Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het lastige van een Sport uitvoering is dat deze af fabriek 2 cm verlaagd is. Daarom moet je dus een platte einddemper hebben, ben ik achter gekomen. Maar die info is erg lastig te bemachtigen. Uiteindelijk maar via Ebay/Autoteilemann gedaan, daar kon je tenminste echt je model uitkiezen e.d. en maar 9 euro verzendkosten..
@liviu2004 wrote:
2BU – GM optie code.
Z20Q – kleur code.Wat bedoel je met “optie code”? Is dat een kleuroptie? Of heeft dat met uitrusting te maken, want in het boekje staat deze code achter “kleurcode:”?
De reden dat ik overigens zo huiverig ben om zomaar af te takken is dat bij mijn F-je er sluiting was geweest in de trekhaakconnector door een onhandige maat van me. En toen knapte de zekering niet en eindigde ik met een half gesmolten zekeringkast.. Dan heb ik liever dat er een relaismodule eraan gaat.. Dus mijn voorkeur gaat uit naar gescheiden voeding van de trekhaakconnector..
@Haasje17 wrote:
Je kunt het gewoon van de achterlichten aftakken zonder dat checkcontrole faalt.
Hoe zit dat dan? Er is toch ook passieve controle van de lampen, of kijkt deze alleen of de impedantie niet oneindig is?
Zojuist loop ik tegen weer een andere Bosal set aan, de 013-609, dit lijkt de juiste maar deze is voor een ’98 model, gaat dat werken?
@bart-gsi wrote:
een sport onderstel bij veel opels is 2 cm lager dan normaal.. maar als je een trekhaak hebt van een G dan past deze onder veel G`s ongeacht of deze lager ligt als een standaard versie
Wat ik bedoelde is als ik straks op vakantie ga en 75kg kogeldruk + 4 volwassen in de auto heb, of een 205/55 band dan de carrosserie raakt?
@arjontje wrote:
Er wordt wel vaker 205/55-16 onder de astra g gemonteerd.
Verder passen de 55 serie banden wel.
Geldt dit ook voor mijn Sport Edition II dan? Want ik geloof dat die 3cm lager op de weg ligt en ik ga er ook een trekhaak onder leggen?
3,99 zelfs voor de Shell-versie, daar liep mijn blokkie in m’n Astra F hiervoor op. Moet nu alleen nog uitzoeken hoe ik 10w40 helemaal uit de motor krijg, voordat ik ‘m van 5w40 voorzie.
Ik verbaas me een beetje over die 5w30, bedoel je geen 5w40? Ik heb er nu 205/50 R16 onder, maar die banden zijn zeer moeilijk tweedehands te vinden en een stuk duurder dan 205/55 nieuw (scheelt minstens 100 euro per set), vandaar. Trekhaak is inmiddels onderweg naar mij.
@bart-gsi wrote:
Is een ketting wel zo’n goed idee na de vele verhalen dat kettingen uitrekken??
Da’s pas als ze ver over specs zijn dat dat een probleem is toch? Wat ik begreep is alles om de ketting heen eerder versleten (en dan bedoel ik niet het motorblok)..
@Haasje17 wrote:
Je kunt ook zoeken voor een astra G met Z12XE heeft ook een ketting. En is lekker snel :P.
Ja, als ie in Luxemburg van een berg af dondert zeker.. :D
Ik wil niet hier mijn hele priveleven gaan posten, maar hou het er maar op dat ik niet zeker ben dat ik nog kan werken, ik moet dus rekening houden met twee scenario’s en verder rijd ik nogal wat vakantiekilometers met de auto en soms een caravan of aanhanger met huif (is dus wel eens een uitdaging met de motor die ik nu heb, dus 104pk+ is wel prettig). Als een ketting echt onzuinig is, kan iemand mij dan misschien vertellen hoe ik kan herkennen dat een Astra G afgeleverd is met metalen geleiders aan de distri?
De reden dat ik met een ketting wil, is dat ik verwacht dat ik binnenkort (weer) part-time werk heb in Amsterdam en dan is het veel KM rijden. Geen zin om elke 60.000 km weer in de garage te staan voor groot onderhoud. En bij bijna alle Astra G’s die je nu koopt vrees ik dat die wissel eraan zit te komen, omdat het interval met plastic geleiders 60k i.p.v. 90k is en je dus zo aan de beurt bent. Dan maar liever een met ketting die net vervangen is. Maar je moet dus niet misgrijpen omdat daarbij de kleppen ook gesteld moeten worden, ook weer een dure hobbie (1K ofzo). Andere optie is misschien een Astra G met metalen geleiders waarvan de distri recentelijk is vervangen, maar ik weet niet hoe je nu precies uitvind bij welke Astra er nu metalen en bij welke er nu kunststof geleiders op zitten a.d.v. typenummer en kenteken, vandaar dat ik dan maar voor distriketting ga. Ik ben er nu achter hoe het zit, alleen de Poolse Astra Classic II (een “G-tje”) komt met een 105pk Z16XEP https://translate.google.nl/translate?sl=pl&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fpl.wikipedia.org%2Fwiki%2FOpel_Astra_G&edit-text=” onclick=”window.open(this.href);return false; Ik meende dus ergens gelezen te hebben dat die met een ketting is, maar ik zal mij wel vergist hebben met de Z14XEP..
PS dennisnmgn88, een auto die meer dan een half jaar heeft stilgestaan is een drama, weet ik uit ervaring. M’n huidige auto had ook te lang stilgestaan, duurt lang voortdat je de condensproblemen met je verlichting, accupolen, CDV, trekhaak e.d. eruit hebt. Het is ook de reden dat ik de auto wel eens uitleen in de lente/zomer: beter voor het beestje als ie regelmatig rijdt en ik fiets graag, dus staat wel es tijdje stil.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst alleen naar de 104pk XEP-uitvoering zocht vanwege het verbruik. Maar later zag ik dat de mensen uit de Z22SE ook een mooi verbruik weten te halen. Misschien dat ik te veel op blauwe kleur focus, dat ik ze niet goed tegenkom, nog maar eens kijken dan. Het probleem is ook een beetje dat ik eentje zoek met max 150.000 op de teller, maar dat is precies het onderhoudspunt voor de ketting (als ze die naar 10 jaar nog niet vervangen hebben), dus veel kans op een zeepert.
Om nog op het topic te reageren (ik ben de poster hiervan ), ik ben de man IRL per ongeluk weer tegengekomen en tot de conclusie gekomen dat hij zelf ook opgelicht was bij de inkoop. Overigens rijdt dit Astraatje nog steeds, laatste APK (2 weken terug) zelfs zonder reparaties! Ik heb dus gewoon de mazzel dat de motor hiervan zo ijzersterk is, want hij zal nu wel minsten op de 235.000 zitten. Vakanties mee gedaan naar Duitsland (zelfs met caravan), België (zelfs met aanhanger met huif) en Luxemburg. Hij begint nu alleen wel z’n leeftijd te tonen (schokbrekers slijten snel en stabiliseert slecht na een garage-stommiteit).
Ha, wie zoekt die vind: een Vectra B1? met CMS C1 velgen gevonden (zelf zoek ik alleen een blauwe hatchback):
http://imganuncios.mitula.net/opel_vectra_b_1_6_16v_bj_1998_99186963611114648.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Staat prima toch? Nu alleen weten of de banden ook kunnen?theunm: ik ben hier ook geen expert in, maar een 185/60 R15 88T past niet onder een Vectra B2? Ik las net iets over Vectra B1, past ie daar wel op?
Ik heb ze nu namelijk op 4-gaats CMS C1 staan en die staan er vast leuk onder:
http://www.ityre.com/i/disks/1964.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;PS
Ik heb er trouwens ook last van dat m’n temp. sensor momenteel iets lager aangeeft dan dat ik normaal heb (los van de temperatuur buiten). Ik gok dat het contact met al die water meuk is gaan oxideren, het is natuurlijk ook de 2 na natste herfst ooit:
http://nieuws.weeronline.nl/twee-natste-herfst-ooit/” onclick=”window.open(this.href);return false;
( En misschien scoort de astrologische herfst nog wel hogere ogen.. )@Opeltje17 wrote:
Dan zou ik hem laten zitten, dus voortaan met de distributie wissel wel je thermostaat mee vervangen scheelt je een hoop narigheid ;)
Als de ophanging hetzelfde zit als de 1.6SZR van een F-je hoeft de distri er niet af, je moet alleen licht de kap van distri buigen en ‘t is geen fijne klus, maar kan wel.. (een 3 jaar terug met een maat van me gedaan, de originele thermostaat zat er nog op, bleek. 13 jaar oud, moet elke 6 jaar vervangen worden ofzo )
@Astra 1.4 NZ wrote:
ahzo, dus al die daar roest is, wat dan? + ik weet nie of ik het direct zou zien hoe het moet dus: hoe maak je die panelen los? Alvast bedankt mensen!
Plastic dopjes eraf wippen en met een Torxbit/schroevendraaier T25 (of was het nu T20) en goed opletten dat je alle schroeven los hebt (sommige zijn van die rotte zwarte weerhaakklikdingen, kan je niet schroeven, gaan mogelijk stuk, maar geeft niet) en niet te hard trekken, anders trek je je speakerconnector stuk. Pas ook op voor je antenneaansluiting. Bijna alles in je interieur kan je hiermee loskrijgen (behalve de spiegels en plafondhandle, dat zijn kruiskoppen). Had ik al gezegd dat je moet double-checken of je echt alle schroeven los hebt?
Kijk ook even onder je dorpelranden en til de vloerbedekking aan de bestuurderskant een stuk op (daar zat de rot van de Astra F1 1.4 die ik laatst heb gesloopt, je kon er dwars doorheen kijken). Mocht je verder achter je interieur willen kijken: wees een beetje voorzichtig met het plafond, dat is een soort karton.@Astra 1.4 NZ wrote:
Haha, ik dacht het al, maar omdak ik het niet loskreeg dat kapje dacht ik van how, dit is niet goed…
Dat kapje zit ook zo klote vast, dat je kans loopt ‘m deels af te breken.. Ik had gelukkig nog een ander kapje liggen destijds.. (nu ook weer trouwens )
2 april 2013 om 19:37 In reactie op: Astra F – paar vragen achteras / voortrein / grote beurt #18123601@muizenissen wrote:
Willem, thanks voor de reply. Ik heb me al flink rotgezocht, maar kom meestal Corsa en Manta projecten tegen ;).
Iemand nog tips? In de regio Alphen is bijna geen sloper te vinden die niet meer geld verdient met ‘t kweken van plantjes in de achtertuin van z’n sta caravan, dan met het effectief demonteren van auto’s..Ik neem aan dat je met ‘Alphen’, ‘Alphen a/d Rijn’ bedoelt: dan kan je misschien ‘Carmix’ in Woerden proberen, die hebben van alles op voorraad liggen. Of anders ‘Auto Recycling Nederland BV/Verweij’ in Lopik. Die laatste heeft vaak wel een aantal F-jes en andere Opels op het terrein staan (en stapelt ze niet op, zoals bij ‘t Vertrouwen in Utrecht) en e.e.a. op voorraad.
@xladage wrote:
Thermostaat idd, en aan je onderschrift te zien zit de achter je distributie, en die moet er dan af
Volgens mij hoeft de distributie er niet persé af, je moet alleen de kap wel wat verbuigen en het is een klote klus.. Als je de auto op een brug kan zetten scheelt ‘t een stuk, want dan kan je er vanonder beter bij (althans, bij een 8-klepper F-je)..
Ik zoek zelf nog de boekjes van een Astra F..
-
AuteurBerichten