Opgelicht door een louche autoverkoper

Forumindex Forums Modellen Astra Opgelicht door een louche autoverkoper

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 101 tot 111 (van in totaal 111)
  • Auteur
    Berichten
  • #17948335
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Ja, laten we ontopic blijven.
      Er zijn al best veel topics geweest over mensen die opgelicht waren door de verkoper. Laatst nog iemand, die een Tigra bij Dreef Auto’s had gekocht in Breda, teruggebracht vanwege alle gebreken en nu heeft een ander forumlid die Tigra. Ik fiets regelmatig langs bij Dreef Auto’s, vanaf mijn vriendin naar het centrum van Breda en er staan heel vaak veel te goedkope auto’s.

      Er zou eigenlijk een soort zwarte lijst moeten komen waarop we die bedrijven hier op een rij kunnen zetten. Is dat toegestaan? Ik kan er zelf namelijk ook nog wel een paar noemen.

      #17948433
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Als een auto TE goedkoop te koop staat, moet er toch een lampje gaan branden of niet????

        t apparaat kost niet voor niks weinig, maargoed, Krenterige nederlanders die we willen zijn willen voor een duppie op de 1e rang zitten.

        ik heb mijn Vectra toen ik m kocht niet gekocht vanwege de voordelige prijs, het was een van de duurdere die toen te koop stond, met weinig kilometers (aantoonbaar NAP en onderhouds historie), maar wel partikulier.
        Ik heb er echter geen Spijt van dat ik wat meer heb betaald hoor, heb heel wat van deze V6en gezien, en dit was dan ook de mooiste en Beste die er te koop was, die ochtend had de verkoper hem op MP gezet, en die middag had ik m gekocht, De moed was me de avond voor dat ik deze kocht al in de schoenen gezakt, had mijn Astra al verkocht namelijk, en zou die zondag opgehaald worden.

        Combo was wel een koopje, maar dat kwam ook een beetje doordat de verkoper er vlot vanaf wilde (ivm vertrek naar buitenland, en nog een andere auto had.
        De combo’s B met benzine motoren die er stonden waren veelal ’93 ’94 ’95ers, die stonden voor een 2200 t/m 2700 euro te koop.
        De Mijne Kwam op een zaterdag morgen op MP (7:40 werd de advert geplaatst), een Combo uit 1998 (B2 dus), in Comfort uitvoering, en dus met electrische ramen, stuurbekrachtiging, stoelhoogte verstelling, getint glas, meegespoten voorbumper, en Centrale vergrendeling met Safe-Lock, als extra een Standkachel, deze stond zonder foto, voor 1900 euro.
        Ik belde de beste man om 7:42op om te komen kijken, en kon gelijk naar m toe, en een uurtje of 2 later was ie in mijn bezit.

        Willem

        #17948434
        kwuyts
          Lid sinds:
          27 October 2011

          Met het aanmaken van een zwarte lijst moet je wel wat oppassen..
          je mag niet zomaar iedereen (en dus ook geen garages) “zwart” maken op internet.

          Maar ik denk wel dat het mag indien er niet specifiek vermeld wordt dat het een zwarte
          lijst is, en dat er geen garages afgekraakt worden.

          Noem het eerder een advies topic … :thumb

          #17948435
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Uitiendelijk zijn alle handelaren brijwel gelijk, ze willen allemaal voor een mooie (gunstig voor hun) prijs van hun waar afkomen.

            en dat verloopt bij de een makkelijker als de ander, als je een beetje service verleend, ook qua garanites denk ik dat je dan uiteindelijk meer zal verdienen dan een die iedereen met een kluit het riet in stuurt.

            als je meer auto’s verkoopt met minder winst per auto verdien je vaak meer, dan als je minder auto’s verkoopt met meer winst per auto, daar willen de meeste handelaren niet aan, die willen in zo kort mogenlijke tijd zoveel mogelijk geld binnen harken.

            Als je gaat Sjoppen voor gebruikte auto’s moet je eigenlijk Altijd Kennis mee nemen, dan kan je zelfs bij de grootste prutsers GOEDE auto’s vandaan halen….

            Willem

            #17948436
            xladage
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2008

              @wim-v6 wrote:

              Als een auto TE goedkoop te koop staat, moet er toch een lampje gaan branden of niet????
              Willem

              Ja idd, het motor management lampje vlak nadat je hem gekocht hebt ;)

              #17948437
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                haha Gebeurt maar al te vaak, ja of deze brand heel toevallig helemaal NIET, ook niet bij op contact zetten.

                KIJK daar ook ALTIJD naar!!!!!!

                Willem

                #17948438
                FamilieVectra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 September 2014

                  Óf het ABS lampje aan de olie druk schakelaar hangen….
                  was bij mijn vectra gedaan…

                  #17948439
                  theunm
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    @FamilieVectra wrote:

                    Óf het ABS lampje aan de olie druk schakelaar hangen….
                    was bij mijn vectra gedaan…

                    weet niet of dit na 3 jaar nog een probleem is.

                    misschien eerst even kijken hoe oud een topic is staat rechts boven :cry

                    #17948440
                    FamilieVectra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 September 2014

                      Haha…..je hebt gelijk…..

                      even over heen gelezen….. :sleeping

                      #17948441
                      touro_louco
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 May 2011

                        Om nog op het topic te reageren (ik ben de poster hiervan ;-) ), ik ben de man IRL per ongeluk weer tegengekomen en tot de conclusie gekomen dat hij zelf ook opgelicht was bij de inkoop. Overigens rijdt dit Astraatje nog steeds, laatste APK (2 weken terug) zelfs zonder reparaties! Ik heb dus gewoon de mazzel dat de motor hiervan zo ijzersterk is, want hij zal nu wel minsten op de 235.000 zitten. Vakanties mee gedaan naar Duitsland (zelfs met caravan), België (zelfs met aanhanger met huif) en Luxemburg. Hij begint nu alleen wel z’n leeftijd te tonen (schokbrekers slijten snel en stabiliseert slecht na een garage-stommiteit).

                        #17948442
                        smoke_soldier
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 September 2011

                          whahahaha Geweldig! :jerry

                          die gekke opeltjes toch :thumb

                        11 berichten aan het bekijken - 101 tot 111 (van in totaal 111)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.