165 is een originele denk ik. Weet niet of een goedkopere vaak problemen geeft? Ik hoop dat ik dit makelijk zelf kan doen. Op plaatje van de rail lijkt het een kwestie van boutjes vastmaken en stekker aansluiten of zitten er addertjes onder het gras? -
AuteurBerichten