Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2021 om 16:02 In reactie op: Ruitenwisserarmen zitten erg vast op Astra G. Mechanise ruitewissers defect. #18442603
Voor de geïnteresseerden / mensen met hetzelfde probleem: Ik heb op eBay een klem gevonden dit speciaal gemaakt zijn voor dit probleem. Er zijn verschillende, ook voor andere automerken. Hij schuift erop en het lijkt heel stevig te zitten, in welke positie de wissers ook staan. Incl verzenden kostte het nog geen 10,-. Zoekwoorden: “Scheibenwischer Gestänge Gelenk Klammer Opel”.
Het probleem van de speling op de asjes heb ik niet kunnen oplossen nog, schijnt ook een oplossing voor te zijn mbv parkers. Het valt mee dus ik laat het zo voorlopig. Als de klem toch onbetrouwbaar blijkt zal ik het hier ook melden.
23 oktober 2021 om 21:28 In reactie op: Ruitenwisserarmen zitten erg vast op Astra G. Mechanise ruitewissers defect. #18441521Ja ik zag het al inderdaad, zo duur zijn ze niet op ebay.
23 oktober 2021 om 15:16 In reactie op: Ruitenwisserarmen zitten erg vast op Astra G. Mechanise ruitewissers defect. #18441483Update: Het is gelukt. Voor de geïnteresseerden: Ik heb het boutje zover losgedraaid dat hij iets boven de as uitstak. Daarna een passende steeksleutel onder de arm als hefboom en zachtje een paar tikken met de hamer op de bout en toen kwamen ze snel los.
Nu nog dat mechanisme vinden, iets zegt me dat de meeste gaar zijn op de sloop..
23 oktober 2021 om 14:34 In reactie op: Ruitenwisserarmen zitten erg vast op Astra G. Mechanise ruitewissers defect. #18441479Dank voor je antwoord, dan zal ik daar toch maar naar op zoek gaan.
[quote quote=18423159]Dexron III Heb castrol erin voor jaren. Wat schrijf op jouw oliepeil???[/quote]Sorry voor het late antwoord, ik had het niet gezien. Oliepeil is oké, op de oliepeilstok staat verder niks alleen een driehoekje en een boekje afgebeeld.
Ik zal eerst kijken voor Febi of Castrol dan.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Tja voor een tientje per liter ga ik dan maar op zeker, het is geen noodgeval. Verder zag de olie er nog redelijk helder uit, misschien ga ik hem eens vervangen. Klusje voor wanneer ik de bodem aan ga pakken
Daar zou ik ook mn geld op zetten, gebeurt weleens dat deze stuk gaan.
welk model astra?
Wil die zowel niet via het slot als via het knopje binnen of de afstandsbediening?(indien aanwezig)22 november 2012 om 19:50 In reactie op: CV inbouwen a vectra, is de originele betrouwbaar? #18076895Dat idee had ik ook, ik wist dat een bepaald vectra model vaak storingen had daarmee alleen niet meer welke.. :hmmz Bedankt in elk geval denk dat ik gewoon deze erbij gebruik
Ok vandaag even de boel los gehad, zie foto. Kan ik constateren dat er geen druk of spanrollen aanwezig zijn en alleen de waterpomp losgemaakt hoeft te worden, zodat je met die tevens de spanning van de riem kan instellen door hem te verdraaien? (ik snap nu waarom de poelie zo scheef op de pomp zit :P ). De d-riem loopt vanaf de bovenste tandwielpoelie naar de waterpomp, naar de onderste poelie en weer terug.
De waterpomp zit met inbusbouten vast, dus ik hoef eigenlijk geen momentsleutel te gebruiken?
alvast bedankt :thumbup
Helaas heb ik geen spannings meter.. Maar denk dat ik je wel begrijp, als de riem te strak staat, zit er helemaal geen speling in, en te los dan tja.. Zal het geheel wel wankel aanvoelen als het ware? Ik heb helaas niet iemand in mn omgeving direct die er ervaring mee heeft. Maar ik zal de boel eerst eens bekijken inderdaad voor ik eraan begin..
Bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik het wel ga doen. Zo te zien kan je overal goed bijkomen. Alleen omdat ik het nog niet eerder heb gedaan weet ik niet precies welke spanning de d-riem moet hebben.. Zelfde als een multiriem? Of even aanvoelen hoe strak de oude staat?
Ik geloof trouwens dat dit blok een vrijloper is, dus mocht ie knappen dan is het niet meteen einde verhaal.. Het liefste zou ik de andere spullen opnieuw gebruiken, dat is dan een kleine pleister op de wond.. Aan de andere kant, als je alles vernieuwt weet je wel dat het eindelijk goed is allemaal. Ik zal er eens over nadenken..
nee misschien niet, maar das niet iets wat ik eerder gedaan heb :(
ik zal er eens achteraan gaan wat laten tinten kost, liefste niet duurder dan 100 euro. zo mooi hoeft het niet
ow ik dacht ook dat het speciale verf was haha, waar je achterlichten ook mee verduisterd… iets te snel gelezen
maar groene verf wordt dat redelijk mooi? de andere ruiten zijn ook groen getint
Bedankt voor de antwoorden :thumbup
Met folie lijkt me wel moeilijk, eerder geprobeerd en dat was niet zo’n succes :???: En laten doen is nogal duur geloof ik?
Maar zo’n spuitbusje lijkt me wel ideaal, nog nooit van gehoord.. Is het moeilijk, en wordt het niet te donker? Of ligt dat eraan hoe dik je het erop spuit?
hier hebben ze een how-to gemaakt, zo te lezen hoef je alleen nog de deur sensor eruit te halen en een extra draadje dat er al ligt aan te sluiten
Ook in de Vauxhall uitvoering? Kijk hier eens: http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/showthread.php?175069-Corsa-merit-quot-lights-on-quot-warning-buzzer
Engelse modellen kunnen vaak behoorlijk uitgekleed zijn
je kon ze ook als deawoo krijgen, google maar eens op deawoo royale
23 april 2011 om 19:16 In reactie op: Wie weet waar deze stekker van is? {bezig met toerenteller i #17861888Okay das mooi ga ik binnenkort eens verder met sleutelen.. Moet ik wel de wijzerplaat van de nieuwe op de oude meter zetten, want het lettertype is iets anders.. :S
Wat een gedoe voor zo’n metertje waarom zit dat er niet standaard op :D
23 april 2011 om 18:34 In reactie op: Wie weet waar deze stekker van is? {bezig met toerenteller i #17861886bij beide staat er w=1083 trouwens
23 april 2011 om 18:30 In reactie op: Wie weet waar deze stekker van is? {bezig met toerenteller i #17861885Hm misschien zat ie er inderdaad niet goed ingeklikt al had ik ‘m wel aangedrukt dacht ik.. Toen ik de originele klokken er weer in had gedaan deed die meter wel weer gewoon.. Maar ik kan de oude snelheidsmeter dus ook in de nieuwe tellerbak schroeven? Hoe ik de km-stand ook niet terug te draaien :D
23 april 2011 om 18:13 In reactie op: Wie weet waar deze stekker van is? {bezig met toerenteller i #17861883@sw_reijnders : Heb net weer even gekeken, en de verlichting is het niet want die werkt gewoon als ik hem aansluit
@opelvectra: dat had ik eerder gedaan maar dacht dat ie naar een meter liep, tot ik er net achterkwam dat er een tweede printplaat onderzit (jaja het is warm:P) uiteindelijk gaat het draadje naar een lampje, waar geen icoontje voor zit.. Beetje vreemd om helemaal een kabel naar loos lampje te leiden maar oke..Alleen nu zit ik met het volgende, alles werkt wel als ik hem aansluit.. Alleen de toerenteller geeft bij warme motor maar 500 toeren aan, klopt dat wel? Hij reageert wel normaal op het gas. De benzinemeter staat in het rood, terwijl ie bij de GL-klokken net ietsje onder het 1e witte streepje staat.. Wel een verschil dus? En daarbij trilt de snelheidsmeter onder de 50 km/u..
Waarom trilt die meter van de 1,8i versie zo op mijn 1.8s? Kan het wel wat ik doe? kan ik het snelheidsmetergedeelte misschien van mijn 1.8s op de 1.8i klokken zetten?
Misschien overbodige opmerking.. Maar je weet dat je nu ook al een AAN/UIT schakelaar hebt? door de buitenverlichtingsknop uit te trekken?
mocht ie te klein zijn is er vast wel een adapter voor, beter te klein dan te groot :P
-
AuteurBerichten