Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Meet eerst het verschil op tussen de lengte van de centerkap en de lengte van de as die uitsteekt ..Als dat maar een paar mm is zou ik je as afslijpen tot +-1mm van de schroefdraad :thumb
welkom hier,
Tatoo’s en opel , een van de betere combinatie’s denk ik dan !
grtz
het is mss handig dat je een merk/type vermeld (of foto) waardoor we een beter zicht/gedachte hebben over omvang en gewicht van de betreffende boxen
grtz
@chriske wrote:
ik heb er voor onder mijn rekord e1 van KAW wel maar 55/35
heb daar een sop ebay een bod op gedaan , en had gewonnenschokdempers heb ik in engeland besteld SPAX , ook regelbaar in hardheid
was niet voor een ring af te slijpen , en was gelijk de enigste optie
voor rekord c heb ik al van weidner veren gehoord , maar waar of hoe te koop weet ik nietgrtz chris
weidners , vind ze maar eens , en als je ze vind zullen we maar zwijgen over de kostprijs :jerry
@Fearless wrote:
Denk dat er weinig met zulke veren rijden onder een Rekord….Moet je die prijs zien van alleen een set veren.
Ze pakken sneller een set Mercedes veren die ze naar hartenlust inkorten kunnen om op de gewenste diepte te komen :thumbupdaarom dat ik dan ook even wilde horen bij de rest , er bestaat nog steeds iets zoals prijs-kwaliteit . maargoed , het zou kunnen dat het best goede veren zijn.. who knows :D
En die veren afslijpen , heb het al meermaals gehoord maar hier heb ik toch ook mijn twijfels bij.er zouden toch wel mensen moeten zijn die ze onder C hebben zitten?
greetz
@Freestyler wrote:
Dat ze met de originele dempers kunnen, heeft met de TUV keuring te maken. Anders zou daar weer een aparte keuring voor moeten komen.
Maar trust me, het gaat niet met die verlaging. Sloop je zo je dempers mee.
Dacht ik ook al vandaar het ” :hmmz ” logo lol
Iemand die wat info heeft voor een 240 getrag (5bak) te plaatsen in een rekord c ?
thx
@chriske wrote:
is deze bij romijn mss een optie
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m813223389-opel-rekord-e-2-2e-voor-onderdelen-manta-ascona-kadett.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;u rekord c is daar toch ook aangepakt geweest
grtz
had ze al gecontacteerd ivm met deze wagen ;)
@chriske wrote:
denk als je een 2.2of 2.4 zoekt het gemakkelijkste een complete blok ( of auto )
zodat je alles al hebt
zeg dit juist maar omdat ik een 2.2blok gekocht die volledig uit elkaar lag wel voor een klein prijsje
maar heb wel al redelijk wa zoekwerk gehad voor alles te vindengrtz
Ben ik momenteel dus aan het overwegen. ook omwille van ze dan draaiende te horen/zien ;)
@jethro wrote:
Let wel, op de 2.4 staat ook op de zijkant 24.
De 2.2 heeft 20 op de zijkant staan, en zou dus gemakkelijk te veranderen tot 2.0.
Weet niet of de heren het hele blok aan de buitenkant gaan bekijken bij een keuring, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.ben momenteel toch aan het kijken voor een 2.2 of 2.4 maar toch bedankt om het nog even te vermelden ;)
@jethro wrote:
Wel manta2 geeft een goed advies, is wel veel duurder dan een 2.2 nemen en daar op het schuine vlak 2.0 inslaan.
Het is maar net hoe groot de geldbuidel is.Tja , ik had al een volledige revisie voorzien voor de 1.9 , maar voorlopig ben ik op zoek naar een 2.2 of 2.4 , wanneer deze in men bezit is post ik nog wel het project :thumb
Alvast bedankt voor de reacties allemaal ;)
Gewoon lekker gaan kijken en testrit doen :D
Ben je niet overtuigd , laten staan en verder zoeken ;)dan gaan we maar eens op zoek naar een leuk blok ;)
thx
@Slevin wrote:
Alle CIH motoren hebben hetzelfde onderblok. Dat wil zeggen dat de 1.6, 1.7, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4. De cilinderkoppen zijn wel verschillend.
Je zou een 2.0S er in kunnen leggen, dat is de grootste motor met carburateur. Maar let wel, op de zijkant van de blokken staat het motornummer met een verwijzing naar de inhoud. Dit zit zo goed als in het zicht, dus makkelijk te controleren.
Verder een 1.9 kietelen, misschien een andere cilinderkop met grotere kleppen en scherpere nokkenas maakt het blokje wel sneller. Maar verwacht geen wonderen. Ik denk als je 10 pk wint het al veel zal zijn.
wel , ik ga er toch over nadenken om eventueel een engine-swap te doen , 2.4 klinkt wel verleidelijk..maar mogelijk op carbu ?
En hoe zit het dan juist met aanbouwdelen en aandrijving?Alvast bedankt voor de reacties !
@jethro wrote:
Nou gaat iedereen roepen van zo moet het volgens mij………………………
Denk dat mijn gedachten daar wel bij aansluiten.
Het snelste en het goedkoopste is een 2.2 of 2.4 op de kop te tikken, deze eventueel aanpassen met een set dubbele Webers en sportauspuf.
Geld in de 1.9 steken heeft geen zin, das geld verbranden.
Maar koop wel een goed blok, geen versleten rommel van een ander.Dit is in belgië niet zo makkelijk om te doen.. Tenzij ze aan de buitenzijde er hetzelfde uitzien.. zo goed ben ik nu ook niet op de hoogte van de verschillende motoren+ hoe zit het dan met motorophanging , waterpomp en dergelijke ?? dan moet ik deze toch ook aanschaffen , passend op zulke motor ?
verder nog zat ik dan te denken aan de versnellingsbak , deze is een ori 4-bak handgeschakeld. ook niet ideaal ?Mensen mogen altijd hun ideeën zeggen , er zijn er misschien bij die er anders over denken ?
:thumbupiemand die dit kan verifiëren ? :thumb
nog mensen met ideeën ?alvast bedankt
grtz
@Fearless wrote:
De station van mij staat op c kadett veren
ori , of verlagingsveren van een c-dett en dan tevens met andere dempers of ?
alvast bedanktgrtz ;)
lekker thuis vanaf 21-12 tot 7-01 :thumb
@soepkiepe wrote:
bmw?
waarom geen opel meer dan?kleur staat je goed ;)
hoop alleen niet dat je ook de eigenschappen van die kleur krijgt :agent :angelben gefaald :hmmz
@Bart Hoedemaker wrote:
denk niet dat ze zo te koop zullen zijn, soms wel….
Je moet rekening houden met de hoogte van de auto als je hem volledig wil kunnen ronddraaien in de kantelbok, ook moeten de 2 uiteinden verbonden zijn met een stang aan de onderkant. Waar je het van maakt boeit niet, koker/buis allemaal goed, wel redelijke dikte nemen. Ook rekening houden dat de assen aan de 2 uiteinden wel recht tegenover elkaar staan, anders ga je de auto niet rond kunnen draaien.
je kan ze ook gewoon kopen hoor , maar meestal wel enorm duur voor hetgeen dat het is …
te duur , zoiezo
ik vind hem in ieder geval egt af :thumb zeker de streep op de zijkant met 3600 op , geweldig gewoon
@FnF_racer wrote:
klopt.
is de eerste animatie film ooit, die ik op de Nederlandse televisie zag: Spirited Away (Chinchiro’s Reis.)
is me altijd bijgebleven, en zag hem 6 maand geleden ongeveer weer op TV.
laatst gekocht bij de Media Markt.ik blijf het gewoon een mooie Japanse film vinden.
ben eigenlijk ook opgegroeid met Dragonball Z, en Gundam Wing.
dat waren serie’s die ik vroeger keek. vond en vind ik ook nog altijd vet. ;)eens zien of ik ze allemaal kan vinden, alle serie’s die ik vroeger keek (uit Japan dan.)
heb een tijdje terug ALLES van dragon ball , dragon ball Z en daragon ball GT kunnen downloaden , zelfs de films , was wel 17 GB in totaal maar da geeft niet :thumb
Van Gundam Wing wil ik ook alles terug vinden , maar dat zal wel wat meer moeite kosten denk ik dan :shock:je hebt altijd wel van die gekken rondlopen hoor .. maar als je zo begint te denken kan je niets meer doen of kopen dus
@cooperdude wrote:
Nog even over de W123-veren, die had ik onder mijn blauwe C-rekord zitten.
Moest vervangers hebben, veer afgebroeken…
Zat LPG en geluidsset achterin, redelijk zwaar achter dus. W123 veren(achterkant) op de kop weten te tikken.Deze veren zijn een stuk zwaarder qua uitvoering daarom moest ik, ondanks grotere gewicht achter, flink inkorten.
totaal iets van 3x een stuk afgeslepen hehehehe.ja die veren van een w123 zouden idd een stuk straffer zijn als die vn een rekord c. maar als ik het goed kan lezen kan je alleen de achterste veren gebruiken van een 123. maar dan zou ik ook nog wel iets aan de voorkant moeten doen…
Hier in België is de autokeuring op dat gebied ook een stuk strenger dan in nederland, dus met afgeslepen veren kom je hier echt niet de keuring door denk ik dan.. Was al aan het denken om een keer de originele veren mee te nemen naar een bedrijf die veren op maat maken en gewoon zeggen dat ik zulke veren moet hebben maar dan een stuk korter -
AuteurBerichten