Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klinkt veel belovend. Misschien daar eens voor kijken.
Hoewel ik de auto die ik proefreed nogsteeds fijn vond rijden. Alleen gaf die nogal roet en een zwarte uitlaat. Zou dit heel erg zijn of gewoon wat ophoping dat met een corbon reiniging te verhelpen is?
<p style=”text-align: left;”>Wat betreft de voetsensor lukte mij ook niet, totdat ik het trucje doorhad. Niet vegen maar een rustige schop thv blauwe deel kentekenplaat en 2 sec wachten.</p>Is er een uitvoering die wel betrouwbaar is? De 1.6 benzine of de 1.2/1.6 8 traps?
De motor had wel trouwens al zijn beurten om de 20k gehad, met de juiste olie en volledig onderhouden. Distributieriem was ook vervangen.
Nou, proefrit gemaakt. Zalige auto, de bekende problemen van krakende interieur en het lak was uiteraard aanwezig.
Maar, en toen kwam het: even de uitlaat bekeken. Roet en roetzwart.
De dealer bekeek het even, gaf in neutraal een flink dot gas een paar keer. Hele roetvlek op de grond onder de uitlaat. De dealer gaf zelf aan dat dit inderdaad niet goed was. Wel heel netjes zijn eerlijkheid.
Maar tot zover mijn kennismaking met het Pure Tech motorblok
Hoe is de hybride variant? Ook veel euvels of beter?
<p style=”text-align: left;”>Het staat 2-2 nu ;-)</p>
En met hogere kilometers (wel onderhouden)?Ik heb zelf een -tot heden- probleemloze auto met 350k op de teller. Dus wat hogere kilometerstand, boven de 150k, schrik ik niet zo van. Sterker nog, volgens mij een indicatie dat het blok juist goed is. Want als die door de bekende problemen geplaagd werd, had die dat niet gehaald.
Wat vervelend om te horen. Baal wel van die verhalen. Het is een mooie auto binnen m’n budget met de juister opties die ik zoek.
En met het juiste tijdige onderhoud en olie, alsnog een afrader?
Om de 100k is zeker logisch en zie ik geen probleem in. Één keer per jaar een beurt, ook prima. Maar om de zoveel tijd olie bijvullen of hoge toeren maken, begin ik niet aan. Kan ik dit al ontdekken of dit zo is bij een proefrit?
is de 8 traps automaat, ander motorinhoud (1.6) of bouwjaar wel betrouwbaar? (geen diesel).
Op autointernationaal lees ik het volgende: “Daardoor is er tegenwoordig bij een teruggeroepen exemplaar, en zolang het onderhoud regelmatig en volgens de aanbevelingen van de fabrikant wordt uitgevoerd, geen groot risico meer bij het kopen van tweedehands”.
Lastig dat het zo’n twee uitersten adviezen te vinden zijn. Brand je vingers er niet aan -> nooit problemen gehad.
Bedankt voor de info. Dit is precies een beetje het probleem waar ik tegenaan loop; de een zegt top auto, de ander heeft een waslijst aan problemen.
Zijn de meeste problemen van de 2018 1.2 turbo benzine niet ondervangen door de terugroepacties die hebben plaatsgevonden? (Ik weet niet hoeveel het er zijn geweest en wat er precies is aangepast, maar volgens mij wel één maal een terugroepactie voor de distributieriem geweest).
Of kan ik een deel al vaststellen/uitsluiten bij de proefrit?
Om de 100k een distributieriem lasten vervangen vind ik niet zo’n ramp, maar verhalen als ‘adaptieven erbij gooien’, ‘veel op hoge toeren rijden’ en om de zoveel kilometer ‘super plus benzine erin gooien’ gaat mij wat ver. Maar mij is dit onduidelijk of dit de norm is, of excessen zijn.
Ik heb nu een fijne auto die volgens de bc zijn onderhoud krijgt (om de 25k en distributieketting gelukkig) en in 6 jaar nooit één issue gehad. Die betrouwbaarheid wil ik eigenlijk niet opgeven en hetzelfde niveau behouden.
-
AuteurBerichten