Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gisteren nog een en ander nagekeken o.a. de lambda en LMM en hier lijkt niet veel mis mee te zijn.
Wel even gekeken naar de nokkenassensor omdat deze een storing gaf op de OBD en deze bleek toch wel redelijk “los” te zitten.
Bij het contact opzetten en wat prusten met de sensor hoor je hem uitspuiten dus we denken dat hij bij hogere toeren die trillingen die het blok produceert niet goed kan overbrengen en dat ik daardoor m’n dipje heb.
Iemand zoiets al voorgehad?Hmmm, zijn nu wel geen onderdelen die je zomaar ff kan vervangen op he wilde weg lijkt, kwestie van kostprijs.
Dit kan natuurlijk ook wel een beetje het niet zuiver draaien op stationair moest het 1 van deze 2 zijn verklaren.Het gaat idd om de X20XER,
Ik het het over een echt opvallende terugval in vermogen tussen de 4000-5000 toeren.
Hij trekt redelijk goed tot 4000, vermogen valt even terug en dan vanaf 5000 trekt hij gelijk door.
Vooral in 2de versnelling is dit heel goed voelbaar.Zal mijn nieuwe aanwinst hier ook even zetten:
Bedoeling is om hem zo origineel mogelijk te zetten en wat de puntjes op de i te zetten
Originele achterlichten zitten er inmiddels ook al op en moest iemand een originele einddemper voor me hebben liggen, ma je altijd PM sturen (of weten wat deze nieuw kost), vind deze toch wel wat misstaan.Had deze ook al gezien en had m’n oog er ook op laten vallen.
Zag er nog wel heel netjes uit idd.
Veel success ermee zou ik zeggen. :thumbIk had maar zo een vermoeden dat ie nog niet vervangen is geweest.
Maar idd bij zo een korte interval zal het ongetwijfeld al wel eens gebeurd zijn, als was het maar 1 maal, de persoon van wie ik hem heb gekocht wist van niks en hij heeft hem al sinds 2005.
Daarnet nog wat verder gedaan, stukken dorpel al losgeslepen, puntlassen van achterpaneel al doorboord.
Morgen plaatmetaal gaan halen of bestellen indien nodig (wss zullen ze niks dik genoeg hebben liggen voor de chassisbalk, daar begin ik zoiezo mee omdat ik daar het meeste schrik voor heb.Ik heb mezelf ook al voorgenomen om er gewoon aan te beginnen, kwestie van er een beetje een leerschool van te maken. :vertag . Ga proberen om al het plaatwerk zelf te plooien (blijkbaar zijn er toch geen dorpels te koop voor een tigra?) Alleen dat achterpaneel zie ik niet zo zitten, lijkt me wel wat lastig om eruit te krijgen en terug te lassen (aangzeien het over de volledige naad gaat).
Ik heb nu net al een groot deel blank gezet. De dorpels moet me wel lukken, hier en daar nog een plekje in de achterste wielkasten en de chassisbalk.Ik stel me wel de vraag of het nog de “moeite” is, de wagen heeft toch ook wel bijna 200.000 km op de teller en d-riem, waterpomp e.d. zijn nog nooit vervangen geweest, motor draait wel nog redelijk goed, maar dat had ik dan ook wel verwacht aangezien het me toch wel een betrouwbaar blokje lijkt.
Het kan ook altijd in de schakelaararm zelf liggen, dat deze versleten is.
Ik had het daarstraks ook tijdens het rijden, ineens geen pinkers meer, ook gewoon het lampje dat aanging.
Je kan dat het beste testen door je 4 pinkers aan te zetten, als deze wel werken zijn je lampen & relais in orde en zit het wss in de schakelaar.Ok,
goed om te weten dan :vertag
Heb hetzelfde probleem bij de mijne, laatst ook de plaat eronderuit gehaald en was toch ook al netjes aangetast, voorlopig maar wat proper gezet en in de rode menie.
Binnenkort toch wel eens een ander frame zoeken denk ik.
Iemand enig idee of dit motor afhankelijk is af zijn ze zowat allemaal hetzelfde?Idd, vind ik nu zelf ook wel een beetje jammer.
Super strakke auto voor de rest wel! :worsOk super, die heb ik dus ook gekocht een tijdje terug, maar met wat rond te kijken begon ik toch wat te twijfelen.
Maar als ik van de uitleg van asconahobbyist moet uitgaan hadden ze evengoed allebei gekunnen.
Dit is de mijne, niet zo mooi als sommige hierzo maar ben er toch wel wat trots op king:
De mijne:
origineel gepost door Fearless
Alle corsa’s willen daar rotten hoor, heeft ie niet persee een ongeluk voor gehad te hebben…Kijk maar eens op de engelse forums, daar rot het nog een stuk harder lijkt het wel.
Ok, dat wist ik niet, maar toch ben ik zeker dat die een accidentje heeft gehad… :P
Toen ik het interieur eruit heb gestript heb ik nog glasscherven gevonden, vermoedelijk van het achterraam, want deze was eens opnieuw geplaatst geweest…en voor die veren, ik weet het dat ze wss de auto geen 10cm gaan verlagen… ik vermoed eerder iets van een 6cm, maar das eigenlijk nog wat teveel voor mij, had liever iets van een 3-4 cm.
Ik stond dus op punt om m’n verlagingssetje te passen op de auto toen ik nog een paar leuke dingetjes ben tegen gekomen.
Hier de rotte stukken er al uitgeslepen:
Aan den andere kant is het ook wat rottig maar ni zo extreem… wel de bevestiging van de schokdemper heeft daar wat geleden, maar nog ni doorgerot.
Toen de bumper eraf kwam…
:protest: :protest: :protest:
Nu ben ik dus wel heeeeel zeker da die vanachter een accident heeft gehad en zo wa rap rap hebben “gerepareerd”.
Wss een volledig nieuwe achterplaat steken…Wat een gaaf interieur :o
Nette wagen, altijd wat gevonden die TR’sSetje van Jamex, voor 100 eur op de kop kunnen tikken.
Auto is dus ondertussen terug van de carrosier.
De grootste rotte plekken zijn eruit nu, dus kan der terug een paar jaar tegenaan (hopelijk :hmmz )
Ondertussen steekt de servo er ook al in, is wel een goeie verbetering, maar da doen ik dus nooooooit meer zonder het hele blok eruit te halen. Da was een van de grootste prutsjobkes dat ik ooit heb gedaan… Vooral omdat die airco leiding in de weg liggen tot en met. :cryAnyway, hierbij wa fotokes van de vorderingen tot nu toe:
En ook nog een kleinigheid in huis gehaald.
Alhouwel ik denk dat de veren toch net wat te kort gaan zijn. Verschil dat ik meet het origineel is 10 cm:hmmzWaterpomp is er inmiddels af.
Dikke Engelse sleutel erop gezet en verlengd met een dikke buis en alle kracht er op moeten zetten om ze los te krijgen.:swearHet was bijna zonde om ze los te halen, ze werkte nog goed ook nog :P
Bedankt voor de hulp in ieder geval
Bij mijn weten wordt deze enkel op zijn plaats gehouden door 3 Boutjes?
Ding is nog steeds niet los.
Laten weken in WD40 had ik al gedaan en liggen beuken heb ik al meer als genoeg gedaan.
Dit heb ik dus nog nooit gezien :oOk, en zijn er uitwendige verschillen aan de assen.
Zou het trouwens gaan moest het een 1.6 as zijn om er een 2.0 in te leggen? of maakt dat niet veel verschil?origineel gepost door gina
Op de foto’s op marktplaats is hij niet gewassen en de keienvanger moet effe opnieuw worden gespoten.Niks keivanger spuiten, zo is ie juist helemaal rat:wors
Vind het wel een dikke bak, en voor die prijs is hij volgens mij zeker de moeiteVind het ook wel spijtig als je dan toch een volledig originele had om deze niet origineel te laten, maar deze zal uiteindelijk ook wel mooi worden :thumbup
Als je trouwens het oude interieur nog hebt heb ik wel interesse :thumbup
-
AuteurBerichten