Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probeer toch eens een andere roter+ verdelerkap just to be sure.
ik heb het probleem ook gehad dat bij controleren van de ontsteking deze goed was. en toch het probleem in de onsteking zat hoe dan ook :hmmz Na vervangen van die 2 delen was het opgelostEdit: ik had de zelfde symptomen
Hij vonkte wel mooi gelijk maar te vroeg.
Achja je denkt snel te moeilijk terwijl het soms zo eenvoudig kan zijn haha
Bougiekabels zijn ook van die dingen inderdaad! Vooral als het allemaal wat ouder wordIs inderdaad een platte verdeler die je niet verkeerd kunt plaatsen. deze is ook niet los geweest..
Vind het ook een beetje een raar idee.. de centrale stift heeft wel aardig zijn weg door de rotor gewerkt en voor de rest zijn ze samen wel aan vervanging toe maar daar gaat de ontsteking niet eeuwig vroeg van staan dacht ik zo..
Ik moet wel zeggen dat ik de rotor nauwelijks door kon meten :hmmzKabels zitten zeker goed. niet los gehad maar ook nog een keer na gecheckt dmv ontstekings volgorde te volgen etc..
Ga een nieuwe set bestellen en dan laat ik het weten ;)
Problem solved!
Ik dacht ik sluit de 20se kabelboom eens aan op de ontsteking van de 18e…
starten lopen!
Probleem zit hem dus in de verdeler.. het ontstekingstijdstip staat gewoon te vroeg als die verdeler er op zit dus ik ben er nog niet helemaal over uit hoe en wat er in dat ding verkeerd zit.
maar ik bestel wel een nieuwe rotor en kap en dan zal het opgelost zijn dacht ik zo.Loopt nu dus op alles van de 20se kabelboom behalve de rotor, verdelerkap
Bedankt voor jullie reacties Haasje17 en Corsaboy
Het is een 2 rijige inderdaad.
Codenr FA staat er op.. Maar een set computer mag okk ( weet de code zo niet)Heb je er misschien nog een liggen?
Vanavond de 18e boom en toebehoren weer gemonteerd.
starten , lopen en lopen als een zonnetje .. blijft alleen niet stationair lopen met de bijbehorende stationair regelklep. als ik die aansluit slaat hij af stationair . los blijft hij bokkerig lopen. en met de stationair klep van de 2liter vliegt hij aangesloten meteen hoog in de toeren.. en met losgekoppelde stekker loopt hij strak 1800 toeren stationair.. klep van de 1800 kapot wss.. :hmmz
kan er prima mee rijden zonder aagesloten klep dus dat moet maar even zo!wat de 2 liter boom betreft
Toch echt op zoek naar een andere ecu.. :thumbBen ook bang dat mijn ecu uitgefikt is.
Ontsteking loopt compleet over de computer. Dus zal voornamelijk door de krukassensor geregeld worden… ( die ik 3 stuks geprobeerd heb)Kan hem inderdaad op de 1800 boom laten lopen.. Moet ik alleen even iets verzinnen op het brandstofpomprelais die is namelijk een beetje gammel en niet het zelfde als van de motronic kabelbomen
De sensoren van de 1800 zijn anders behalve. Gaskleppositie, koelvloeistoftemp. En de injectors..
1800 boom kan ik ontsteking zelf regelen..Bouw hem vanavond om. Maar houd mij nogsteeds aanbevolen voor een 20se 20seh ecu
-
AuteurBerichten