Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de tip maar ik heb ondertussen al een diesel oliepompdeksel gevonden en geplaatst.
Hallo,ik heb mijn stuurbekrachtiging laten nakijken bij Van der Heiden in Oud Gastel in Nederland omdat ik hetzelfde probleem had.Was niets mis mee.Het probleem zat bij mij in de verbinding van de stuurstang onder het stuur en de stang die naar het stuurhuis gaat.De veerpen (breekpen) was stuk waardoor de stang die van het stuurhuis komt telkens een beetje omhoog kwam en dan schuurde in de schakelaar van de richtingaanwijzers-ruitenwissers.Veerpen uitgeboord en nieuwe geplaatst en het probleem was opgelost.Vriendelijke groeten,Willy
Bedankt voor de reactie.Het inbouwen van de stuurbekrachtiging is ondertussen gelukt en werkt perfect.Ik heb het hele systeem laten controleren bij Van der Heiden in Oud Gastel en ben nu verlost van alle problemen.
Ik heb nu eindelijk een elektrische stuurbekrachtiging van een rechts gestuurde Corsa B ingebouwd in mijne Ascona B.Werkt echter niet zoals het hoort,het stuur gaat schokkerig rond en komt na het nemen van een bocht niet terug in rechtuit positie.Heeft iemand hier ervaring mee wat de oorzaak zou kunnen zijn??Of heb ik gewoon een defecte unit gekocht en moet ik op zoek naar een ander exemplaar.Zijn momenteel niet makkelijk meer te vinden denk of heeft iemand misschien een tip?Mvg.Willy
Topic mag verwijderd worden,probleem is ondertussen opgelost.
Hallo,is de Ascona al ooit in België ingeschreven geweest?Heeft u anders de Duitse papieren (fharzeugbrief en afmeldingsbewijs) er nog van?Dan moet u eerst langs de douane passeren met deze papieren en een aankoopfaktuur,deze bezorgen u dan het roze formulier met vignet voor aanvraag van uw nummerplaat.
Op de autokeuring vraagt u best een “eenmalige goedkeurig” van het voertuig.Ik weet niet of alle keuringsstations dit mogen of kunnen doen,in mijn geval ben ik in Geel geweest.
Daar wordt dan uwe wagen volledig gekeurd (zien ook welke motor er in ligt) en indien alles in orde is bezorgen zij u een gelijkvormigheidsattest en een typeplaatje.
Hopelijk hebt u hier iets aan.Mvg.WillyHallo,ik kan u de info nog wel bezorgen als u mij uw emailadres geeft.Mvg.Willy
OK,misterie opgelost,normaal geen 19S motor in een Kadett C dus.Topic mag voor mijn part afgesloten worden.
OK,bedankt voor de info.Heb onlangs een Duitse Kadett C Coupé Ralley (van 1978) gezien met een 19S blok.Stond op de (originele niet aangepaste) Fahrzeugbrief vermeld met 1900-motor met 66Kw.(misschien een 16S met een 19S blok waar een nieuwe brief voor is aangevraagd???)Wie zal het zeggen.
Bedankt voor de info.Ben al een beetje wijzer geworden.Ziet er toch een hele operatie uit.
OK,bedankt voor de snelle reactie.
Heb zelf een Omega B2 van 2003,climate controle is met draaiknoppen.Misschien de drukschakelaar voor de instelling van de temperatuur een tijdje ingedrukt houden???
Volgens mij schakelt u de display van de climate controle in en uit door de draaiknop in te drukken.
Gaan de ramen helemaal niet meer op en neer of werken ze enkel als u de toets bediend?Als u het raam omhoog doet de toets zolang omhoog houden tot u een tik hoort,dan is het systeem terug geactiveerd en gaan ze automatisch volledig omhoog of omlaag bij het bedienen van de toets.Mvg.WillyHeb nog geen topic van deze Ascona.Ben nog bezig met de ombouw van 4×100 naar 5×120 en de velgen moeten nog gerestaureerd worden.Ga dit zeker doen als alles in orde is.
Deze topic mag wat mij betreft weg.Heb ondertussen een ombouwset gevonden van een Commodore B.Ook de Ronals 7jx15 heb ik ondertussen op de kop kunnen tikken.
Hallo,ik heb een set nette zeer degelijke adaptor platen-spacers liggen van 4×100 naar 5×120.Bestaan uit twee schijven per wiel.Spoorbreedte vermeerderd met 4cm per wiel dus 8cm per as.Indien gewenst kan ik u enkele foto’s doorsturen.Potk.Mvgr.Willy. willyvansant@telenet.be
Bedankt voor de reactie maar wat doe ik dan met de achteras???
Hallo Opelliefhebbers,ik zit met een paar vragen.Ik heb een Ascona B en zou deze graag ombouwen naar wielsteek 5×120.Ik heb hiervoor de assen van een Commodere C 25S van 1979 beschikbaar.Is dit mogelijk?Heeft iemand hier ervaring mee?Passen de voorste wielnaven,wat met de remschijven en klauwen.Heb nu het remsysteem van een Rekord E 2,2i.Kan ik deze nog gebruiken door eventueel de gaten te herboren om de remschijven te bevestigen?Wat met de achteras,kan ik de steekassen ombouwen in een achteras van een Manta GSI door deze te laten inkorten.Passen de lagers?De reden van deze ombouw is omdat ik hoop ooit is Ronal 400 velgen 7jx15 te vinden en deze dan kan monteren.Zoals ik al zij,veel vragen waarop ik hoop een antwoord te vinden.
Ik heb wel een originele inbouwhandleiding met foto’s liggen.Ik wil ze wel eventueel voor u inscannen en doorsturen als u mij uw emailadres bezorgd.Mvgr.Willy Vansant.email:willyvansant@telenet.be
Probleem is opgelost.Heb een andere versnellingsbak (getrag 265 en 9″koppeling) laten plaatsen maar had nog steeds hetzelfde probleem.Bij stationair toerental kwam een rammelend geluid uit de kom van de koppeling,bij ingetrapte koppeling was het weg.Heb nu terug de originele nokkenas (zat een scherpe sportnokkenas in) laten monteren en het probleem is opgelost.Met de scherpe nokkenas liep de motor stationair zeer onrustig en begon de koppeling vreemde geluiden te maken.Loopt nu stationair zeer rustig en alle geluiden zijn verdwenen.
Leg de rugleuning volledig plat tot op de achterste zitbank.Probeer nu de hoofdsteun door hevige op en neerwaartse bewegingen er uit te krijgen.Lukt soms al na enkele bewegingen;blijven volhouden.Heb dit al dikwijls geprobeerd met goed resultaat.Veel succes.
Hoeveel moet dat kosten en bent u eventueel bereid om hem naar mij op te sturen aub?(maak het geld dan wel over op uw rekening).
Heb hetzelfde probleem gehad met mijne Ascona B met 5 Getrag 240-bak en Manta GSI achteras.Dacht eerst ook dat het geluid ui de bak kwam. (4x andere bak gestoken zonder resultaat)Zat tenslotte in de achteras,wagen op pootjes gezet,motor aan,in versnelling en koppeling los,dan de handrem zachtjes aan trekken zodat de achteras belast wordt en dan luisteren met een schroevendraaier tegen uw oor.Zo is het geluid makkelijk te lokaliseren.Je moet wel met 2 zijn om dit te proberen.Andere as gestoken en probleem opgelost.
Bedank voor de tip maar dat hebben we al geprobeerd.Enkel de voorruit is nog te bestellen.
De druklager is nieuw,ook de drukgroep en de koppelingsschijf.Het geluid is meer een gerammel???
-
AuteurBerichten