Hoe Poets ik die krasjes weg?????

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Hoe Poets ik die krasjes weg?????

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251125
    vincep
      Lid sinds:
      18 April 2006

      Hoi ik heb een Rode Astra -G nou heeft de vorige eigenaar met groene commandant de auto gepoetst met de hand en
      daarna met colorwax gepoetst… op zich staat hij er wel netjes bij, maar als de zon erop staat zie ik onder
      bepaalse hoeken van die hele lichte poets wreven erin staan, soort waas over de lak van haar krasjes…..

      Heeft een van jullie hier op het forum misschien een oplossing hoe ik dit aan kan pakken, hij is nog wel netjes rood niet verschoten ofzo. alleen in de zon he…..

      #18053401
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Ligt eraan hoe diep de krassen zijn maar met machinaal polijsten kun je veel wegwerken.

        #18053402
        vincep
          Lid sinds:
          18 April 2006

          Ja het is maar een waas.. net zoiets als een auto vaak door wasstraat is gegaan.. in principe zie je het niet maar
          met de zon erop is het niet mooi… maar ik heb een polijstmachine… alleen zal ik dan alleen polijsten met een goede autowax (welke ?) of toch ook nog eerst met commandant ofzoiets….???

          #18053403
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            groene commandant is voor niet-metallic lakken. kans is er dat je je blanke lak dof poetst

            #18053404
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              @Dolby wrote:

              Ligt eraan hoe diep de krassen zijn maar met machinaal polijsten kun je veel wegwerken.

              Iets wat er niet is, kan je ook niet “terug” poetsen.
              Witte krassen zijn er niet uit te polijsten, wel is het mogelijk om ze te verminderen maar polijsten is in principe bedoeld om swirls en vervuiling die in je lak zit te verwijderen.

              Commandant is een veel gebruikt polijstmiddel. Nadeel is echter dat de schuurkorrel die in die middelen zit niet afbreekt. Hoe langer je poetst, des te meer correctie voer je uit.
              Wat veel mensen echt vergeten is dat je altijd moet na behandelen met een lichtere versie om de schuurkrasjes die je maakt er weer uit te halen.

              Ook zul je na het polijsten een bescherming aan moeten brengen. Commandant beschermd 0,0

              Als je er nu poets krasjes in hebt zitten dan zijn die er (machinaal) zeker nog wel uit te polijsten. Daarna zou ik adviseren om ook een glaze aan te brengen. Dit voedt de lak en zorgt er bij uni-lakken voor dat deze niet zo snel verkleurd.
              Daarna is het belangrijk om een goede wax aan te brengen en deze op de juiste manier te verwerken.

              Terugkomend op je poetsmachine, wat voor 1 is dat er ?
              Is dat zo’n ding met 2 handvatten en zo’n grote draaischijf, een model als een haakse slijper / flex / slijptol of een dual action machine ?

              #18053405
              vincep
                Lid sinds:
                18 April 2006

                Hoi het zijn geen krassen door kleurlak heen het is oppervlakkig.. en ik heb gewoon rood.

                en van welk merk kan ik het beste die glaze gebruiken??

                Heb een Bosch Pex excentrische schuurtol. met div. poets schijven erbij. en regelbare
                snelheid.. werkt prima overigens…

                #18053406
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  Zo’n PEX is inderdaad een machine waar je wat mee kan :thumbup

                  Zelf zou ik kiezen voor de Poorboys White Diamond of Black Hole.
                  Welk polijstmiddel ga je gebruiken ?

                  Mocht je nog niks hebben dan zou ik je Monello Mezzo en Finale aanraden icm een witte pad.

                  #18053407
                  vincep
                    Lid sinds:
                    18 April 2006

                    @juffer1 Ik ga denk maar eens ff van die poorboys spullen bestellen.. als polijstmiddel heb ik nu Groene commandant
                    staan maar dat vindt ik niet zo fijn werken.. Ik denk dat ik die black hole eens bestel. wat moet ik dan verder nog kopen..

                    #18053408
                    Bo652
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 June 2009

                      @ Juffer1, kan het niet beter verwoorden, keurig uitgelegd. :thumb

                      @ Vincep, blackhole is prima op een rode auto, maar is een glaze en geen polijstmiddel.
                      Wil je het helemaal goed doen, dan is naar mijn mening het beste om eerst te gaan kleien, dan polijsten, dan een glaze, en daarna een hoogwaardige wax of sealant.
                      Mocht je het eenvoudiger willen doen, dan kan je het beste machinaal polijsten inderdaad of met mezzo of wat ik eigenlijk ook best wel redelijk goed vind werken, is poor boys ssr, en dan in jouw geval ssr1, daarna glaze, en daarna wax, en dan adviseer ik collinite!

                      #18053409
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        Zijn ook hele nette producten !

                        #18053410
                        poetsmiep
                          Lid sinds:
                          14 August 2012

                          Probeer Quixx eens. Uitstekend product, heeft in Duitsland een keurmerk gekregen. Check VERWIJDERD DOOR MODERATOR eens. Goedkoper ben ik ze nog niet tegengekomen.

                          #18053411
                          sw_reijnders
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 October 2005

                            @poetsmiep wrote:

                            Probeer Quixx eens. Uitstekend product, heeft in Duitsland een keurmerk gekregen. Check VERWIJDERD DOOR MODERATOR eens. Goedkoper ben ik ze nog niet tegengekomen.

                            sounds like a whole lot of pooh to me :sleeping

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.