Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals CJX zegt, zodra er een stekker in de stekkerdoos zit wordt de klep uitgeschakeld, dus niet meer op de sleutel maar ook niet meer van binnen uit op je portier (van binnenuit op je portier kan ook alleen maar als de handrem er op staat). Je kan het dan alleen nog maar handmatig door de tiptoets van je achterklep in te drukken en gaat ie open of dicht. ik vind een goed en veilig systeem want dan gaat de klep alleen maar open als je er zelf buiten bij staat en dus kan zien of ie nergens tegen aan slaat. Geld ook voor de parkeersensoren achter. Deze gaan uit zodra er een stekker in zit. Wel krijg je dan een melding in je cockpit als je achteruit rijd dat deze zijn uitgeschakeld.
In de zomer in het buitenland heb ik nog wel eens gahad dat de gasveren zoveel druk genereren dat electrische klep niet meer dicht wil en halverwegen het sluiten er mee stopte. Soms met een beetje meeduwen lukt het nog wel anders toch helaas gewoon handmatig dichtdrukken wat erg zwaar gaat (alleen maar met extreem hete dagen of in de zon stallen). Laatse keer heb ik in het kabelsystreem siliconenspray voor betere smering gespoten en sindsdien niet meer dat probleem.
2006 Vectra 1.9 cdti 150 PK station, executive, DVD90
13 februari 2013 om 11:19 In reactie op: Grote remproblemen Vectra C station 1.9 CDTI 2006 #18098855Beste mensen, ik zou nog een reactie geven na het vervangen van de hoofdremcilinder.
Het vervangen van de Hoofdremcilinder was voor mij de oplossing.
Schijven zijn niet meer oververhit geen geklapper en het mooiste, ik kan ruim 150 km meer rijden op een tank.
Voorheen tussen de 750 á 800 km op een tankbeurt van 55 liter en nu ruim 900 tot 950 (bij een gemiddeld verbruik).
Als ik nu na een rit de boel controleer, heb ik geen kokende schijven meer en ze hebben allemaal wel zo’n beetje dezelfde temperatuur.Ik wil jullie dan ook hartelijk dank voor de positieve inbreng en adviezen.
Groet,
Frank
Beste mensen even een tussenstand,
Via de dealer op kenteken uitgevraagd welke Hoofdremcilinder en het blijkt dat vanaf 2006 de auto’s in het A-segment standaard zowiezo worden uitgerust met ESP.
via de Dealer koste deze € 356,- (TRW) en zat er een week levertijd op vanuit duitsland dus via internet besteld en binnen een dag ontvangen € 150,- (TRW)Vandaag gemonteerd wat wel een klusje is, niet moeilijk, maar je kunt er niet goed bij en zit allemaal vast met locktide en dan is het een heel gerommel in zo’n kleine ruimte.
Wat me opviel was dat er erg veel rommel zat in een van de 2 kamers van de hoofdremcilinder en twijfel dan ook of ie wel stuk is of dat deze door vuiligheid geregeld bleef hangen ondanks dat ik recentelijk de remvloeistof had vervangen.
Toch de nieuwe er maar op en de boel ontlucht en nu rijden maar.
De laatste tijd ging rechtsvoor de rem klapperen en happen binnen enkele kilometers door oververhitting. Vandaag meteen een goede proefrit gemaakt en nog niets geconstateerd. Tevens zijn er ook niet meer die grote themperatuur verschillen tussen de shijven zoals ik beschreef.Ik heb er een goed gevoel bij, nu een weekje rijden en dan laat ik het definitief weten!!
Groet,
Frank
Heren,
Dank voor de zeer bruikbare info en ben ook sterk van mening dat ik de Hoofdremcilinder moet vervangen en wil deze dan ook bestellen.
Maar dan de vraag Met ESP (electronisch stabiliteits programma tegen uitbreken en zo) of zonder ESP??
Er zijn namelijk 2 varianten te leveren en weet dus niet welke ik moet bestellen?Er zit géén knop in de auto voor in- of uitschakelen van de ESP, maar weet dus niet of het er nu standaard op zit??
kan ik op kenteken dit bij de dealer navragen of moeten ze dan onder de motorkap of uitlezen?Ik hoor het graag.
Groet,
Frank
Is het de hoofdremcilinder of het verdeelblok wat er achter zit want zoals ik kan zien gaat vanuit de hoofdremcilinder leidingen naar een verdeelblok waar weer vandaan 4 leidingen weglopen naar mijn weten naar de remmen??
Groet,
Frank
-
AuteurBerichten