Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
T is nog erger:agent
origineel gepost door wim-v6
Ik hoop dat je wat wijzer word.Willem
In ieder geval bedankt voor je raad. Ik ga t weekeinde even kijken of ik m ergens op de brug kan zetten… moet toch nog t eea even nakijken… o.a. de enorme vrije slag op t gaspedaal (ong 1/3). is een versleten verbindingsstangetje op t gasklephuis verantwoordelijk voor, eens kijken naar een mooie oplossing…
origineel gepost door wim-v6
Jupz,Enige manier om te Checken is de Boel GOED schoon maken met ontvetter.
Dan de motor starten en gaan kijken of ie ergens lekt.
meestal lekker de klepdeksel pakkingen bij de 8 kleppers, maar dat mag geen verbruik van 1 liter op 800km geven.
kan zijn dat er hier en daar een keering uit ligt.
Verbranden van olie a 1liter op 800km zou zeker rook moeten geven.
Willem
Ik heb van t weekeinde weer een wat langer stuk gereden, en dan is hij geheel rookvrij, geen enkele vorm van damp o.i.d. uit de uitlaat te zien/ruiken. Bij een aantal kortere ritten wil de uitlaat wel eens wat dampen, maar dat is waterdamp en volgensmij heel normaal als de boel niet echt warm word. maar ik ga t eens opzoeken, ff vragen of ik m bij een vriend op de brug mag zetten.
Ik wil het niet laten oplossen, dat gaat me teveel geld kosten en dat heb ik als student gewoon niet op dit moment. Een kop eraf, koppakking vervangen, kop wegbrengen voor revicie e.d. is geen probleem, maar voordat ik eraan ga beginnen wil ik wel zeker weten dat hij dus olie verbruikt, en dat het dus geen lekken is. Vandaar de vraag of dat ergens (makkelijk) gemeten kan worden? Kijk, als het deels lekken is en het olieverbruik daalt dan naar bijv 1l/5000km is het voor mij al een stuk acceptabeler en zou ik me er ook niet druk om maken. Maar 1l op minder dan 1000km getuigd er bij mij toh wel van dat er iets niet in orde is.
-
AuteurBerichten