Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi, zou ff bougies vernieuwen, heb ik ook gehad, neem dan wel ff voor de zekerheid bougies
van de opel-dealer. had nieuwe bougies van de automaterialenzaak maar waren toch niet goed.
Opel-bougies erin en was toen gelijk over. kan toeval zijn. ,maar je weet nooit en het is het goedkoopste
probeersel.succes……
nou jah jullie zitten in mijn topic te praten over iets anders dus??? ik begin hier met koelventilator voor de motor koeling en dan wordt er kennelijk over gegaan naar de ventilator in je dashboard….vreemd maar prima…
@eaglejohn je moet even onder je motorkap kijken dan kijk je tussen je accu en koelradiateur naar beneden. daar zie een
waterslang aan de radiateur zitten daar links van zit de stekker die op de weerstand zit het model wat je laat zien op je foto lijkt er
wel op maar bij jou en mij zitten er dan 4 pootjes in de stekker. 2 grote links en rechts en daartussen 2 kleintjes voor de 1e en 2e standjes.. maar die complete koelfan haal je er zo uit links en rechts aan de bovenkant 2 torx-boutjes los draaien dan zie je ook gelijk die stekker beter zitten en dan eruit pakken.Hoi mensen even update…… Pas op met die weerstanden los bestellen want die je hierboven ziet (eerste plaatje zwart module) heeft een pootje te weinig. bij de astra G facelift vanaf ongeveer 5-2002 heef de airco maar 1 ventilator en heeft de weerstand 3standen, 1 en 2 vertraagd draaien en 3e stand volgas draaien. maar die stekker op de weertand die op de koelventilator zit gemonteerd heeft 4 aansluitpootjes. deze zit op de facelift. ik heb gewoon 2 weerstanden bij Conrad.nl besteld 1 van 100watt met 33Ohm en 1 van 100watt met 53ohm (grote goud gekleurde weerstanden) deze in plaats van die orginele weerstanden geplaatst en koelventilator draait nu weer prachtig.
Krijg geen meldingen meer van koelvloeistofpeil controleren omdat de fan telaat aansloeg (stand3). Tevens wordt bij de facelift astra-G en de nieuwere Astra-h gtc de koelventilator aangestuurd door het motorregelapperaat en niet meer door een koelmodule die bij de linker voorkant hing. het is even knutselen met die weerstanden , maar nou ben ik 17jaar monteur geweest dus geen punt, maar mocht je wat willen weten en berichtje mag je altijd sturen.vanmiddag ff Koelfan eruit gehaalt. en ja 2 weerstand spiralen in het weerstand blokje aan de fan
door gerot een weerstand de middelste zit nog vast. maar kan je die weerstandblokjes ook los
kopen want fan is nog goed. weet iemand waar en de prijs???Zo ff een update.
Ben ff langs de Opel-Dealer geweest en daar hebben ze de airco uitgelezen. Koelventilator wordt niet korrekt
aan gestuurd hij doe het alleen op de 2e stand dus koelt wel me motor goed maar met de airco aan
redt hij het niet. Als oplossing zou de weerstand van mijn koelfan kapot kunnen zijn. dit kwam vaker
voor zeiden ze bij de dealer. en hij zag ook dat mijn condensor aan de onderkant op 2 kleine plekjes lekt.
Dus dat wordt een nieuwe condensor en ff die weerstand opzoeken. Ik repareer alles zelf ben monteur geweest.
Dus ff onderdelen zoeken. en weer terug naar de garage waar ze me airco de eerste keer(vorige week) hebben
gecheckt en gevuld. De koelmodule was wel goed. want hij zag in de Tech2 uitleescomp. dat hij wel alles
wilde aansturen maar er niks gebeurde. Dus weer ff speurwerk…. En @MSKamp88 ja ik krijg een melding van koelvloeistofpeil controleren op mijn boordcomputer. Maar de opel dealer zei dat dat kan komen dat hij niet genoeg
koeling krijg. ik hb deze melding al 2 jaar (zolang ik de auto heb) maar eigenlijk alleen als hij 15min. stationair staat
te draaien. maar nu me airco het weer deed(doet) werd hij nog sneller veel warmer dus kwam de melding ook elke keer
terug. maar dat zal wel weg zijn als het koelprobleem weer helemaal opgelost is….Oke dus dat de condensor goed heet wordt is alleen goed oke, dan moet die koelfan dus
ook niet fulllgazz. continue draaien.Ja moet toch terug met de airco want er zit een lek aan de aansluiting van de leiding op de condensor.
zag ik vanavond, hing wat groene smeurie aan die aansluiting, klein druppeltje en beetje zweterig vettig
erom heen. maar ben benieuwd of dat onder de garantie valt, heb hem vorig week maandag helemaal
laten checken, hebtie hem helemaal leeg gehaalt en gevacumeerd.. en gevult. zat weer een jaar garantie op
zei hij. dus ben benieuwd….Nog even een aanvulling de condensor wordt dan ook erg heet , je kan hem niet vast pakken.
ondanks dat de fan steeds pendelt met aanslaan…
Hij draait overigens ook maar op 1 stand. dat is hard denk ik. motor koelen doet tie goed. gaat niet
aan de kook. Ik weet niet of hij meer standen heeft. maar ik heb ze nog nooit gehoort en dat
zware relais naast de accu voor de koelfan is ook 1 stand relais. 4 pootjes op dat relais 2 voor aansturen
en 2 voor stroomschakeling.@juffer1 Ik ga denk maar eens ff van die poorboys spullen bestellen.. als polijstmiddel heb ik nu Groene commandant
staan maar dat vindt ik niet zo fijn werken.. Ik denk dat ik die black hole eens bestel. wat moet ik dan verder nog kopen..Hoi het zijn geen krassen door kleurlak heen het is oppervlakkig.. en ik heb gewoon rood.
en van welk merk kan ik het beste die glaze gebruiken??
Heb een Bosch Pex excentrische schuurtol. met div. poets schijven erbij. en regelbare
snelheid.. werkt prima overigens…Ja het is maar een waas.. net zoiets als een auto vaak door wasstraat is gegaan.. in principe zie je het niet maar
met de zon erop is het niet mooi… maar ik heb een polijstmachine… alleen zal ik dan alleen polijsten met een goede autowax (welke ?) of toch ook nog eerst met commandant ofzoiets….??? -
AuteurBerichten