Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2013 om 05:43 In reactie op: Soms blijven er lampjes branden op het dashboard branden #18109145
Van de week ben ik even langs de garage gereden.
Een lel van een computer is er aangehangen.Conclusie “wiel” sensor rechtsvoor iets niet goed mee.
Daardoor valt de cruisecontrol weg. gisteren bij het inhalen hield de auto ineens in, nee dat is ook niet leuk..
ABS bleef ook branden de laatste keer.Vandaag gaat ie door de mangel.
Met de OBD2 kon ik er overigens niets zinnigs uithalen
20 februari 2013 om 19:26 In reactie op: Soms blijven er lampjes branden op het dashboard branden #18109141vollop grappig, achter me bij het verkeerslicht stond dezelfde (kleur)Antara met het opvolgende nummer van ons kenteken
Zo’n op-com heb ik niet, wel een OBD2 diagnose apparaat NX200, zou dat ook lukken hier mee?
19 februari 2013 om 17:03 In reactie op: Soms blijven er lampjes branden op het dashboard branden #18109139@Opeltje17 wrote:
Even uit laten lezen bij de dealer of iemand met een op-com, wellicht dat er een aantal fout codes opgeslagen zijn
een op-com is dat een uitlees apparaat? ik heb er nog wel eentje van de vectra.
Grappig…
Een tijdje geleden ook problemen gehad.
remschijven en blokken (laten) vervangen. Soms een zoemend geluid tijdens het rijden.
tot ik uit stapte toen was links voor vreselijk heet.
Teruggegaan, toen was alles ongeveer vervangen, later bleek het remblokje toch niet goed of niet goed gemonteerd te zijn.
gelukkig zonder ellende opgelost :)@Bartjex88 wrote:
Je kan wel eens problemen krijgen met de bekende CAN-BUS ;)
met de LED verlichting alwel gehad (xenon weer niet)
tot op heden werkt het goed :D de knippertjes maar niet aangesloten, daar ik ze niet kon vinden.
het “contact” wat aangesloten moest worden, is een “voel” draadje,origineel gepost door sw_reijnders
Hoe heb je dat gemeten dan?met de motor aan of uit.
met de radio aan of uit
etc etcmet een voltmeter :)
volgens mij met motor uit.
en ik zat maar te knoeien en te doen,
ik trek de stekker uit de parrot en ineens kon ik de code van m’n radio weer invullen. (ook wel een gedoe als dat nergens staat beschreven)ik ga em denk ik maar doorknopen aan de sigaretten aansteker mits ik daar bij kan ;)
*edit kan daar dus NIET bij, ik kan net de draadjes zien lopen, maar krijg de draadjes van de houder er niet af, naja misschien wel af maar nooit meer op..
en het lampje van het dashbord kastje brand altijd…. tenzij het kastje dicht is.achteraf gezien snap ik die zwakke + wel.’
het is meestal alleen bedoeld om een heel klein vermogen te leveren voor geheugen of wat dan ook.er zal wel een weerstand in serie zitten. om te voorkomen dat de accu leeg getrokken word. bij een kleine belasting is de spanning hoog genoeg. bij een grotere belasting zakt de spanning weg.
origineel gepost door sw_reijnders
op een originele radio moet je geen mute gebruiken.
Speakerdraden worden door de parrot unit gestuurd en automatisch gemute.De extra mute functie wordt bv bij een versterker gebruikt.
aha merci!!
nog steeds wel idioot met die rare +, ik zie wel 1,2 volt verschil tussen de accu en de geschakelde +origineel gepost door sw_reijnders
nou lu . . . je zul waarschijnlijk last hebben van het kwaaltje waar alle vectra c’s mee kampen.
een redelijk zwakke plus.
wat resulteert dat die zwakke plus niet een radio en een parrot kan voeden.als je de geschakelde plus door knipt en die op bv je sigaretten aansteker zet, dan zal het een stuk beter gaan denk.
Jawoor… daar heb ik dus ook last van.
Maar een zwakke (+) deze gaat toch ook naar de radio? en die heeft er geen last van (Zonder parrot).het inbouwen is wel een gedoe, ik heb em er nu al een aantal keer uitmoeten halen.
Maar jullie als kenners, welke mute moet ik gebruiken?
groetjes Virusje
Xenon is wel een leuke maar dure bezigheid ..
het gaat overigens om de stads lampjes,
gewoon 10mm led’s wit.ik had het bij de garage ook al eens gevraagd,
die hadden even nog geen oplossing, ook qua programmeren niet. ik had daar ook wel specifiek om gevraagd.maar het licht doet het en dat is ook belangrijk. een extra indicatortje in het dashboard is ook wel mee te leven
bedankt voor jullie reacties!!opzich een idee,
alleen… de verlichting wordt continue “gemonitort” dacht ik.
100u bedoelde je he? ik kan het wel een proberenbedankt alvast!
origineel gepost door Juffer1
Over welk model & type auto hebben we het hier eigenlijk ?Bij bv een Astra G, Vectra B ed is er wel een creative oplossing te vinden, bij een Astra H & Vectra C wordt tdat toch moeilijker ivm CanBus.
Weerstanden parrallel over de lamp heen heeft wel degelijk invloed, dan wordt namelijk de spanning op de LED lamp minder, dat is dus geen optie.
Gr. Arjan
bedankt voor de reactie!
het gaat om een VECTRA-C; Z1.8XE, wat een luxe een can-bus dus….
groetjes Sebaseen weerstand paralel
in serie wordt de stroom lager (meer weerstand)maar ik heb eens zitten proberen, 330 Ohm, is te veel denk ik
lampje is hoogstens een paar ohm in koude toestand, gloei deze op, dan wordt de weerstand hoger (lijkt wel een kooldraad lamp) maar die weerstandjes worden al snel heet, 330Ohm 1/2W kan je na een paarminuten al nietmeer vast houden bij 13Vnu viel mij op dat toen ik de auto dicht deed en opslot dat de stads verlichting omde 10 seconden ongeveer heel kort aangaat. een soort van controle op de lampjes, dit zie je alleen op de LED’s omdat de andere lampen niet oplichten bij een lage stroom.
nu wilde ik aan de binnenkant er een origineel lampje parallel aan hangen, maar ik denk niet dat het door de keuring komt. alhoewel het geen effect heeft op de verlichting die er uitstraalt
dat zal voor de xe(n)on verlichting zijn.
-
AuteurBerichten