Defecte sleutel Zafira-A

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Defecte sleutel Zafira-A

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245870
    Rob13
      Lid sinds:
      29 January 2012

      Hallo,

      Ik ben ik het bezit van een Zafira-A uit 2004.

      De afstandsbediening heb ik al een aantal keren door de Opel-dealer waar ik de auto in het onderhoud heb laten nakijken en nieuwe baterrijen in laten zetten.
      Waarschijnlijk is dit niet het probleem en ben ik toe aan een nieuwe sleutel.
      Mogelijk is er bij iemand bekend of ik een onderdeel van de sleutel kan vervangen welke nodig is om de sleutel weer te kunnen doen wat hij moet doen: alle deuren centraal te laten openen en vergrendelen.
      Is er ook bekend wat het kost om een nieuwe sleutel te laten maken, ik begreep dat dit weleens een duur ‘geintje’ zou kunnen zijn.

      De reserve sleutel werkt trouwens wel gewoon, het defect ligt dus echt aan de sleutel zelf.

      #17984473
      schika
        Lid sinds:
        29 January 2012

        hoe ik heb begrepen kun je de sleutel opnieuw laten instellen, een collega van mij had zelfde probleem en kreeg te horen sleutel in contact op contact maar niet starten en de a+b knop gelijk indrukken.

        Zou dit eens proberen suc6

        #17984474
        Rob13
          Lid sinds:
          29 January 2012

          bij de dealer hebben ze al een aantal keer geprobeerd om de sleutel te resetten, sleutel in het contact en dan beide knopjes tegelijk indrukken maar ook dit was maar een tijdelijke oplossing omdat binnen 1 dag de sleutel weer defect was. Ben nu toch wel bang dat de sleutel opnieuw bijgemaakt moet worden alleen schijnt dit nogal kostbaar te zijn.

          #17984475
          Mr.F
            Lid sinds:
            3 November 2008

            Wat is het probleem precies?

            #17984476
            bandido
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2010

              http://www.zafira-forum.de/showthread.php?1141-ZV-Fernbedienung-(kalte-L” onclick=”window.open(this.href);return false;ötstelle-Bruch-)-reparieren

              Kijk maar eens op deze link. Ik heb hetzelfde met allebei de sleutels.
              Maar of het lang houd als je ze opnieuw soldeerd, ik weet het niet. Denk dat het maar tijdelijk helpt.

              #17984477
              Rob13
                Lid sinds:
                29 January 2012

                Mr.F

                Het probleem is dat ik met de reserve sleutel de centrale deurvergrendeling gewoon nog open en dicht kan doen via de afstandsbediening maar de sleutel die ik tot nu toe altijd in gebruik heb het sinds een aantal weken begeven heeft en ik deze alleen nog maar handmatig kan gebruiken, de afstandsbesturing werkt niet meer bij het openen en/of sluiten van alle deuren. Nu kan ik alleen de deuren nog open krijgen door de sleutel in de het slot van de deur te stoppen, op de ouderwetse manier dus maar met de kou in aantocht hoop ik dat ook dit slot nog blijft werken en niet zal dicht vriezen. Bij dealer heb ik de sleutel al laten restten maar ook dit helpt niet meer, volgens de dealer kost mij dit ‘gewoon’ een nieuwe sleutel. Alleen schijnt dit een kostbaar plaatje te gaan worden. Of de sleutel moet op 1 of andere manier gerepareerd moeten worden (solderen?!) of het kost me een nieuwe sleutel. Ik wil nu eerst gaan proberen of ik iets met de sleutel kan proberen.

                Mogelijk dat er mensen zijn die een oplossing weten dan hoor ik dit natuurlijk graag natuurlijk.

                #17984478
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  heb hier ook zo`n probleempje bij de hand gehad.

                  het huis waar de batterij in gemonteerd zit, zat los op de print.
                  deze opnieuw gesoldeerd en probleem over.

                  je kunt op mp ook eennieuwe sleutel bestellen, zijn de kosten niet, en het onderste deel (met je echte sleuteldeel) en je chipje, zet je dus over op het nieuwe deel.

                  sleutel in contact steken, 1 knop bedienen, en dan gaan als goed is de deuren kort op slot.

                  sleutel uitnemen, uitstappen, en deur dicht doen. vervolgens weer op sleutel drukken, en deuren gaan als goed is op slot, snel nog een keer en de wagen springt in de safe lock.

                  suck-6

                  #17984479
                  Rob13
                    Lid sinds:
                    29 January 2012

                    Hartelijk dank alvast voor de ideen, ga aan de slag en zie wel of het gaart lukken.

                    #17984480
                    bandido
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 February 2010

                      Ik bestel me gewoon 2 nieuwe, kompleet.
                      Dus niet alleen de zender.
                      http://www.priad-autosleutels.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #17984481
                      dutch
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 July 2005

                        Wij hebben gewoon 5 jaar de deur via het sleutelgat geopend en gesloten. Eigenlijk vanaf het begin werkte de afstandsbediening op één van de twee sleutels slecht. De persoon die de auto het meeste gebruikte had de sleutel met werkende afstandsbediening, de ander moest het op de ouderwetse manier doen.

                        Of ouderwets, valt nog mee want de auto die we voor de Zaf hadden had niet eens centrale vergrendeling. Dus zelfs zonder werkende AB was het een vooruitgang :D

                        #17984482
                        Rob13
                          Lid sinds:
                          29 January 2012

                          inderdaad begint het al te wennen om de deuren handmatig te openen maar persoonlijk heb ik de auto zo origineel mogelijk dus met werkende sleutel. Ik ben het 1 en ander aan het uit proberen en als laatste zal ik pas een nieuwe sleutel laten maken en/of bestellen.

                          #17984483
                          Zeewoldehub
                            Lid sinds:
                            6 October 2010

                            Sleutel is een zwakke schakel inderdaad omdat printplaat los van batterij gedeelte kan komen. Ik heb zelf de 2 delen op elkaar geduwd dus zonder te solderen en daarna een stukje papier tussen het sleutelhuis en printplaatje gestopt om de delen op elkaar te houden. Is de speling weg die sleutel heeft als hij per ongeluk een keertje valt. Probleem blijft tot op heden weg en is inmiddels 2 jaar terug.

                            #17984484
                            Rob13
                              Lid sinds:
                              29 January 2012

                              Wanneer dit werkt met een stukje papier is dit natuurlijk ook een prima oplossing, deze had ik nog niet gehoord en nog goedkoop ook.

                              #17984485
                              Rider64
                                Lid sinds:
                                26 November 2014

                                @bandido wrote:

                                Ik bestel me gewoon 2 nieuwe, kompleet.
                                Dus niet alleen de zender.
                                http://www.priad-autosleutels.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                wat waren de kosten voor die nieuwe sleutels?

                                #18348820
                                Liesbeth
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 October 2017

                                  Hallo Zafirarijders,

                                  Onlangs ben ik de sleutel verloren van mijn Opel Zafira Maxx Cool uit 2004 en nu rijd ik wel door met de reservesleutel, maar het idee van maar 1 sleutel vind ik toch niet prettig.Volgens de dealer is het een dure kwestie: je moet je autopasnummer hebben ( wat is dat? hoe ziet dat er uit?) en de nieuwe sleutel moet ingelezen worden. Kosten ca. 300 euro. Dat is veel voor zo’n oud beestje, maar hij doet het verder nog prima.

                                  Nu zijn er ook veel websites die voor een derde van de prijs ook sleutels en zelfs met AB aanbieden.

                                  Mijn vraag: heeft iemand ervaring met een sleutel bijbestellen?

                                  Bedankt voor antwoorden die mij helpen!

                                  #18348842
                                  Haasje17
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    8 September 2009

                                    Letop, je transponderchip is nog goed, dus enkel het afstandsbediening deel is niet goed, dat vervangen.
                                    Zonder geprogrammeerde transponder start je auto niet meer.

                                    Een nieuwe afstandsbediening moet ingeleerd worden met een techII of opcom.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.