Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geen corsa rijder met het zelfde probleem?
Wie o wie?
?? niemand??
Lambdasonde? geen storings lampje.
valse lucht ,maar dan zou hij slechter lopen denk ik zo.
Normaal stond de toerenteller als of hij was vast geplakt nu een kleine schommeling
van zeg 100-150 rpm
ergens een pakking kop is gevlakt dus alles eraf geweest..
Is misschien al lang geleden maar heb jij dat schokken stationair nog weg kunnen krijgen en wat was dit?
alvast bedankt.
Boven beschreven nog steeds niet veranderd.
Staat nu iets meer dan 210000 op.
Weet zeker dat het iets met het vervangen van de koppakking te maken heeft.
Maar zo niet wat . evt compressie meten is dat wat? dan moet het er toch uit komen
als het de klepstoters of iets met de kop zou zijn?
Wie heeft er nog een idee? :dank-u:
Hallo Jasper,Bedankt voor de reactie. Was ik vergeten om erbij te zetten maar die had ik ook los gehad en was niet eens zo vuil.
Egr afgedopt .
Toch vreemd moet iets te maken hebben met de lekke koppakking.
Lambda sonde ? Of moet dan motor controle lampje aangaan?
Toch vreemd.25 november 2015 om 16:18 In reactie op: [HOW TO] – Vectra C1/C2 – Bedieningsknop clima repareren #18232037Ben er ook maar eens mee begonnen (gisteren)en…………………….
:jerry :jerry zeer goed gelukt werkt weer als nieuw!! :DMaar moet erbij zeggen is wel een zeer precies klusje maar is een hobby om
zo iets te doen en ook nog een leuke cent besparen!! prima.Vraag over het filter element.
Als jullie deze vervangen ziet hij er dan ook zo raar uit?,bedoel net of hij in elkaar gezogen is
dat er te veel vuil in zit.
Toen ik de vectra kocht vervangen(zat er 2 jaar in)bosch er in gezet met de juiste olie.
Afgelopen week weer vervangen(naar een jaar en 10.000km) zag er weer zo raar uit. :shock:
Evt vaker vervangen?14 augustus 2015 om 20:35 In reactie op: Trillen bij het optrekken vectra c 3.2 v6 automaat #18004431Schokdempers allemaal nieuw en banden ook :(
14 augustus 2015 om 17:18 In reactie op: Trillen bij het optrekken vectra c 3.2 v6 automaat #18004429Stuur trilt niet maar heel licht trillen in de bodemplaat bestuurder
van 50tot ongeveer90 :hmmz14 augustus 2015 om 16:20 In reactie op: Trillen bij het optrekken vectra c 3.2 v6 automaat #18004427rechter as ook gedaan en geen :D schudden meer met optrekken.
Is nog een ding wat mijn wel opvalt een heel lichte trilling aan de linkerkant tussen 50-90km/u
banden /velgen nog in nieuwstaat nieuwe assen.
Wel is 20.000km geleden de rechter wiellager vervangen.
Evt Lv wiellager? dit is nog een originele en als het warm is zoals de laatste dagen is het bijna niet te
voelen?
Idee???De aandrijf as aan de linker zijde vervangen trillen is 75% minder
dus ook maar rechts aanpakken.
Wel de oude as uit elkaar gepakt zit zo te zien vet zat in maar inwendig waar de as in de homokineet zit
was het wel droog en wat roestig??????? hoes was niet stuk ? toch raar maar had het erger verwacht.
Zou opnieuw invetten wat zijn geweest?
Hebben meer dit zo gehad?Dat heb ik maar heel soms ,net wat je zegt als je te snel wil zijn :D
Maar bij stil staan in D met rem er op voel je constant licht schokken(als hij koud is) ook de specialist kon zo niet zeggen wat het is.
Dan zal het wel niet zo vaak voorkomen neem ik aan :shock:
Deze optie kan bij Volvo worden weg geprogrammeerd maar zover ik kan zien helaas bij Opel niet.
Ook Nissan,Saab en Renault hebben de zelfde automaat bij bepaalde modellen.Helaas pas geleden nog geweest in Duitsland.
een uur lang tussen 120 en 200 gereden maar nog het zelfde.
Ben langs de automaten man geweest na zijn vakantie verder kijken.
Denk zelf dat er toch ergens slijtage zit is van oudere mensen geweest ook veel korte stukken
gereden zal het vrijloop gedeelte wel ergens iets hebben.
Hoop dat het niets duurs is :(Er zijn weer wat Km bij gekomen sta op ruim 75000 km
Probleem is er nog steeds en is heel erg irritant :( :( :(
Zeker omdat ik toch vaak korte stukjes rijdt..
Nog maar eens vragen Geen idee?? iemand ?
Of evt electra schema van de AF23 automaat?Alvast bedankt en anders naar de transmissie service.
Bij de garage geweest (opeldealer) trillen zit in assen of automaat.
Vandaag bij de automaat specialist geweest automaat goed
zit hem dan toch in de aandrijf assen zou 860 euro zijn incl alles.Ga zelf aan de gang en begin maar aan de linker zijde want
voor mijn gevoel komt het toch daar vandaan.
Kan rechts altijd nog doen.
Aan de rechter kant zit ook een verlengde as met een steun lager.
Iemand een idee of het een goed idee is om dit lager ook te vervangen?
En een goed adres om de assen vandaan te halen is ook welkom :DAlvast bedankt.
Punt is de aandrijf as zelf lijkt goed maar tussen de as en debak zelf wel speling
even een en ander laten bevestigen bij de garage voordat ik er aan beginVandaag nogmaals voorkant op de krik en de wielen eraf .
rechtsvoor kan ik er niet zo bij tegen de bak aan maar iets speling waar de aandrijfas in dat steun lager valt(maar heel weinig en niet hoog/laag.
Maar aan de linkerkant kon ik er wel goed bij en kreeg bijna een :argue :argue :swear
want de as zelf voel ik niet maar waar hij het differentieel in gaat zit zeker 3-4mm speling :(
en zat zelf te denken als de aandrijf as geen speling mag hebben dan hier ook niet?
Heeft iemand dit eerder gehad ?en is hier zelf wat aan te doen? of wat kost zoiets om te laten doen?
Wordt niet zo vrolijk want zo weinig problemen ik vroeger met opel had …..Alvast bedankt en allemaal prettig weekend.
Wat is het beste om te doen om te weten te komen welke kant het is?
Bij mijn is het vanaf 60-70 begint het schudden tot ongeveer 95 dan wordt het minder.
Maar wat mij ook opvalt is dat elke keer als ik optrek is het als of door het schudden er ook onbalans
in het wiel/band lijkt te komen aan de linkerkant .(was bij winterbanden ook het geval)
Voel het schudden in stuur/stoel en bodemplaat.
Heeft maar 72000 op de teller(aantoonbaar) :???:
Maar heb de wagen opgekrikt en dan voel je aan de linkerkant geen speling maar rechts lijkt er
dan heel iets op te zitten(binnen kant naast het steunlager)Moeilijk verhaal ………….
Vandaag nog maar een poging:gewoon nieuwe rubbers Moog 11 euro :D
en dan natuurlijk zwarte molykote had ik gewoon liggen :???:
En gewoon op de oprit met dubbele krik… en tot mijn verbazing veel makkelijker dan op de brug..
met de extra krik de wielnaaf omhoog krikken totde spanning van het rubber is en dan voorste boutje er helemaal uit en achterste(die lastige)losdraaien maar niet eruit dan kan je met de stabilisatorstang
4cm heen en weer genoeg voor de beugel en het rubber eruit te halen.
geen vet te zien ????en vanuit de pot toch zat er op gedaan.
Maar nu dus molykote met nieuwe rubbers(toch stugger dan de oude) en 45 minuten klaar :jerryEven wezen rijden maar viel in slaap van al die rust heerlijk,nu maar hopen dat het zo blijft.
En natuurlijk bedankt voor het meedenken en de tips :thumbBen aan de klus begonnen en heb het zaakje los gehad .
Had al WD40 en Interflon en kruip olie op gespoten(en niet te weinig!!)
maar dat help dus nul.
Heb de rubbers losgehad en al de smeermiddelen zaten er nog voor GEEN mm in!!
alles ingevet en weer gemonteerd :( :( helaas een week gereden en hij kraakt weer.
Zou de tip willen geven NIEUWE rubbers met vet als je het toch al los heb liggen had
ik zelf ook moeten doen.
Volgende keer nieuwe poging!!! :angelJammer dat de oplossing er niet bij staat want iets gelijks heb ik ook
Schudden tijdens optrekken en bij constante snelheid niet.Iemand bekend met de mogelijke oplossing? :wors
En als je ze op die manier invet hoelang ben je er dan vanaf?
Hoe lang bezig geweest? met de klus ?Vet er tussen smeren? moet er dan niet eerst wat worden los gedraaid?
Ik bedoel de beugels waar de draagarm rubbers mee op het subframe zitten?
Dan vet er tussen en dan weer aandraaien .
Heb zelfs iets gezien dat mensen er vetnippels in hadden gemaakt en gaatje door het rubber
hadden geboord om ze te kunnen smeren zit hier zelf ook aan te denken.
Was bij mijn Astra G ook maar een keer WD40 en nooit meer last gehad.
Helaas werkt dit bij de Vectra C niet. En je wordt er :swear van dat wel!!Had ik ook al een keer of twee getest helaas.
gaat wel elke keer uit na 4sec :agentHeb het schema van de koplampen bekeken met en zonder xenon.
Met xenon zit er op de aansluit connector op pootje 10 een extra bruine massa draad voor de xenon ballast maar op pootje 1 ook.
Zonder xenon zit er in de lamp een massa doorlussing van grootlicht en dimlicht en zit er op de aansluit connector van de lamp op pootje 10 geen draad alleen op pootje 1
Zelf denk dat hier het probleem in zit heb zelf ook rechts dat de lamp soms uit blijft (met xenonset)
Ga zodra het warmer is dit aanpassen met een extra draad en haal de doorlussing uit de koplamp.Nogmaals dit is het enige verschil wat ik kan vinden.
-
AuteurBerichten