toppertheo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 147)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 280 nokkenas op standaard motor mogelijk? #17863793
    toppertheo
      Lid sinds:
      3 February 2006

      bedankt voor de reactie.

      klopt inderdaad de 280 is een road/rally nokkenas van kentcam maar de 310 graden nokkenas kan ik geen merk op vinden maar maakt dus niet uit want werkt dus toch niet.

      kan ik de hydro stoters nu beter vervangen voor vaste stoters of maakt dit helemaal geen verschil en moet ik de hydro’s gewoon weer terug plaatsen?? (heb namelijk nog een setje vaste stoters liggen).

      alvast bedankt voor de reacties.

      groeten Theo.

      In reactie op: dweilen opde weg #17831341
      toppertheo
        Lid sinds:
        3 February 2006

        begin eerst maar met uitlijnen dat zijn de kosten niet en weet je zeker dat dat goed is want als je stuurstangen net niet goed staan afgesteld is het net of je altijd op glad wegdek rijd en word je inderdaad bij kleinste rukje wind of spoorvorming alle kanten opgeslingert.
        stel dat het niet aan de uitlijning ligt dan zien de mensen die kunnen uitlijnen vaak erg snel wat het dan wel is.

        ik zelf heb ook een rekord E1 en vind het totaal niet een slappe zwabber bak.

        ook kunnen slechte kwaliteit of oude hard geworden banden een rol spelen bij de spoorvorming/ dweilen.

        loopt de 1800 nu met mijn oude cillinderkop??
        heb je de kop nog gecontrolleerd en rubbers vervangen enz??

        groeten Theo.

        In reactie op: gas installatie #17831781
        toppertheo
          Lid sinds:
          3 February 2006

          gewoon even in de senator stappen en naar herenveen rijden naar Arie Schouten en daar even praten.
          ben er met mijn senator 3.0 van 1985 ook heen geweest en kan voor 1400 euro een complete normale gasinstalatie ingebouwd en rdw afgemeld krijgen.
          maar hij bouwt tegenwoordig ook gasdamp injectie systeemen (nieuw type gassysteem en beter dan normale G3 instalatie) in voor een zeer scherpe prijs (volgens mij iets minder dan 1900 euro voor een senator 3.0).
          voordeel van gasdamp injectie is dat hij geen vermogens verlies heeft en bijna net zo zuinig is als op benzine dus reken maar 1op 9 ongeveer en met normaal gas 1 op 6 ongeveer dus die gasinjectie is snel terug verdient. :wors

          ik zelf ben nu ook bezig met mijn senator op gasdamp injectie te zetten. :wors:thumbup

          groeten.

          In reactie op: overbrenging achteras #17800813
          toppertheo
            Lid sinds:
            3 February 2006

            ik heb dus waarschijnlijk een 3:7 (volgens Ghanz) het klopt namelijk wel aardig dat ik bij 80 ongeveer 1700 rpm draai.
            als ik een 3:45 diff pak kom ik dan niet telaag in toeren bij de 120km/h ??

            ik heb namelijk een sper liggen maar nog geen diff en weet dus nog niet naar welke verhouding ik moet zoeken.
            ik gebruik de auto straks voor dagelijks en maak het meest snelweg kilometers dus laag in toeren mag wel maar weet niet wat TElaag is :hmmz

            bedankt voor de reacties.

            In reactie op: sper vraagje #17710856
            toppertheo
              Lid sinds:
              3 February 2006

              ik had net een helder idee :o :jerry

              heb de getallen even in google in getypt en kam uit dat het een 45% sper is voor een omega/ monza/ senator enz
              dus de senator gaat een sper krijgen king:

              bedankt voor het meedenken.

              groeten Theo.

              In reactie op: sper vraagje #17710855
              toppertheo
                Lid sinds:
                3 February 2006

                zou mooi zijn als je dat zou kunnen controleren,
                ik heb een senator die wel een sper kan gebruiken en heb ook een rekord-E of kadett-C die wel een sper mogen maar heb geen idee hoe ik kan controleren waar hij voor geschikt is.
                45% had ik al gegokt omdat er S45 op staat maar hij kan toch ook verzwaard zijn met extra platen ofzo voor meer % sper??

                groeten.

                In reactie op: sper vraagje #17710853
                toppertheo
                  Lid sinds:
                  3 February 2006

                  ik heb een sper liggen en weet ook niet waar deze van is.
                  misschien weet iemand of deze sper in een grote as (commedore/ senator/ monza) moet of dat hij in een kleine as (kadett/ manta/ascona) hoort, of past hij in bijde type assen??

                  hier de foto’s :kewlpics

                  Uploaded with ImageShack.us

                  Uploaded with ImageShack.us

                  Uploaded with ImageShack.us

                  Uploaded with ImageShack.us

                  hoop dat iemand me meer kan vertellen over deze sper.

                  alvast bedankt voor de reacties. :wors

                  In reactie op: mv6 5bak schakel #17795902
                  toppertheo
                    Lid sinds:
                    3 February 2006

                    auto is naar de sloop gegaan dus moet je bij de sloop vragen of zemotor verkopen willen.
                    staat op de sloop in steenwijk bij prins autosloop, er zaten stukken metaal en alluminium bij de gasklep dus er zal behoorlijk schade aan het blok zijn.

                    In reactie op: mv6 5bak schakel #17795899
                    toppertheo
                      Lid sinds:
                      3 February 2006

                      is dit dan een gewone R25/ R28 bak of is het wel een versterkte versie ofzo??
                      kan namelijk genoeg omega x20xev schakel bakken krijgen/kopen maar heb daar genoeg van liggen dus geen intresse maar als de mv6 bak beter is dan kan ik hem wel op voorraad leggen.

                      groeten.

                      In reactie op: geen oliedruk na revisie 2.2 #17789420
                      toppertheo
                        Lid sinds:
                        3 February 2006

                        heb je het kunstof afdicht dopje wel voor in de nokkenas gedaan, daar bij je distributie aan de voorkant???

                        In reactie op: digidasch geen dag en tonnenteller meer #17787887
                        toppertheo
                          Lid sinds:
                          3 February 2006

                          [rquote=1831803&tid=139646&author=GSE]Tandwiel kapot in de aandrijving komt vaker voor,volgens mij past de aandrijving van een kadett GSI ook…

                          Ff omwisselen en klaar..[/rquote]

                          welk tandwiel bedoel je dan??
                          die in de bak of die in het daschboord??
                          de gewone teller doet het nog wel dus weet wel hoe hard ik rijd.
                          vanuit de bak gaan er alleen electrodraden naar voren en geen kabel aandrijving voor een teller en zie ook nergens een aansluiting voor een kabel aandrijving.

                          alvast bedankt voor de reacties.

                          In reactie op: senator geen warme lucht meer uit kachel #17783172
                          toppertheo
                            Lid sinds:
                            3 February 2006

                            iedereen bedankt voor de reacties!!

                            vanmorgen de slangen even los gahad en de tuinslang op de retourleiding aangesloten en kwam vanalles uit.
                            toen de luchtslang van de compressor er even opgehad en flink wat lucht er door heen geblazen en toen weer de tuinslang er op en kwam nog wat prut uit en alles weer netjes met koelvloeistof afgevuld en werd direct lekker warm.

                            heb vandaag met paar vrienden door de buurd gereden (doen we elk jaar met oud en nieuw) en ik had ze al gewaarschuwd dat ik geen goede kachel had dus zaten ze goed in de kleren maar heb de kachel hooguit 5 minuten op voluit gehad en toen klaagden ze al dat het te warm werd en moest de kachel op kouder.

                            kortom: kachel is super en krijg het meer dan warm genoeg dus mensen die het niet warm kunnen krijgen in de senator die hebben vast iets niet goed zitten.

                            iedereen bedankt voor het mee denken :wors

                            In reactie op: Zuigers #17749419
                            toppertheo
                              Lid sinds:
                              3 February 2006

                              als het gat 95mm is dan gaat een zuiger van 96mm daar nooit in passen dus zeker weten opboren :vertag

                              In reactie op: oliepompdeksel #17726240
                              toppertheo
                                Lid sinds:
                                3 February 2006

                                dan gelijk ook maar een vraag van mij:

                                heb een C30NE en heb nog een diesel deksel liggen, is het verstandig om dat diesel deksel daarop te zetten of heeft dit bij een 3.0 geen zin omdat dat al een goed deksel is??

                                groeten.

                                In reactie op: 16S ombouwen naar injectie #17721401
                                toppertheo
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2006

                                  Dennis HAD een D nokkenas maar die was ook niet goed en HEEFT nu een H nokkenas er in (die heb ik hem tenminste mee gegeven).

                                  ik heb zelf voor een paar maand terug een compressietest gedaan bij zijn motor en die was prima en de motor rookte niks en hij had ook geen appart olie verbruik ofzo alleen een flinke tik in de kop vandaar dat er besloten was om alleen de kop te wisselen.
                                  voor de kop wissel geen carterdruk en ook niet roken er na wel roken.

                                  kan er zelf ook niet alles van vertellen omdat ik de auto 3 maand terug voor het laatst gezien heb en alleen telefoonisch contact gehad heb met dennis dus ga uit van het verhaal wat hij mij vertelde.
                                  ben er dus ook niet bijgeweest met ombouw cillinderkop, nokkenas en heb de lagers er ook niet ingezet dus wie weet wat er allemaal gebeurd is.
                                  heb nu eerst een goede 1600 motor gesponsort zodat hij weer rijden kan en dan moet er maar eens serieus naar de 2.0 gekeken worden want weet het nu ook niet meer, of de zuigerveren moeten gebroken zijn of vast zijn gaan zitten want iets anders kan ik me haast niet bedanken en dan nog het probleem van de lage oliedruk :hmmz :hmmz

                                  groeten Terug

                                  In reactie op: 16S ombouwen naar injectie #17721399
                                  toppertheo
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2006

                                    origineel gepost door henk 400rr
                                    Dat kan, maar zoals vaak gezegd, de 2.0E nok is niet echt gemaakt voor vaste stoters, echt mooi en strak zal hij d’r niet mee lopen, maar onmogelijk is het niet.

                                    heb toch maar andere hydro’s geregeld om gepruts te voorkomen.

                                    weet wel dat je vaste niet zomaar kunt vervangen voor hydro’s omdat de nokkenas vaak geen olie groef heeft.

                                    Dat heeft niks met elkaar te maken, dus je bent foutief geïnformeerd.

                                    tip is wel even achterin het oliekanaal een opstaande rand te zetten(busje inslaan), dan blijft er wat meer olie in de kop zitten, sommige nokkenassen vinden dat erg lekker en dat heeft weer wel met het aanwezig zijn van de groef of niet.

                                    ik heb het over de groef die op het uiteinde van de nokkenas zit en die onder een lagerkap komt te zitten, een groef van ongeveer 2mm breed over de hele diameter van de as dus in het midden rond om op het deel van het lager. ik meende dat deze voor de hydro stoters was maar dat is dus blijkbaar niet zo.
                                    nu heeft een kennis van mij (DE MENACE hier op het forum) een 2.0E met een 1900S kop er op en daar zit een 1900E nokkenas in.
                                    nu had de 1900S nokkenas geen groef en de 1900E nokkenas heeft wel een groef.
                                    kan het daardoor komen dat het lijkt dat de cilinderkop vol olie komt te staan en daardoor olie er uitgooit via het carterontluchtings slangetje??? :hmmz

                                    lees anders het verhaal van DE MENACE hier paar topic’s onder mijn topic maar eens.
                                    zal verhaal even kort vertellen:
                                    2.0E liep niet lekker maar wel goed compressie alleen flinke tik in de 2.0E kop. een 1900 kop gereviceerd en wilde deze een keer plaatsen maar vorige week lager schade en blok er uit gehaald nieuwe lagers er in en toen gelijk andere kop er op gezet.
                                    nu rookt de motor als een gek doordat er olie via carterontluchting slang de inlaat in komt en daarbij komt dat hij zijn olie druk niet vast kan houden bij stationaair toerental, nieuw oliepompdeksel gemonteerd geen resultaat.
                                    kan dit hele gesukkel door de nokkenas en de groef komen????

                                    groeten.

                                    In reactie op: 16S ombouwen naar injectie #17721396
                                    toppertheo
                                      Lid sinds:
                                      3 February 2006

                                      bedankt voor de reacties.

                                      ik baal hier best wel van want nu kan ik mij dus wel weer afmelden bij de dragrace in drachten want wil niet voor L#L staan.
                                      ik had verwacht dat ik met zo’n setup zeker met de M3, de evo’s en de impreza’s mee zou kunnen komen maar dat was dus iets te veel verwachting :cry

                                      de brandstof pomp wilde ik gewoon laten zitten en die bout van dat waterkanaal zal ik even paar keer flink in de kruipolie zetten zodat in het weekeind de kans op los gaan groter word. (bedankt voor de tip van dat water kanaal :thumbup :thumbup)

                                      even andere vraag:

                                      heb bij mijn eigen 2.0E motor een paar hydro stoters die niet lekker meer zijn, kan ik nu gewoon de hydro’s vervangen voor vaste stoters zonder dat er iets geen olie meer krijgt ofzo??
                                      weet wel dat je vaste niet zomaar kunt vervangen voor hydro’s omdat de nokkenas vaak geen olie groef heeft.

                                      alvast bedankt.

                                      groeten Theo.

                                      In reactie op: 16S ombouwen naar injectie #17721391
                                      toppertheo
                                        Lid sinds:
                                        3 February 2006

                                        :hmmz lijkt er op dat ik de eerste word in nederland die ooit injectie op een 1600 zet :hmmz :hmmz

                                        kom op, er is vast wel iemand die dit ooit eerder gedaan heeft en of iemand die dit ooit gezien,gehoord of gelezen heeft :vertag

                                        kan een 16s op standaard 2.0 injectie of kan dit niet :wors :wors

                                        alvast bedankt voor de reacties.l

                                        In reactie op: startmotor 2.0E vs 2.4. (beetje spoed :-) ) #17721286
                                        toppertheo
                                          Lid sinds:
                                          3 February 2006

                                          heb op mijn 2.0E een 2.4 startmotor en dat werkt prima!
                                          heb op mijn andere 2.0 met webers een startmotor van een 3.0E 6 cilinder en dat werkt helemaal prima :o
                                          dus kan allemaal opelkaar alleen zit er verschil in vermogen van de startmotor zo heeft volgensmij zo uit mijn hoofd een 2.0E een startmotor van 0.8KW en een 2.4 een van 1,2KW

                                          groeten.

                                          In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712586
                                          toppertheo
                                            Lid sinds:
                                            3 February 2006

                                            ik heb ook een volvo 850 2.5 20v maar heb geen turbo versie, ik rijd op gas G3 en heb net iets meer dan 5,5 ton gereden en motor loopt nog steeds dikke prima en verbruikt geen olie, kortom super blokje :thumbup
                                            viel mij wel op dat ondanks dat het een volledig allu blok is dat hij er toch nog flink in weegt.
                                            zag dat je de 960 motor al kaal gehaald hebt maar als je hem nog hebt dan kunt je de gasklep van de 960 op de V70 motor zetten want die heeft niet de ristrictor op de klep zitten die de V70 wel heeft en dus krig je een groter doorlaat wat weer beter is voor de PK’s ;)

                                            stoer project :wors :wors

                                            groeten.

                                            toppertheo
                                              Lid sinds:
                                              3 February 2006

                                              de viscokoppeling moet weerstand geven als je er zelf aan draaid en als je hem een slinger geeft dan mag hij niet zomaar een paar keer rond mogen draaien maar na een halve slag rond moet hij ongeveer weer stil staan.

                                              groeten.

                                              In reactie op: wie weet hoe het gaat #17700457
                                              toppertheo
                                                Lid sinds:
                                                3 February 2006

                                                ik heb een stuk of wat onderdelen van jou laatste C kadett liggen en mijn collega heeft de kale caroserie met de assen, De motor en bak zijn naar een ander gegaan dus beetje bij beetje blijft de kadett toch leven ;)

                                                groeten Theo.

                                                In reactie op: mijn rekord 3.0 berlina #17693288
                                                toppertheo
                                                  Lid sinds:
                                                  3 February 2006

                                                  ben gister nog even met de omega bezig geweest.
                                                  heb even een zekering in nr 16 gedaan (na een tip op een ander forum) en hoor nu de brandstofpomp wel draaien, toen de dikke rode draad van de computer gevolgd en die zat los op de accuklem en er zat roest op, dus deze even schoon gemaakt en toen sleutel omdraaien en direct mooi lopen :jerry
                                                  even een beetje warm laten draaien en toen de het erf op en neer.
                                                  loopt mooi en is vergeleken bij de rekord erg stil, wel vind ik het vermogen erg tegen vallen, bij stilstand volgas wegrijden dan slippen de bandjes niet eens en je krijgt ook geen duw in de rug ofzo als iets hoger in de toeren komt en hij schakelt erg snel over naar de volgende versnelling waar hij ook weer vrij laag in toeren blijft, is dit normaal met een automaat of moet zo’n C30NE automaat echt wel vlot van de plek willen en bij optrekken de bandjes wel rond kunnen krijgen?

                                                  heb nu wel even een ander probleempje :oops: had een paarkeer op en neer gereden en wilde de omega even onder de kap chekken of alles nog goed was en de motor liep mooi en ik deed de motorkap weer dicht maar niet in de tweede vergrendeling want de omega moest de brug weer op.
                                                  ik liep naar de voorste deur en pak de klink beet en TJIEP alles op slot en de motor liep nog maar ik kon niet meer de auto inkomen, gelukkig kon de motorkap nog wel weer los en heb ontsteking kabel er maar uitgetrokken en accu pool los gedaan want het begon natuurlijk net te regen en nu staat de omega nog mooi buiten en overmorgen maar weer eens kijken of ik hem weer los kan krijgen.

                                                  groeten.

                                                  In reactie op: mijn rekord 3.0 berlina #17693287
                                                  toppertheo
                                                    Lid sinds:
                                                    3 February 2006

                                                    origineel gepost door GSE
                                                    Eigenlijk heb je geen flikker aan die test omdat je blok al een tijd niet gelopen heeft en omdat alles niet op bedrijftemp is,het enigste goede wat je aan die compressie test hebt is dat je weet dat alle cilinders ongeveer net zo goed zijn,maar 13/14 bar is erg veel voor een serie motor.

                                                    volgensmij heb je juist wel veel aan zo’n compressietest want ook al is de motor koud en heeft tijd stil gestaan dan nog zie je per direct of er iets mis is met de motor of niet en dan bedoel ik voor namelijk de afdichtingen van zuigerveren en de afdichting van de kleppen en dit is nou juist dat gene wat je weten wilt als de motor een tijd stil gestaan heeft want er kan roest vorming zijn ontstaan op de cilinderwanden/ zuigerveren of door vocht in de in/uitlaat kunnen de kleppen verroest zijn en dus niet goed afdichten.
                                                    als je dus met een koude motor goede tot redelijk goede compressie meet dan kun je er wel vanuit gaan de motor nog goed is, wat is er anders dan bij een compressietest met warme motor???? dan meet je toch ook gewoon of alle cillinders zelfde druk hebben en aan de hand daarvan bepaal je of de motor nog goed is, alleen bij warme motor kun je dan nauwkeuriger meten.

                                                    13 a 14 bar is volgens mij heel normaal hoor want meet deze waarde veel vaker bij standaard motoren, mijn c kadett 2.0E zelfs 14,5 bar.
                                                    als de motor in goede conditie is en nog goed loopt dan zitten de meeste auto’s rond deze waarde, de volvo van mijn vriendin heeft 550000km gereden op gas :o en heeft op alle cillinders 13 a 13,5 bar en dat is een normale standaard motor.

                                                    groeten.

                                                    In reactie op: mijn rekord 3.0 berlina #17693283
                                                    toppertheo
                                                      Lid sinds:
                                                      3 February 2006

                                                      heb terplekke een compressietest gedaan en op alle cilinders 13 tot 14 bar dus prima lijkt mij.
                                                      de motor gaat toch wel uitelkaar ivm de staat van de keringen en pakkingen en vervang dan ook gelijk de kleprubber en slijp de kleppen opnieuw in zodat ik straks probleemloos op gas kan rijden.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 147)