Garages zoeken en zoeken, maar wel op jouw kosten!

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Garages zoeken en zoeken, maar wel op jouw kosten!

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225931
    Vinc Astra H
      Lid sinds:
      31 August 2010

      Hoe zit dat nou?
      Als ik naar de garage ga (of welke autoreparatiepersoon dan ook) omdat er iets mis is met mijn auto, laten we zeggen als voorbeeld de motor schokt, dan geeft die autoreparatiepersoon aan wat zij denken wat het is. Dit doen ze op basis van hun ervaringen en expertise en op basis van een proefrit om het probleem vast te stellen. Jij blij want het probleem gaat opgelost worden.
      Het gaat 316 euro kosten want wij denken dat uw gaspedaal (de elektronica daarin) versleten is en daarom de computer in de auto verkeerde waardes krijgt. Prima, vervangen dan maar toch? Waarna de persoon in kwestie het onderdeel vervangt en een testrit maakt.
      En ja het probleem is weg en de auto rijdt weer rustig. Maakt u het geld over? Ja hoor is prima. (rib+lijf+weg)
      Je rijdt naar huis en inderdaad het lijkt erop dat het probleem weg is. Maar dan ben je bijna thuis. De auto begint weer te bokken. Het probleem is dus niet weg. Sterker nog, het zou weleens erger kunnen zijn dan met het oude gaspedaal.
      Super, dan maar weer, thuis aangekomen, bellen met de persoon die net het onderdeel en de test rit gemaakt heeft.
      “O nou dan moet u maar weer terugkomen, kunt u het probleem opnieuw creëren? Dan ga ik met de computer naast u zitten” Prima dienstverlening toch? Maar dan kom je op het volgende.
      Die 316 euro mag je wel betalen! Voor een onderdeel dat blijkbaar helemaal het probleem niet was!
      Zet dan het oude onderdeel weer terug en zeg “Sorry”!

      En dan kom ik op mijn punt uit.
      Gaat dat nu echt zo tegenwoordig? De garage denkt het te weten. Vervangt. En dan blijkt het niet zo te zijn, maar JIJ mag wel betalen. DAT KAN TOCH NIET?
      Dit maken jullie ook mee denk ik?
      Hoe gaan jullie ermee om? Pikken “we” dit? Is dit normaal?
      Elk voorbeeld is van toepassing in wat voor garage dan ook.
      HUN zijn toch de experts. Als HUN het fout hebben hoef IK toch niet de dupe te worden en te betalen ALSNOG!

      Sorry ben een beetje “aargh!” Mijn geld is niet hun geld, hoe graag ze het ook willen hebben!

      #17728615
      mayhem
        Lid sinds:
        13 June 2006

        huh?

        waarom vraag je het uberhaubt???

        ik betaal nergens voor als het het probleem niet oplost..

        #17728616
        BlackVec
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 February 2008

          Heb het ook gehad auto viel uit na 5 min en toen kreeg je hem niet meer aan de praat, computer was kapot maar het duurde even voor ze daar achter kwamen.
          3 bezoekjes aan de dealer en honderden euro’s verder probleem eindelijk gevonden, nou dat nooit meer, die zijn mij nooit meer terug ;)

          #17728617
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            en wat dan? zelf prullen? of naar een beun garage?

            #17728618
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Idd. probleem oplossen….en als het niet aan het pedaal ligt maar aan wat anders dan geld terug. Pedaal terug….

              En de rekening terug betalen, of eventueel de kosten van het andere kapotte ding verrekenen op de rekening.

              Dat hele uitlees gebeure is leuk, alleen als er in het display staat…gaspedaal potentio meter, hoeft het nog niet zo te wezen dat die gaspedaal ook echt de boosdoener is.
              kan best zijn dat er iets anders stuk is waardoor die storing ook naar boven komt.

              Jammer maar helaas, fouten worden er gemaakt en de nieuwere technieken maken je het er tegenwoordig niet makkelijker om.
              Een goeie expertise is vrij lastig. Je kan wel een goeie expertise doen, pas nadat je een heleboel dingen nagekeken hebt en heel wat nagemeten hebt. maar dat kost een hoop tijd. en ik denk dat jij daar ook niet vrolijk van wordt als je al die uren ook moet betalen.
              Daarom is het zo makkelijk om maar uit te gaan van wat je testkast aangeeft…..lekker snel klaar en hopen dat het goed blijft.
              In jou geval dus even niet.
              De garage zal vast niet moeilijk doen, en zowel kan je het altijd nog via de Bovag spelen als die garage daar bij aangesloten zit.

              #17728619
              Vinc Astra H
                Lid sinds:
                31 August 2010

                origineel gepost door mayhem
                huh?

                waarom vraag je het uberhaubt???

                ik betaal nergens voor als het het probleem niet oplost..

                Nou okee dank je wel voor je antwoord. :thumbup
                Kijk de garage vraagt mij te betalen, hoewel het probleem niet is opgelost.
                Ik vraag mij dan af of ik gewoon bot kan zeggen, “Nee ik betaal niet want het probleem is niet opgelost”
                Ik heb altijd netjes van alles betaald en vertrouw(de) op hun expertise. Nu ik een eigen auto heb en het geld zie verdwijnen, maar problemen niet opgelost zie worden, vraag ik mij dus af of terecht mag zeggen, “Nee, ik betaal niet” of dat dat mijn eigen scheef denken is en ik niet in mijn recht sta om dat te zeggen.

                #17728620
                Mijncorsa.nl
                  Lid sinds:
                  24 July 2005

                  Zijn ook allerlei wettelijke bepalingen voor…
                  Is het nieuwe gaspedaal bijvoorbeeld een verbetering aan de auto / een meerwaarde?
                  Zulke dingen wegen ook mee

                  #17728621
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ik had het met mijn motor ombouw. Ook natuurlijk andere remmen erop gezet, alleen ik had per ongeluk de linker en rechter klauw gewisseld. Daardoor met geen mogelijkheid te ontluchten.

                    Na vele dagen geploeter de garage gebeld en uitgelegd dat ik ze er zelf op had gezet. Werd de zelfde middag gebeld dat het ze ook niet was gelukt en moest wel effe €160 aftikken voor eindeloos lang ontluchten!

                    Dus ik hier op het forum foto’s plaatsen en iemand had al eerder gepost of ik die klauwen wel goed om had en ineens zie ik het op mijn eigen foto. Half uurtje werk gehad om ze om te draaien en te ontluchten, nou remmen als een trein!

                    Dus terug naar de garage dat ik het wel flink vond tegen vallen van hun als experts dat ze het met de neus er boven op niet hadden gezien!

                    Kreeg mijn volgende APK kado, en mag een keer effe op de brug klussen aan de wagen….

                    En zo heb ik er nog een, komt er op neer dat na vele weken “onderzoeken” mijn ECU kapot was. Garage wou €380 rekenen voor de uren. Heb uiteindelijk een kwart betaald, want ik had alleen gevraagd om uitlezen, meer niet!:fy1

                    Goede afspraken maken scheelt een hoop, maar in zo’n geval als dit kun je er weinig van te voren aan doen. Maar ik zou het zeker aankaarten! Succes!

                    #17728622
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Als je alleen vraagt om uitlezen………..en ze onderzoeken het ding meerdere weken…………Vraag je jezelf dan niet af van ………..hmmmmmzzzzz uitlezen is toch nietzoveel werk?

                      #17728623
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        origineel gepost door Fearless
                        Als je alleen vraagt om uitlezen………..en ze onderzoeken het ding meerdere weken…………Vraag je jezelf dan niet af van ………..hmmmmmzzzzz uitlezen is toch nietzoveel werk?

                        Natuurlijk!! Ik had ze meerdere malen gebeld, maar het verhaal wat ik toen kreeg (toen ik er zelf nog niet zo veel van wist) was dat ze hem niet konden vinden want het was een ouder type wat ze nog ergens onder het stof vandaan moesten halen. Toen hadden ze hem gevonden en brandde het kastje door…:sleeping

                        Toen waren we al een paar weken verder… :swear

                        Stom, want nu zou ik er wel raad mee weten ja!:fy1

                        Het was denk ik dit gevalletje wat me ertoe heeft gedreven om alles zelf te willen kunnen….:vertag

                        #17728624
                        2e-c14nz
                          Lid sinds:
                          5 June 2009

                          Dat is een heel vervelende situatie. Je moet het nu eenmaal maar treffen met een garage. Zo hebben we hier inde buurt een aantal adressen waar wij naar toe gaan met alle auto’s. Zowel voor onderhoud als keuring ed. Pas 1 keer gehad. Bleek een nokkenas sensor te zijn, achteraf… Gelukkig kwam de garage al met de optie om deze alsnog te vervangen en de kosten voor zijn rekening te nemen. Je moet het maar net treffen.

                          #17728625
                          dennis121
                            Lid sinds:
                            7 October 2009

                            ik denk dat vooral vooraf een goeie duidelijk afspraak goed is..
                            zodat je gezeik voorkomt :S

                            en een goeie garage scheelt ook wel..
                            een dealer heeft eerder schijt aan jou dan een plaatselijke garage..

                            ik ga zelf hier altijd naar een garage in de straat, is inmiddels ook al me vaste garage..
                            Van de week me auto heen gebracht voor olie lekkage..
                            heeft ie even onder de motorkap alles geinspecteerd.. bleek er van alles mis te zijn..
                            maar hij rekende welis waar 0 euro hiervoor!
                            bij een dealer ben je dan voor dit beetje werk al weer wat tientjes lichter, en ben je er niks verder mee!

                            #17728626
                            X-PloiD
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 April 2010

                              Tijd geleden had me ma een auto gekocht Clio type 1 voor een prikkie bij een eenmanszaakje in het dorp. Na ongeveer 2 weken was de waterpomp kapot, ondanks dat heeft hij die gratis vervangen zelfs geen uren niks gerekend ! terwijl er geen garantie op de auto zat en hij ook niet echt duur was. Verder is die auto nooit kapot gegaan.

                              Met mijn eigen Corsa heb ik geen van dit soort ervaringen meegemaakt tot noch toe zoveel mogelijk zelf vervangen altijd goed! Enja Corsa B uit 1994 1.4i 8v.. amper elektronica :wors

                              Wat er nie opzit gaat kan nie kapot !

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.