Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geen locatie en rit gegevens in de My Opel App?
In de My Opel app had ik de beschikking over de diensten Live Navigatie en e-Remote Control. Die werken prima. Alleen werden de kilometerstand en locatie van mijn auto niet automatisch bijgewerkt. Ook zag ik geen ritten, terwijl ik van een vriend weet dat dit wel mogelijk moet zijn.
Hoe heb ik dit opgelost – een waarschuwing vooraf
We gaan zo de app verwijderen van je telefoon. Sommige gegevens worden in de app bewaard. Als je al ritten hebt in de app stel die dan desgewenst veilig (Rijgedrag – Beheer uw ritten – Pijltje naar beneden – Exporteer uw trajecten).
Je hebt de gebruikersnaam en wachtwoord nodig van je My Opel account. Ook heb je de pincode van de app nodig. Als je deze niet (meer) weet, niet beginnen aan onderstaande oplossing.
Je bent een paar dagen de dienst e-Remote kwijt. Kan onhandig zijn bij het laden en het afkoelen van de auto. Heel jammer.
De oplossing
1 Verwijder de My Opel app van je mobiele telefoon.
2 Verwijder de bluetooth verbinding met de auto van je mobiele telefoon en in de auto (!!).
3 Controleer of gegevens en voertuigpositie delen aan staat in de auto.
4 Controleer of de Hotspot functie aan staat in IOS (Instellingen – Persoonlijke hotspot) of Android. Sta daarbij anderen toe om verbinding te maken. Zorg dat er een goed wachtwoord op zit!
5 Installeer de My Opel App opnieuw via de App Store. Opnieuw inloggen met je My Opel account.
6 Koppel je telefoon opnieuw aan je auto. Let daarbij dat je alle 3 de mogelijkheden aanvinkt (telefoon, audio en gegevens)!
7 Als het goed is gegaan kan je in de My Opel App zien dat er een verbinding is tussen je auto en internet via je telefoon. Ook zal je andere gekoppelde services zien, namelijk Auto-data en Live Navigatie. Geen paniek over het verdwijnen van e-Remote! Auto-data is de dienst die we nodig hebben voor het oplossen van het beschreven probleem.
8 In je startscherm van je app heb je rijgedrag als nieuwe optie. Ook worden de juiste kilometerstanden en je auto-locatie juist getoond.
9 Na een paar dagen (maximaal 9 begreep ik, heel primitief Opel!) krijg je vanzelf een bericht in je My Opel app dat de dienst e-Remote weer gekoppeld gaat worden. Staat er in slecht Nederlands (ik denk dat het Deens is of zoiets, hier zou Opel ook iets aan moeten doen), maar bedoeld is registeren (Registraere of zoiets staat er). Als je daarop drukt kan je een code aanvragen die je vervolgens via SMS ontvangt. Na het invoeren daarvan en je pincode is je dienst e-Remote ook weer gekoppeld. Dan heb je weer de gebruikelijke diensten.
10 Ik lees in dit forum dat niet altijd alle ritten worden geregistreerd. In de beschrijving van de dienst Auto-data (in de App) is te lezen dat de My Opel App altijd geopend (actief) moet zijn voor de gegevensuitwisseling met je auto. Beetje onhandig maar als je dat doet lijkt het goed te gaan.
Ook is het van belang dat de Hotspot functie in je telefoon aan blijft. Veel mensen zetten die uit vanwege beveiliging of accu verbruik, maar dan ben je dus een deel van de My Opel app functionaliteit kwijt.
Veel succes!
-
AuteurBerichten