Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo mensen,
Op een van de laatste berichten te reageren: De goedkope en makkelijke weg, dikke spuit bij boerenbond halen.
OG cabrio :happy02: :smiley-car:
Nog een leuk feitje, je hebt bij de astra g cabrio’s 2-typen leer Type 1 is van 200(0) t/m 2002 dit is een glad leer maar nog steed kwalitief, van 2003 t/m 2005 is type 2 leer gekomen veel stugger en dikker en bij de voorstoelen niet meer de beensteun. :good-job: :toppie:
Ja dat is een faire prijs 195 euro, dit is aan te raden inderdaad!
Veel plezier met het cabriorijden en voorlopig geen piepjes meer haha. :good-job: :toppie: :happy02: :cheers:
Het is allemaal makkelijker als verwacht, makkelijk is een te groot woord maar het is redelijk te doen.
Ik vertel je in een paar zinnen wat er moet gebeuren voor demontage van de slang.
Sowieso moet het dak open
Ik ga ervanuit dat de leiding aan de chauffeurskant is gesprongen, de leiding gaat van daar naar de pomp(1-1,5 meter), deze zit om de 15 cm met een tairep bevestigd deze raps kapot knippen maar wel nieuwe eromheen doen als de nieuwe leiding er is.
Ook de zijkap in de kofferbak rechts verwijderen zo kom je overal beter aan.
Aan de leiding zit een nippel en een veertje zeg maar een soort rondje met gaatje waarmee hij op de pomp zit aangesloten, als je in het midden van de pomp kijkt zie je een inbus hiermee draai je de pomp open zie foto’s in de post hierboven.
Qua prijs is 255 niet super duur maar wel licht prijzig, de slang in Neuss is tussen 60 en 80 euro ongeveer maar wel natuurlijk halve tank benzine dan kom je ook op ongeveer 100 euro.
Ik persoonlijk zou de slang zelf demonteren en dan de auto naar dat bedrijf brengen zo van ‘nieuwe slang met montage please” dan ben je 175 eu kwijt toch? en dat is goed te doen.
Kan wel zeggen dat het smerig klussie is van die olie word je niet vrolijk, wat is de staat van je dak eigenlijk?
Even reclame tussendoor diverse kleuren Opel astra g cabriodaken van 300 tot 450 euro inclusief montage(blauw,zwart,rood,groen). :toppie: :toppie: :toppie: :toppie: :toppie: :toppie: :toppie:
P.s. je dak open en dicht maken kan, maar is niet al te gezond voor de leidingen deze lopen als het ware droog. :cheers: :cheers:
Hallo Hans,
Ik stel je een aantal vragen dat zal al veel besparen qua tijd en moeite, ik zal gelijk beginnen.
Ben je een beetje technisch? durf je te sleutelen?
Of heb je liever dat dit gedaan wordt?
Heb je een vol of semi dak?(automatisch)
Het volgende zal moeten gebeuren, dat is de kapotte leiding eruithalen met nippel. De nippel is belangrijk!, hier wordt de nieuwe leiding op geperst. Het eruithalen van de leiding duurt ongeveer 45-60 min. Dan de nieuwe leiding halen in neuss, het ligt eraan welke leiding gesprongen is want deze variëren in lengte hoe langer hoe duurder zeg maar tussen 65 en 100 eu nieuw(2de hands originele leiding met nippel is ook een optie maar kost bijna hetzelfde en is+- 10-15 jaar oud deze kan nog steeds goed zijn!!)
Als je de leiding vervolgens hebt is het deze inbouwen 45-60 min. en natuurlijk nieuwe olie halen voor het dak +- 15 euro. En dan is hij weer als vanouds.
Je kunt me bellen kijken we dan verder 0615153092 :cheers:
Hallo,
Het stukje plastic wat je bent tegengekomen kun je verwaarlozen ik heb er ook 2 van verschillende auto’s(is een soort kabelgeleider).
Voor het volgende stukje tekst zou ik geld kunnen vragen haha of ik kom langs voor 100 euro haha
Voor de kap weer in de beweging te krijgen
Hallo,
Bah bah vind ik minder ze liegen gewoon, maar ja je kabel is onderweg.
:toppie: :smiley-car:
Ok vreemd en raar maar, denk dat je de kabels uit Weert van Erik krijgt die is goed te vertrouwen als het hem is.
Isaflex in Neuss doet dit zeker en is 140 km van arnhem af en hij vraagt zich 50-60 euro voor een nieuwe kabel 10 min wachten en je rijdt naar huis met nieuwe kabel.
Mvg
Gelukkig en precies op tijd want het is mooi weer veel plezier van je cabrio!!!
Hansaflex arnhem
Ikzelf ben er 3x naar Isaflex in Neuss(DE) gereden, de slangen variëren van lengte en de prijs daar varieerde tussen 55 en 70 euro per slang.
Ik ben zelf nog voor 4 maanden daar geweest meestal knapt achter de chauffeurs kant de leiding of passagiers kant.
Oh ja de zijkap achter in de kofferbak waar de pomp zit verwijderen raad ik je aan, als je de leiding geperst hebt is het een 45 min werk.
Mvg en succes :cheers:
Nee meestal als de leiding springt dan loopt ie leeg of in ieder geval wat eruit.
Als je de nieuwe leding erin zet en de pomp weer bevsetigd en deze vult met olie dan doet hij het weer echter aan het bijvullen kom je 2-3x.
Maar als het goed is doet nu alles het weer naar behoren en zie je dat het werk op zich best meevalt, het laat zich goed doen en kunt er goed mee verdienen haha Opel vraagt zich hiervoor 1200 euro.
:smiley-car:
Jep precies die in het rode cirkeltje.
En ja bij de pomp zitten 8 leidingen die allemaal bevestigd zitten met een rond veertje.(veertje zeg maar dun stalen rondje)
De pomp-kop losdraaien(waar de leidingen naar binnen gaan bovenop) met inbus en dan de desbetreffende leiding vinden, de veertjes springen je niet om de oren. :applause02:
Hallo is gemakkelijk, sowieso dat nipje niet weggooien.
Het is dat ik de foto niet kan plaatsen maar ik leg het je uit.
Je hebt het nipje, het nipje gaat naar binnen in het dikke buisje.
Het dikke buisje heeft na 2 mm een pinnetje die naar boven trekken (omgekeerde U lijkt t wel).
Deze wederom bewaren, op het nipje nieuwe leiding laten persen bij lokale olieboer, nipje terugplaatsen pinnetje erin en klaar.
Bij de pomp zitten ook kleine veertjes btw
Mvg
Hallo,
Ik ben redelijk expert geworden op het gebied van Opel astra g cabrio daken.
Als het om een Astra g cabrio gaat dan zit deze hendel in het kofferbak.
De plaats van deze hendel zit als men achter de auto staat aan de linkerkant en deze is bereikbaar zonder kap te verwijderen.
De preciese plaats is paar cm achter het gaatje van de zonne-scherm opberging.
Wat ik nog kan toevoegen is dat bij mij een keer door de deze hendel te hebben gebruikt, de kap die zeg maar te zien is in cabriostand.
(die als eerste open gaat als je hem dicht wil maken) dat hier de vergrendeling kapot ging.
Maar niet getreurd elk probleem en evt andere kap wat dan ook is te fixen, na 10 jaar astra g cabrio rijden genoeg cabrio connecties opgebouwd en natuurlijk betaalbaar. en p.s. bij Opel zijn ze gek.
Mvg. :smiley-car:Hallo,
Het klopt wat daar staat, heb onlangs voor de 11e keer olieleiding vervangen(aug17).
Na het vervangen en bijvullen van de olie bleef de fout er, dit is normaal met de inbus voren de haken ontgrendelen manueel dan de stappen wat hierboven staat.
Een keer dicht en open maken olie bijvullen dit 2-3 herhalen en alles is weer ok.
Wat mij wel opgevallen is als er een leiding knapt het kofferbak ook niet meer automatisch met de vergendeling gaat en als je hem open wilt dat je sleutel moet gebruiken. Voor de rest is het simpeler als je denkt.
Mvg :toppie:Hallo,
Ik heb zelf voor de cabriokap gedurende de laatste 5 jaar deze olie in gebruik, Kroon olie sp fluid 3023 premium chf.
Deze is te krijgen voor ongeveer 15 euro per liter, bij opel zelf kost een flacon 75 euro deze is van gm en ook deze is goedkoper op internet te krijgen.
MvgHet erge eraan is dat zo’n karwei van jou maar hooguit een uurtje kost.
Als je weet wat je doet 40 minuten ben je klaar.
Nieuwe slang laten maken 80 euro, montagekosten 50/75 euro dat is te doen vind ik. :applause02:Hallo Theo,
Die leiding heb ik met een vriend(soort van monteur eruit gehaald).
Het is allemaal goed te doen en is makkelijker als je denkt.
Dat nipje overigens bewaren die word op de nieuwe slang geperst.
Hier nog een beetje info: In erge gevallen, compleet 2e hands dak (zwart, blauw, rood etc) ingebouwd en al 250-350 euro.
En met 350 bedoel ik puntgaaf 2e hands lekvrij dak.
Ook plaatwerk, onderdelen etc.
Ook reparaties van wat jij hebt tegen goede prijzen ik denk nieuwe kabel met eruit en erin zetten dat je op een 150-200 euro uitkomt ongeveer.
Maar goed het is allemaal goed te doen en vraag me af hoe opel op de prijzen komt, in ieder geval succes ermee!
MvgAh ok goed om te lezen.
Ik heb namelijk een astra g cabrio, dus dat zou kunnen passen.
Mvg MichelAstra coupe en cabrio hebben achter 13 cm boxen, en een gewone astra heeft achter 16,5 laat me niet lachen. :jerry
Achter is btw geen pasring nodig.
MvgHallo,
Het betreft inderdaad een z18xe, 1.8 16v.bj 2002/3
En alvast bedankt voor de tips want heb inderdaad nokkenas-sensors gezien van 20/30 en 50 euro, en dat terwijl de Vdo en Hella sensors op de 90-120 euro zitten.
Ik denk dat ik dan voor de vdo sensor ga begin dit jaar al de lmm sensor vervangen hier ook vdo gepakt half jaar super gereden tot nu dan.
Mvg Micvoorbumper spuiten 125 euro,-
Het gaat een opc bumper worden bij gm tuning.
Bedankt voor de reacties!!!
Mvg Mic30 april 2016 om 03:15 In reactie op: Astra G Cabrio/coupe voorbumper slecht verkrijgbaar. #18317388Ok goed om te lezen, dat maakt het wat leuker de zoektocht.
Helaas van de advertentie was de voorbumper al weg wel bedankt voor de tip.
Via die advertentie nog leuke andere dingen gezien.
Mvg -
AuteurBerichten