Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb zelf een Tigra Twintop, met een 2-din touchscreen radio en een achteruitrij camera boven de kentekenplaat achterop. Gezien er geen 2-din radio in de Tigra A kan, zou ik ervoor kiezen om een achteruitrij spiegel met LCD te kopen waar een kentekenplaathouder met draadloze camera bij zit. Prijzige oplossing, maar een andere zou ik niet weten.
Er zijn ook units met losse camera, zijn wat goedkoper, maar dan moet je zelf een plek zoeken voor de camera.
21 september 2015 om 16:20 In reactie op: Even een How-to-vraagje voor demontage deurbekleding #18294449Geen idee of je er al mee aan de slag bent gegaan gezien deze post een maand oud is maar hier wat uitleg:
1) Raam open is het makkelijkst gezien je de strip langs de onderkant van het raam aan de binnenkant van de deur moet verwijderen, deze kun je gewoon omhoog krikken en lostrekken.
2) Onderaan zitten drie schroeven in de bekleding. De deurhendel aan de binnenkant moet ook losgehaald worden (twee schroeven). Daarnaast zitten er langs de buitenrand veel klemmen die vast zitten, kan je zo los knikken door rechts van de meest rechter schroef (onderaan in de bekleding) de boel langzaam tegen de klok ik los te klikken.Volgens mij is het bij een Twin Top twee maal vergrendelen. Ik weet wel dat bij een maal ontgrendelen alleen de bestuurdersdeur bijvoorbeeld ontgrendelt.
Kofferbakslot, treeplanken onder de deuren (of hoe je ze ook noemt).
Dat is waar bij mij voornamelijk roest zit.
Verder zou ik er inderdaad voor kiezen om een wat nieuwere Tigra aan te schaffen.
Peertjes bleken toch allebei tegelijk kapot te zijn gegaan.
Waar vind ik die? :3 En hoe zou die kapot kunnen zijn gegaan? Door mijn vonk testje?
Heb me er al bij neergelegd, heb voor vrij weinig een nieuwe op de kop weten te tikken.
Alsnog bedankt!
Dat ‘dopje’ ben ik bij mijn passagierskant kwijt, ruilen? XD
Voor zover ik weet kunnen die niet meer terug vast als je hem los gewrikt hebt.
27 november 2013 om 20:04 In reactie op: Speakerkapjes in de deuren / speaker(s) / pookknop #18194662@Geeviz wrote:
van de kapjes… of van de pook.. zijn beide niet zo spectaculair nog om te zien hoor die standaard-dingen.. :P
De kapjes natuurlijk.
26 november 2013 om 23:47 In reactie op: Speakerkapjes in de deuren / speaker(s) / pookknop #18194660@Geeviz wrote:
de speakerkapjes zijn er inmiddels ongeschonden af.. heb nu bijna eentje op kleur geverfd/gespoten.. de pookknop is alleen een ander verhaal.. die strijd heb ik even gestaakt.. :)
Foto’s zeggen maar dan duizend woorden. :)
25 november 2013 om 10:40 In reactie op: Speakerkapjes in de deuren / speaker(s) / pookknop #18194656@Geeviz wrote:
aha.. ik las toevallig op het forum van de Corsa dat iemand geprobeerd had de pookknop te verwarmen en de onderkant in te spuiten met WD-40.. maar hoe heb jij ‘m eraf gekregen.. ?
Heel hard draaien en trekken. :P
25 november 2013 om 10:26 In reactie op: Speakerkapjes in de deuren / speaker(s) / pookknop #18194654@Geeviz wrote:
kan het zijn dat een pookknop muur en muurvast zit of op een ietwat andere manier dan een oude Tig? Ik krijg ‘m met wrikken en trekken niet los.. terwijl uit mijn oude tig uit 95 het appeltje-eitje was.. ;)
Heb een zwarte tig uit 2000. Zat ook erg vast
22 november 2013 om 18:00 In reactie op: Speakerkapjes in de deuren / speaker(s) / pookknop #18194652@Geeviz wrote:
Okay.. zal morgen met daglicht er eens een licht op schijnen om het los te maken
Weet je ook heel toevallig waar de klipjes zich bevinden.. of is dat helemaal rondom..:)
Durf ik niet te zeggen. Als je het helemaal schadeloos wilt doen moet je het complete deurpaneel los maken zodat je het gewoon via de achterkant eraf kunt halen.
22 november 2013 om 17:52 In reactie op: Speakerkapjes in de deuren / speaker(s) / pookknop #18194650De speakergrills zitten met klipjes vast achter de bekleding. Moet je met een schroevendraaier en wat geduld wel los kunnen krijgen.
De pook is gewoon draaien en trekken, die zit gewoon vastgedrukt over een grove metaalafwerking van de stang.
Je weet dat je het nooit terug verdient als je daaraan begint. Standaard is vaak het meest waard. Dat was vroegah bij de scooter in ieder geval wel. Ook qua kwaliteit van after market onderdelen.
Ben dan toch altijd wel benieuwd wat die van mij nog waard is als ik die prijzen zo zie. 116k op de teller, 1.4 uit 2000, editie met airco, bumperlip, spoiler en sportvelgjes. :3
Is je eigen auto of niet? :P
Als studentje hou ik het liever bij de wat verbruiksvriendelijkere toerentallen. :P
Op de snelweg zal ik ook zelden harder rijden dan 100/110, misschien bij ‘t inhalen.
Ik weet het, rij net zo hard als de hedendaagse oma, maar 1000RPM (het verschil tussen 100 en 130) scheelt behoorlijk in de km/L verhouding heb ik gemerkt.
Af en toe bij stoplichten en opritten van de snelweg trap ik hem nog wel eens door dan 4000, maar veel verder dan dat eigenlijk niet. ^^
Het eindresultaat:
*Ja, hij moet gewassen worden.*
Heb ze even een mailtje gestuurd, kreeg 15 minuten later meteen antwoord.
Pakket is blijkbaar zaterdag al opgestuurd dus we zullen nog even wachten. :)
Nog even een kort vraagje:
Tijdens mijn APK is gebleken dat mijn huidige einddemper rot is dus moet ik een nieuwe, wat waarschijnlijk de Novus wordt.
Ik ben dus benieuwd of mensen mij kunnen helpen aan een goede betrouwbare webshop met een zo snel mogelijke levertijd.
Als iemand mij hieraan kan helpen, alvast ontzettend bedankt!
Cheers.
1.4 heeft ze ook (like me)
Ik heb op dit moment al xenon in mijn originele koplampen.
Nog geen gesein gehad van tegenliggers.
Verder vind ik de originele ook niet echt mooi meer, knipperlichten zijn helemaal vergeeld inmiddels.
Ik twijfel gewoon of het voor mij de 40 euro waard is om die cirkeltjes wat feller te krijgen.
We zien wel, bedankt in ieder geval!
Het moet me allemaal niet te duur worden.
Ik wil gewoon projector koplampen ipv reflector koplampen ivm xenon.
Ik denk niet eens dat die angel eyes me echt boeien maar ik zal er eens naar kijken, dankje. :)
Heb je tips hoe ik erachter kom welke angel eyes erin zitten?
Goede webshops misschien?
-
AuteurBerichten