Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou, hij zit er weer in! Na eerst met remmenreiniger schoongemaak te hebben, daarna met hoge druk schoongespoten en daarna flink wat Griffon PTFE erin. Met de hand draaien en dat ging al merkbaar soepeler. Daarna ingebouwd en even getest… geen piep.
Alle kapjes etc. er weer en net het handschoenenkastje gemonteerd. Daarna weer getest op verschillende snelheden en…. geen piep! En nu maar :praying: dat die piep ook echt even wegblijft.
Het inbouwen was met een half uurtje gepiept. Bedankt voor jullie hulp! :dank-u:
Pfff… ongelofelijk, maar hij is eruit. Uiteindelijk linksonder nog één schroef. In totaal dus 7. Wie dat ooit bedacht heeft…
Maar nu wil ik ‘m schoonmaken. Hij draait heel stroef. Allereerst met die remmenreiniger. Maar kan ik dat zo in dat ding spuiten? Of alleen langs de as? Binnenin zit die spoel en ik weet niet of die tegen die remmenreiniger kan?
[quote quote=18427512]Ik heb een PTFE spray van Griffon , of het droogsmeer is weet ik niet Het is een blauw spuitbusje met rode dop(met buisje) Heel goed spul , gebruik ik voor alles wat piept of kraakt[/quote]
Gevonden. Zij hebben maar één soort. Volgens mij hetzelfde spul als van WD40. Ik heb alleen nog een busje remmenreiniger besteld. Nou… dan moet het toch lukken denk ik.
Die remmenreiniger spuit je ook langs de as?
[quote quote=18427504]Ik heb hem zelf met PTFE spray (teflon olie spray) in gespoten Dat is een soort langdurige smeer olie , in plaats van WD40 wat eigenlijk geen olie is En dan heb ik die AS in gesmeerd + dat putje helemaal onderin de ventilator pot zeg maar , waar die as in uit komt Heb ik ook voldoende in gespoten Wel eerst de hele FAN schoongespoten met remmenreiniger en droog geblazen met compressor En nu loopt ie weer als nieuw[/quote]
Goeie tip. Ik heb ook een bus droogsmeerspray met PTFE staan. Bedoel je dat?
Ik ga ‘m eerst behandelen met WD40. En dan even aankijken.
Ik heb zo’n flexibele schroevendraaier besteld. Daarmee moet het wel lukken. Ik heb de koker voor de voeten eruit kunnen halen, maar ik heb al meer dan 4 schroeven verwijderd. De 6e ben ik nu mee bezig, maar dat lukt niet zonder flexibele schroevendraaier. Misschien zit er nog wel een 7e schroef ergens, volgens de engelse site. Wel een gedoe hoor. En dan maar hopen dat ik alles weer goed op z’n plaats krijg. Maar goed, het scheelt weer VOD geld.
Ik heb drie van de vier schroeven eruit, maar het kreng linksachter is een drama. Geen enkele schroevendraaier is lang genoeg, of misschien wel kort genoeg om erbij te kunnen. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Nee geen last van gehad. Wel van ergens een heel klein gaatje in het vloeistof koel systeem. Maar dat is geen kwaal. Wel een kwaal is doffe koplampen die ik om de twee jaar laat polijsten en de krakende rubbers in de winter. Die laat ik om de 4 jaar vervangen. Een keer de dynamo kapot gehad en alle remmen rondom laten vervangen. Ook de stangen aan de voorkant. Maar ja, dat krijg je na ruim 3 ton.
Goedemorgen,
Inderdaad, deze 2.2 automaat doet het nog steeds goed, ben er nog steeds erg happy mee. De Vectra heeft wel wat kwalen, maar als je daar rekening mee houdt, kan je dus een heel eind komen. Ik heb ‘m sinds 2010 en heb er zelf ongeveer 270.000 op gezet. Netjes de dealer beurten elk jaar en voor een vakantie met veel te verwachten kilometers een extra olie verversing. Ik moet daarvoor steeds veel moeite doen om de dealer te overtuigen dat ik het echt wel nodig vind… :-). Kortom, goed onderhouden en luisteren naar je gevoel als je iets geks hoort. Dan kan jij ook met gemak de 3 ton halen. Succes!
Ja grappig eigenlijk. Ik kom ook regelmatig een Vectra rijder tegen, maar nooit kan er een lachje af. Het is toch geen straf om nog steeds in een Vec te rijden…?
Het perfecte moment helaas gemist en staat nu op 277802.
Vectra C1 GTS uit 2004.
Mijn Vectra GTS 2.2 Z22yh van 2004: 274837. :applause01:
Gaaf! Ik heb dezelfde, maar dan in Black Pearl.
Vectra C1 GTS 2.2 direct uit 2004: 245104.
Na 25.000 alweer? Denk dat het iets anders is. Met deze koude temps is mijn blok ook wat rauw maar na 1 tot 2 seconden loopt ie wel normaal.
Sorry, heeft even geduurd. Net de rekening opgezocht. Distributieset vervangen op 3-1-2014 km stand 176092.
Vervangen:
– distributieset
– balans as kettingset
– pakkingentotaal voor 958,95 euro.
Dit dan?
http://www.ebay.nl/itm/Shark-Dachantenne-Hai-Antenne-fur-OPEL-Agila-A-Vectra-A-B-C-Zafira-A-/321205790165?hash=item4ac95b65d5:g:EsoAAMXQBkpSMDPq” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik zal vanavond even op de rekening kijken.
Klopt. Alleen de distri ketting inclusief wieltjes.
@Vectra-adept wrote:
Dank voor je reactie “tuinmeubel”.
Kun je een indicatie geven van de kosten voor het vervangen van alle relevante onderdelen in één keer?Het is alweer een tijdje geleden, ik dacht dat ik rond de 600 euro kwijt was.
De ketting is bij mij rond de 160.000 vervangen. Ik hoorde steeds langer het rauw lopen direct na de start, vooral tijdens koude dagen. Op advies van de VOD de ketting en alles daaromheen laten vervangen. Op mijn verzoek hebben ze de oude onderdelen bewaard en die lieten toch een aardige slijtage zien. Zelf weten natuurlijk, maar ik ga liever voor het zekere.
Ik gebruik geen led, maar velen hier wel. Ook zijn er oplossingen, maar die weet ik zelf even niet. Wordt wel beschreven in dit forum. Zoek maar op led + canbus.
iets induwen en dan een slagje draaien. Meestal linksom. Gewoon met beleid…
Bijna, bijna…
Ben nog 500 km verwijderd van de 200.000 ! Vectra C GTS 2004 2.2 Automaat.
-
AuteurBerichten