eerst en vooral voor mensen die voor zelfde probleem komen te staan:
Er is wel degelijk speling tussen de bussen en sleuven in de cilinderkop.
Dus kop eerst uitlijnen aan kant van distributiedeksel en dan aanspannen.
Ik heb verder weinig problemen gehad.
Ik heb vervangen: Waterpomp, thermostaat, distributiekettingset+tandwielen, volledige pakkingset, paar hydraulische klepstoters die vast zaten + kop laten vlakken(was vrij krom) en reinigen.
De carterpan heb ik ook niet los gehad (had er ook krik onder staan).
Had al paar keer eerder koppaking vervangen maar heb toch veel hulp gehad aan volgende youtube filmpjes:
Ik heb ook motorblok gecontroleerd op kromtrekken. Op dezelfde manier als in 2de filmpje de cilinderkop gecontroleerd word. (met rechte lat en voelmaat/licht)
Denk dat dit misschien probleem bij jou kan zijn, hoop van niet want daar is niet veel meer aan te doen.
Verder kan je nog cilinderkop en motorblok controleren op scheuren.
Succes
en laat eens weten als je probleem gevonden hebt