Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 september 2010 om 15:30 In reactie op: Garages zoeken en zoeken, maar wel op jouw kosten! #17728619
origineel gepost door mayhem
huh?waarom vraag je het uberhaubt???
ik betaal nergens voor als het het probleem niet oplost..
Nou okee dank je wel voor je antwoord. :thumbup
Kijk de garage vraagt mij te betalen, hoewel het probleem niet is opgelost.
Ik vraag mij dan af of ik gewoon bot kan zeggen, “Nee ik betaal niet want het probleem is niet opgelost”
Ik heb altijd netjes van alles betaald en vertrouw(de) op hun expertise. Nu ik een eigen auto heb en het geld zie verdwijnen, maar problemen niet opgelost zie worden, vraag ik mij dus af of terecht mag zeggen, “Nee, ik betaal niet” of dat dat mijn eigen scheef denken is en ik niet in mijn recht sta om dat te zeggen.14 september 2010 om 14:32 In reactie op: Astra H witte dunne rook bij vermogen vragen, licht schokken #17723205Voorwielen zijn nu opnieuw gebalanceerd en het getril is weg.
De witte rook is waarschijnlijk gewoon roet en ik heb een collega achter mij laten rijden en gevraagd of zij wat zag.
Ze gaf bij flink optrekken een 5 (van 10) qua rookontwikkeling en als ik normaal rijd is er geen rook te zien.
Dus ik laat het maar zo. Waarschijnlijk is het dan niks.
De auto loopt wat dat betreft goed en verbruikt niks zoals ik al in mijn beginpost had gezet.
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. :thumbupps. Het licht schokken is nog niet opgelost, maar als ik erachter ben dan laat ik het weten.
Ik heb nu precies hetzelfde als de topic starter. Alleen ik heb de dag dat het begon nieuwe stuurkogels gekregen.
De dag daarna brgon de auto te hobbelen bij 90/100 km/u. Toch maar even terug naar de bandenmeneer die dat vervangen heeft bij mijn Astra H.1 september 2010 om 17:52 In reactie op: Astra H witte dunne rook bij vermogen vragen, licht schokken #17723204Nieuwe ontwikkeling.
Gisteren heb ik te horen gekregen dat de voorste stuurkogels versleten waren en dat die vervangen moesten worden. Prima, ik had er al weleens van gehoord en heb dat gelijk laten doen.
Nu reed ik vanochtend en vanavond op de gladde A2 waar het normaal een genot is om op te rijden, vooral met de Astra H.
Voorheen gleed die over het asfalt, maar ik reed 90/100 km/u en de auto trilde continu heel erg vervelend en onregelmatig. Het is gewoonweg irritant te noemen.
Ik denk nu twee dingen 1; komt het doordat iemand een fout heeft gemaakt met de stuurkogels en het uitlijnen? Of 2; is het de motor, gezien het begin van mijn post en dat dat nog steeds actueel is.Ik heb natuurlijk gelijk wat testjes proberen uit te voeren zoals koppeling in met 100 km/u, maar het trillen was er nog steeds. Dus ik denk dan aan de stuurkogels.
En een andere snelheid, maar het trillen was daar ook aanwezig (80 km/u).
Het voelt een beetje alsof je een bobbel in alle twee je voorwielen hebt en ja, dat voelt natuurlijk heel vervelend bij 100 km/u enz. Maar dat is het niet.Wat moet ik hier nou weer van denken….
origineel gepost door de jong
Welkom…………..Kan alleen je foto’s niet bekijken……………………Sorry, ik had ze verplaatst naar een ander account en heb nu de foto’s opnieuw geupload. Nu zou je ze moeten zien.
31 augustus 2010 om 21:14 In reactie op: Astra H witte dunne rook bij vermogen vragen, licht schokken #17723202origineel gepost door wim-v6
Er word altijd eenzijdig gedacht over rook, maar zeker bestuurders van OUDERE diesel kunnen samem met mij beamen dat blauwe rook vaker komt door slecht verbranden dan MOTORolie verbranden.dan veranderd de zaak al een beetje ineens:
– Zwarte / grijze rook, (te rijk mengsel, dus Zuurstof te kort)
– Zwarte / grijze rook, (Extreem olie verbranden (vaak turbo probleem)– Licht blauwe / witte rook (wittig en heel dun) parafine, slechte verbranding
– Licht blauwe / witte rook (Motorolie verbranden, is dikker dan parafine rook)– donker blauwe rook, (slechte diesel verbranding, parafine)
– donker blauwe rook, (Lichte motorolie verbranden)– Witte rook, parafine verbanden
– witte rook, koelvloeistof verbrandenAls er koelvloeistof verbrand word, MOET dat nivo zakken, en dat doet ie niet.
Rook lijkt overigens gauw Wit in koplampen achter je.
Denk het eerder licht blauw is van de parafine.
Dat kan het volgende betekenen;
– Slechte injectoren
– te lage inspuitdruk
– sensorwaarde niet juist.
– Te lage compressie (hierdoor ontstaat onjuiste verbranding)Willem
Willem dank je wel voor je uitleg. Twee van de vier injectoren zijn vervangen en omdat de Astra in mijn ogen, keurig 1 op 23 rijdt zal dat het probleem misschien niet direct kunnen zijn, maar je weet maar nooit. Aan het einde van de rit heb jij er altijd nog meer verstand van dan ik.
De sensorwaarde. Begrijp ik het dan goed dat de boordcomputer een verkeerde beslissing maakt waardoor het mengsel niet klopt?
En hoe verkrijgt de motor een hogere compressie? Wat in de motor stuurt dit aan?
Dank je wel nogmaals voor je antwoord
origineel gepost door JoopvanBennekom
geen foutmeldingen/ storingslampjes?Hallo Joop,
Nee storingslampjes blijven uit en het uitlezen bij de garage heeft niets opgeleverd. -
AuteurBerichten